Ga naar inhoud

herrie bij een koude start


Aanbevolen berichten

Pc maakt bij een koude start ( als ie een tijd heeft uitgestaan) behoorlijk wat lawaai dat na +/- een halve minuut vanzelf verdwijnt Dacht dat het standaard cpu-cooler was , deze inmiddels vervangen door een stille Zalman-cooler Teleurgesteld moest ik vaststellen dat het probleem hiermee niet is opgelost , het lawaai bij (koude ) start is niet verdwenen Iemand een idee !! Dank bij voorbaat
Link naar reactie
Het kan ook je harde schijf zijn die bij een oplopende temperatuur minder mechanisch geluid veroorzaakt. Vooral Maxtor schijven hebben bij een koude start een mechanisch geluid, die zo goed als verdwijnt wanneer de temperatuur oploopt. Of de fan in de voeding veroorzaakt dit lawaai, Doordat de lagering en de as in de behuizing van de fan uitzet bij een oplopende temperatuur, vermindert vaak automatisch ook de herrie. {de speling wordt minder groot} Kees 8)
Link naar reactie
[quote:a90a12a1ed="Vette kees"]Het kan ook je harde schijf zijn die bij een oplopende temperatuur minder mechanisch geluid veroorzaakt. Vooral Maxtor schijven hebben bij een koude start een mechanisch geluid, die zo goed als verdwijnt wanneer de temperatuur oploopt.[/quote:a90a12a1ed] Dat is nieuw voor mij. I.h.a. wordt een harde schijf juist rumoeriger tot dat die op toeren is, daarna blijft het geluidsniveau redelijk constant. In ieder geval is het zinvol je oor goed te luister te leggen.
Link naar reactie
[quote:5e96cc60e0="Vette kees"]Het kan ook je harde schijf zijn die bij een oplopende temperatuur minder mechanisch geluid veroorzaakt. Vooral Maxtor schijven hebben bij een koude start een mechanisch geluid, die zo goed als verdwijnt wanneer de temperatuur oploopt.[/quote:5e96cc60e0] Dat is nieuw voor mij. I.h.a. wordt een harde schijf juist rumoeriger tot dat die op toeren is, daarna blijft het geluidsniveau redelijk constant. In ieder geval is het zinvol je oor goed te luister te leggen.
Link naar reactie
Ik zou eerst alle fans maar eens nalopen. Deze zitten behalve voeding en processor vaak ook op northbridge (op het moederbord, vlak naast de CPU), en op de videokaart. Dit zijn beide vaak kleine koelertjes, die vrij kwetsbaar zijn. Dat het geluid verdwijnt, betekent meestal dat ze zichzelf vastdraaien, of dat ze alsnog hun balans terugvinden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...