Ga naar inhoud

CPU-Upgrade


Aanbevolen berichten

Hallo daar Ik zit een beetje met een dilemma ;p ik draai nog steeds op een redelijk oud systeem, p3 500, 256 mb-ram, GF4mx440 64MB, 8 gig harde schijf. Nu wil ik me computer dus beetje upgraden. M'n videokaart wou ik wel behouden maar ik was wel van plan een nieuw moederbord, een nieuwe processor en een grotere harde schijf (80 gig) aan te schaffen. Ik ben in ieder geval van plan om voor een Socket-A system te gaan. Dit is ongeveer wat ik in gedachte heb: Asus A7N-8X AMD Athlon XP 2400+ 2x 256 MB DDR SDRAM PC333/2700 Maxtor 80 GB, 7200rpm, 8MB cache Ik ben niet van plan meer dan 400 euro uit te geven, het geld groeit me immers niet op me rug :D Is dit een beetje een goeie upgrade of niet? thx alvast
Link naar reactie
Tja, om maar even terug te komen op het beginonderwerp: Je keuzes vind ik best okee, behoudens dan de keuze van de processor: persoonlijk zou ik voor de XP 2500+ gaan om de volgende redenen: - FSB loopt op 333 i.p.v. 266 van de XP 2400+ - je cache is groter: 128/512 tegen de 128/256 van de 2400+ - Nieuwe Barton core: verbruikt dacht ik minder stroom 1,65 volt tegen 1,75 van de 2400+ --> maakt de XP 2500+ koeler - prijsverschil is klein Ik heb zelf een 2400+ gehad en ik ben naar een 2500+ gegaan, het lijkt een kleine stap, maar ik haalde wel ruim 1500 punten meer in 3dmark 2001...........
Link naar reactie
[quote:d54ddbdfd9="p.blauw"]Ja Marcel maar ook Linux draait lekkerder op een snellere pc. vind ik. Maar 20 van die dingen thuis... denk dat alleen de elektriciteitsmaatschappij daar blij mee zal zijn. :D Paul[/quote:d54ddbdfd9] linux is een kernel, die kernel draait met wat aanpassing zelfs op een horloge :roll: Je kunt niet spreken van Linux als besturingssysteem. Zoiezo is het correct GNU/Linux en dan nog is daar geen enkele betekenis aan te verbinden. Een distributie als SuSE is bijvoorbeeld ongeveer net zo zwaar als Windows XP. Een distributie als Vecorlinux is hartstikke licht en draait ook op een 486 heel lekker. Bovendien ben je er dan nog niet, want je bent vrij te installeren wat je wilt. Je hoeft geen grafische omgeving te installeren of je kunt een hele lichte, een hele uitgebreide, etc installeren. maw je kunt niet zeggen GNU/Linux draait lekkerder op een nieuwere machine
Link naar reactie
[quote:aa944d1047]linux is een kernel, die kernel draait met wat aanpassing zelfs op een horloge[/quote:aa944d1047] en[quote:aa944d1047]maw je kunt niet zeggen GNU/Linux draait lekkerder op een nieuwere machine[/quote:aa944d1047] Strict genomen heb je natuurlijk gelijk. Ik heb daar echter lang zo diep niet over nagedacht. Ik heb al lang een groeiende tegenzin in MS WXP en ben nu aan het experimenteren met o.a. RH en SuSe en ook Knoppix. Dat lijkt redelijk op WXP. :) Het zal nog wel even duren voordat ik het ook voor elkaar krijg om Linux op mijn horloge te installeren! :wink:
Link naar reactie
Dat denk ik ook, dan moet je namelijk de hele kernel herschrijven aangezien je horloge geen 32-bits proc heeft :P Al zijn er natuurlijk al bestaande aanpassingen, het is onwijs moelijk. RedHat, SuSE en Knoppix zijn idd ongeveer net zo zwaar als Windows XP dus dat draait lekkerder op een nieuwere PC idd.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...