Ga naar inhoud

Kan een kapotte voeding een keyboard verwoesten?


Aanbevolen berichten

[quote:049145b4d5="BrigitteW"]PS/2 is niet hot-pluggable, je kunt je PS/2 poort vernaggelen.[/quote:049145b4d5] aj ik heb al jaren een slechte ps/2 plug van m'n toetsenbord. Eens per week ongeveer, als ik het toetsenbord teveel heb bewogen, maakt de plug maar deels contact. Ff wat bewegen en 't toetsenbord doet 't weer. Windows stelt 't toetsenbord ook weer opnieuw in (snelheid toetsenaanslag). Semi hot-pluggable :-? :roll: :lol:
Link naar reactie
[quote:f8a4226298="Henk Bakker"]Ik heb nog wat oudere keyboards liggen met een grote plug-aansluiting. Die kan ik toch ook gebruiken met een verloop naar ps\2[/quote:f8a4226298] yea, waarom niet? Zo kwam m'n oude muis nog met een ps2 -> serial verloop. Maar dat is wel backwards, niet forwards zogezegd.... proberen dus maar; kan toch niets mis gaan?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dit soort stekers zijn te koop. Je hebt twee soorten. Het eerste is een kort kabeltje met twee stekers (dit is de handigste versie als de computer dicht bij een muur staat). Het tweede is grove steker. Beide werken prima, de eerste is vermoedelijk praktischer in het gebruik. De kabels zijn ook zelf te maken. Ik heb nog wel wat kabeltjes liggen van PS/2 naar grote steker (5 polig DIN), die zullen wel een keer verhuizen naar de vuilnisemmer.
Link naar reactie
[quote:2940472e52="Hans.Vosman"]Dit soort stekers zijn te koop. Je hebt twee soorten. Het eerste is een kort kabeltje met twee stekers (dit is de handigste versie als de computer dicht bij een muur staat). Het tweede is grove steker. Beide werken prima, de eerste is vermoedelijk praktischer in het gebruik. De kabels zijn ook zelf te maken. Ik heb nog wel wat kabeltjes liggen van PS/2 naar grote steker (5 polig DIN), die zullen wel een keer verhuizen naar de vuilnisemmer.[/quote:2940472e52]Heeft een poort met een 5-polige DIN-plug dan hetzelfde protocol als PS/2? In dat geval zal inderdaad een simpel verloop van pennetje naar pennetje volstaan. Een verloopstekker of -snoertje is dan uiterst eenvoudig. Anders is het nl. met PS/2 naar seriëel. Daar zit in zo'n verloopstukje een chip, want in het geval waar ik ervaring mee heb (toevallig een muis) werkt het alleen bij de muis waar het is bijgeleverd. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:42947a7521="J. de Boer"]Heeft een poort met een 5-polige DIN-plug dan hetzelfde protocol als PS/2? In dat geval zal inderdaad een simpel verloop van pennetje naar pennetje volstaan. [/quote:42947a7521] Of het protocol exact hetzelfde is, dat weet ik niet. Ik vermoed van wel omdat het gewoon werkt. Het is wel een kwestie van de juiste pennetjes met elkaar verbinden. Voor de muis werkt het i.h.a. niet omdat daar niet dezelfde bedrading wordt gebruikt. Ik heb de bedrading van een PS/2-RS232 al een keer nagemeten met een ohmmeter, en hoewel ik al diverse malen ben tegen gesproken, liegen de metingen echt niet. Ooit een verzameling gekocht voor een omschakelkastje. Allemaal weggegooid geld, geen kabel was hetzelfde, dus ik was niet eens in staat een muis 1-op-1 door te lussen. Van de RS-232 kabeltjes kunnen 9 pinnen gebruikt worden die op een of andere manier worden doorgelust naar 4 v.d. 6 pennen op de PS/2 steker. I.h.a. geeft de Genius variant de meeste kans van slagen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...