Ga naar inhoud

CPU-Upgrade


Aanbevolen berichten

Hallo daar Ik zit een beetje met een dilemma ;p ik draai nog steeds op een redelijk oud systeem, p3 500, 256 mb-ram, GF4mx440 64MB, 8 gig harde schijf. Nu wil ik me computer dus beetje upgraden. M'n videokaart wou ik wel behouden maar ik was wel van plan een nieuw moederbord, een nieuwe processor en een grotere harde schijf (80 gig) aan te schaffen. Ik ben in ieder geval van plan om voor een Socket-A system te gaan. Dit is ongeveer wat ik in gedachte heb: Asus A7N-8X AMD Athlon XP 2400+ 2x 256 MB DDR SDRAM PC333/2700 Maxtor 80 GB, 7200rpm, 8MB cache Ik ben niet van plan meer dan 400 euro uit te geven, het geld groeit me immers niet op me rug :D Is dit een beetje een goeie upgrade of niet? thx alvast
Link naar reactie
hoi p0ekie, nou met n nForce2 bord kan je niet verkeerd gaan. Ook het feit dat je 2x 256 neemt is zeer goed want deze kun je dan in Dual-Channel mode stoppen. :D De processor is ook heel goed, maar mocht je nog wat geld ergens hebben liggen dan zou ik voor de AMD 2500+ gaan want, behalve dat deze een barton core heeft, is ie ook veel sneller omdat ie op 333 fsb loopt, en dus gelijk aan dat geheugen dat je in gedachte had. De XP2400+ loopt maar op 266 FSB. En ook met de maxtor zit je goed, ATA133 en dat ondersteund je moederbord ook, dus je haalt het beste uit je schijf (tenzij je er 2 koopt en gaat raiden, maar dat is een heel ander verhaal) succes :)
Link naar reactie
1 topic is de volgende keer genoeg hoor :wink: Het verschil tussen de 2400+ en de 2500+ is qua prijs toch niet zo groot ofwel? Ik zou dan namelijk voor de 2500+ gaan omdat deze meer cache en een standaard fsb van 166mhz heeft. Wat voor merk is dat geheugen? Ik neem dat je het dual channel wilt laten draaien, dan is een beetje een fatsoendelijk merk wel aan te raden....
Link naar reactie
even voor de duidelijkheid, want jullie zeggen wel de 2500+ (barton) heeft een 166 mhz fsb en heeft het dubbele aan L2 cache, maar heeft wel een lagere kloksnelheid :wink: , want daar is rekening mee gehouden in de rating. maar toen ik je topic door las, wou ik inderdaad ook reageren neem een 2500+ :lol: want deze is sneller in games door meer cache. maar als je onder de 400 euro wilt blijven hoop ik dat je nog genoeg geld hebt voor "GOED" geheugen
Link naar reactie
[quote:e3123be00b="p0ekie"]hehe k, thx alvast voor het advies, naja, de 2500+ is net iets duurder, maar is het geheugen wat ik nu van plan ben te kopen niet goed dan? 't leek mij beste oplossing voor dit budget :S[/quote:e3123be00b]nou er staat niet bij welk merk je van plan bent te kopen :wink: , ik zou samsung nemen of twinmos of dana-elec (die laatste ook als laatste) en natuurlijk corsair (twinx!! :P ) maar dat is errug duur en dan ben je al over je budget heen met alleen het geheugen :) (om het een beetje te overdrijven) edit: geil en kingston heb je ook nog :roll:
Link naar reactie
hehe nou ja, ik koop bij mycom waarschijnlijk.... en merk staat er niet echt bij... alleen van: Merk: A-merk Type: 256 MB Soort: DDR SDRAM Formaat: 184 pins Voltage: 2,5 Volt Toegangstijd: 6 ns ;) das alles maar ja, ik las laatst op site dat het ook neit meer echt verschil maakt of je nou van een merk koopt of zoals het hier staat... ;) en ik ben nou eenmaal een 17jarige gamma-medewerker, kan je niet verwachten dat het geld me op de rug groeit :P :D
