Ga naar inhoud

Antec Truecontrol voeding hier te koop? + vraag over voeding


Aanbevolen berichten

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik heb nog een ander vraagje. Weet iemand of de Antec Truepower 480 pots heeft. Ik moet namelijk de voltages bijstellen want deze zijn veel te laag. Mijn radeon 9800 gebruikt nu zoveel van de v5 lijn dat ik steeds naar de desktop wordt gegooid. Dit was al op 460/365 en straks dus helemaal als hij op 500-510/400 draait... Nu heb ik wel gezien hoe ik de mod moet doen met een resistor op de controle lijn (van de 3,3/5 en 12), maar ik schroef liever de potmeters iets op als die er zijn dan dat ik aan de voeding ga solderen. :roll:
Link naar reactie
Ik weet niet zeker op welke lijn de kaart zit, maar alle voltages zijn veel te laag onder zware belasting. Nu weet ik niet of er potmeters zijn in de voeding, maar ik hoorde dat je die tot ongeveer 10% zou kunnen aanpassen, en dan kan ik het denk ik net halen. Weet iemand trouwens bij wat voor winkels je hier van die weerstandjes van 1 ohm enz. kunt halen? :roll:
Link naar reactie
ja heb em tijdje geleden los gehad. ze zitten wel erg k*t iig.. eentje zit vlak bij de ingang waar de molex draden e.d naar buiten gaan (5V) geloof ik. de 12V zit aan de andere kant, op een ook erg onmogelijke plek.. bij diniz heeft het wel geholpen, denk ook dat het aan mn epox ligt, want die doet heel vreemd met de 5V lijn
Link naar reactie
Idd, je kunt de 12V en de 5V aanpassen, die van mij zijn aardig strakker dan voorheen. Toch is de CWT helaas geen supervoeding, maar alle beetjes helpen. Zit een beetje lijm op de potmeters, die moet je verwijderen. Dan rustig draaien en vooral niet drukken, anders knapt hij eraf. Je kan hem een halve slag omzetten.
Link naar reactie
Mja, ik zit op 4.89V, gemeten op digidoc en via het mobo. Zou wel leuk zijn als die naar precies 5V ging. Maar boeiend is het toch niet eugenlijk, me AMD gaat toch de deur uit, en daar komt een P4 voor in de plaats. Die pakken hun stroom van de 12V volgens mij. (die is bij mij 12.22V)
Link naar reactie
Nou, ik heb nog is nagevraagd, maar de antec voedingen hebben dus geen potmetertjes :( Ik kan echter mijn 480watt aan een vriend verkopen voor bijna de koopprijs, aangezien ik em nog niet lang heb. Dan koop ik een truecontrol, want deze kun je dus wel goed instellen, (kan in de frontbay) tot 5.4v in ieder geval, dan moet ik onder load wel 5.1 halen :)
Link naar reactie
Mja, ik ken die Antec voedingen niet zo goed. Hiervoor had ik een noname 400W, die zakte onder load (met een XP 2000+ @ 1870 MHz 2.1V) maar 0.02V in, die was echt sterk. Nadeel was alleen dat de 3.3V verre van stabiel was, waardoor mijn R8500 probs had. Die CWT zakt wel meer in op zijn 5V maar heeft wel weer een goede 3.3V.
Link naar reactie
BA, jij vroeg me toch laatst naar geheugen voor je nieuwe p4 systeem. Corsair heeft net nieuwe geheugenmodules uitgebracht, XMS4000 en XMS3700. 4000 draait op 250Mhz standaard :o [url=http://www.corsairmicro.com/xms/xms_modules.html]Hier[/url] is de link, mss is het wat voor jou :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...