Ga naar inhoud

Is deze voeding (235W) voldoende?


Aanbevolen berichten

Heb vanavond een nieuwe pc in elkaar geschroefd voor mijn pa. Gewoon wat losse onderdeeltjes gekocht en in de oude kast gemikt. Ik was in de overtuiging dat er een 250W voeding in zat, maar dit blijkt maar 235 W te zijn. Wat in de nieuwe pc zit: MOBO: asus a7v8x-x PROC: AMD Athlon Xp 1800+ HD: 1 stuk maxtor 5400 rpm Floppy drive CD-ROM spelertje Stikkie 256 MB DDR RAM Geforce 4 mx440 se van XFX. Meer eigenlijk niet. Ik heb nog geen problemen gehad, maar ik heb het ding nog maar een paar uurtjes aan gehad. Ben nog bezig met installeren, maar de vraag is dus: is die 235W voldoende? Sound en LAN zitten onboard.
Link naar reactie
Is wel voldoende denk ik hoor. Die videokaart vreet niet veel stroom, maar 1 lat geheugen en een 5400rpm HDD. Moet allemaal wel kunnen dus. Gewoon na de installatie ff flink stressen met CPUburn en met CPUcool de voltages in de gaten houden. Blijven de V lijnen binnen een afwijking ban 5% dan is er niets aan de hand.
Link naar reactie
[quote:db6554cc7f="Marcel de Reus"]Is wel voldoende denk ik hoor. Die videokaart vreet niet veel stroom, maar 1 lat geheugen en een 5400rpm HDD. Moet allemaal wel kunnen dus.[/quote:db6554cc7f] Een tijdje terug heb ik Athlon 1600XP systeem met een MX460 kaartje gebruikt in combinatie met een 250W voeding. Tja, dat trok die bij hard werken dus niet. 3DMark en een ander test programma gingen bijvoorbeeld al mis. Ik heb dat overigens niet uitgebreid getest. De voeding heb ik vervangen en sindsdien werkt het volgens mij probleemloos.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...