Ga naar inhoud

HARDDISK met eendengekwaak!


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit met een probleem met mijn (denk ik) harddisk. Bijvoorbeeld: Pc staat hele dag aan. 's nachts 01:00 uur uit. Dan weer volgende ochtend 11:00 uur aan. In de tijd dat de pc uitstaat is de stroom er compleet af. Wat is nu het probleem? Waneer ik de volgende ochtend de pc opnieuw aanzet, dan hoor je (volgens mij) de harde schijf een echt gek geluid maken (en nu ben ik echt wel wat geluiden gewend, maar dit geluid slaat alles! Een om de 3 seconden 3 seconden lang geluid. Niet een biep (bij fouten) maar een soort eendengekwaak geluid!. (Nee, er zit niet per ongeluk een eend in verstopt!). :roll: Wie o Wie weet wat dit kan zijn, en hoe ik dit eventueel kan oplossen? Grtz HP!
Link naar reactie
Vaag probleem, misschien kan je de harddisk eens testen in een andere pc om te kijken of het geluid daarvan daan komt of de pc een keertje aanzetten zonder stroom op de hd. Als het geluid uit de hd blijkt te komen dan staat deze denk ik op het punt te overleiden. Ik zou in iedergeval een goede back-up maken en dan de harddisk vervangen. Je kunt hem natuurlijk ook gewoon houden, misschien gaat i met gekwaak nog wel een groot aantal jaren mee, maar echt betrouwbaar lijkt het me niet. Scenic20
Link naar reactie
klinkt eerder als een verstofte of slecht lopende fan..... (dat geluid klinkt met een beetje fantasie wel als een eend.) Dit geluid kan moeilijk precies te traceren zijn. Als het een fan is, ofwel stikkertje eraf en een druppeltje olie op de as. (daarna sticker terug plakken!) of een nieuwe kopen.
Link naar reactie
[quote:f782c6e2b8="25061"]Tijdens dat geluid zie ik geen beeld. Dan moet ik eerst pc handmatig uitzetten en dan een paar tellen wachten. En dan doet ie t weer! Dit is toch niet normaal. Het geluid komt echt van binnenuit.[/quote:f782c6e2b8] Als 't je HDD was, en het was overlijdende, dan zou je toch hooguit je HDD niet meer worden herkend or werken, maar geen beeld? Hmm.... Soms lijkt geluid van ergens te komen dan 't daadwerkelijk van afkomt. Zo leek m'n CPU fan wat raar te klinken, bleek 't mijn fan v/m videokaart te zijn te iets wat te verstopt aan 't worden was. Ik hoorde dat pas door elke fan één voor één wat zachter te laten lopen (zacht & voorzichtig in 't midden v/d fan te drukken). Het kwam echt uit de buurt v/d CPU.. vaag gedoe soms :roll: [edit] Zal of een FAN zijn, of je voeding.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...