Ga naar inhoud

PIII 550 Coppermine -> Celeron 1400


Aanbevolen berichten

Bij de afdeling "gevraagd" van dit forum is iemand op zoek naar een P3-550 Coppermine. Nu heb ik die, maar dan heb ik wel iets anders nodig. Wat ik (bijna zeker) weet is dat het moederbord tot 800 mhz gaat. Ik heb waarschijnlijk dus niets aan bv een Celeron 1400 mhz? En los van het bovenstaande probleem: wat is (in orde van grootte) de snelheidswinst?
Link naar reactie
Een celly 1400 is een tualatin core. Om een tualatin te gebruiken, moet je een I815EP mobo hebben, of je moet een powerleap converter gebruiken. Ik denk niet dat je een I815EP samen met een 550 Mhz P3 gekocht hebt, dus die upgrade gaat dan sowieso niet door. Aan een powerleap converter ben je zo veel geld kwijt dat je waarschijnlijk voor hetzelfde geld iets sneller's kopen kan, denk bijvoorbeeld aan een XP2200+ samen met een KT333/KT400 mobo. Snelheidswinst hangt van de applicatie af. In dingen als word etc zal je niet veel merken, maar in games kan je een aardige winst verwachten. Een tualatin celly heeft 256 kb cache tov de coppermine celly, wat dus net zo veel is als die P3 die je nu hebt. Dat werkt wel in je voordeel, maar je blijft natuurlijk wel met een 100 MHz FSB zitten, terwijl veel moderne applicaties behoorlijk wat geheugenbandbreedte vreten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...