Link naar reactie
als je niet gaat overklokken ofzo maakt het merk idd niet zo heel veel uit . maar daar gaat het in dit geval niet om, je koopt namelijk een dual channel moederbord en dan heb je 2 dezelfde geheugen reepjes nodig en dat kan beter van een goed merk zijn. bij mycom hebben ze iig samsung en ook corsair :roll: . bij corsair hebben ze special geheugen dat ze per 2 verkopen wat getest is op dual channel, dan zit je altijd wel goed. alleen is dit super duur. dus dan maar gewoon 2 samsung reepjes, want A-merk? daar geloof ik niks van (zker niet bij mycom)
Link naar reactie
wel eens aan gedacht om bij een andere winkel de spullen te kopen. bij [url=www.perfect-systems.nl]perfect systems[/url] kom ik al goedkoper uit. ASUS A7N8X-X (333 MHz nForce2 - ATX - SOC A) € 89,49 AMD Athlon XP 2500+ (Socket A - 333 MHz) 1,83 BOX € 108,89 2x PC2700 - 256 MB - DDR SDRAM - Dane Elec € 90,28 Maxtor 80 GB (7200 RPM - ATA 133 - 8 MB) € 95,97 Subtotaal incl. BTW: € 384,63 kijk anders is bij [url=www.tweakers.net/pricewatch]de tweakers pricewatch[/url] voor de goedkoopste prijzen
Link naar reactie
hehe thx, dat pricewatch wist ik al maar ik koop liever gewoon alles bij 1 winkel, en van mycom weet ik dat ze alles daar in 1 keer hebben.. bij perfect systems dus ook, ik zal eens kijkje nemen daar ;) maar ik neem idd 2 repen, maar ik vraag me af waarom het dan niet goed zou zijn als ik 2 dezelfde van een 'a-merk' neem?
Link naar reactie
mja euh sorry :) ging ook niet expres, hij reageerde beetje traag, drukte per ongeluk op voorbeeld, maar dat wilde ik niet dus deed ok, toen kreeg ik booschap dat ik niet zo snel na elkaar nog een keer bericht kon doen, dus ik wachten, en bericht uiteindelijk geplaatst... stond ie er 2 x :S maar ja, ik ben idd niet van plan te oc-en :) niet nodig lijkt mij als ik eenmaal zon systeem heb, en trouwens, tegen de tijd dat het misschien een keertje handig is dat ik hem overclock, heb ik wel weer genoeg geld voor een nieuwere geheugenchip ;)
Link naar reactie
[quote:e9148fbe1f="Marcel de Reus"]Wat wil je met de PC gaan doen na de upgrade? Daar is namelijk alles van afhankelijk. [/quote:e9148fbe1f] uhm, sja, ik kijk veel films, luister veel muziek, gebruik hem wel eens voor school, bouw af en toe een websiteje en ik ben een redelijke fanatieke gamer... :D dus mja, vanalles eigenlijk maar vooral gamen
Link naar reactie
volgens m'n pa zit er in deze een voeding van 300 Watt, de vorige is namelijk al een keer stukgegaan, toen heeft ie er een nieuwe ingezet en hi jdacht dat dat er 1 was van 300 Watt maja, ik schroef hem zo zelf voor de zekerheid wel even open ;) ik heb trouwens besloten om de Asus A7N8X Deluxe te kopen, maarre, moet ik er dan nog op letten dat ik rev 2.0 krijg of niet?
Link naar reactie
nou ja :) weet je wat het is, ik hoor iedereen wel moeilijk doen over oc-en en alles, maar ik heb zoiets van: als ik eenmaal al die apparatuur hebt gaat er een nieuwe wereld voor me open als je vergelijkt met wat ik nu heb, misschien dat ik dan over een jaar of 2-3 weer zoiets heb van: mmz, heb redelijk achterstandje nu vergeleken met de rest maar dan zie ik dan wel weer wat ik daar aan doe, oc-en kan en snap ik allemaal wel maar ik vind het gewoon beetje te risicovol op het moment als je kijkt naar wat er allemaal fout kan gaan... :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...