Ga naar inhoud

Moeder bord welk? ik vind geen.


Aanbevolen berichten

Hallo, kan iemand die dit bericht leest mij vertellen welk moederbord ik moet kopen voor de volgende eigenschappen: Socket A (voor AMD Athlon 2600 xp+) min. 4 PCI sleuven min. 1 AGP sleuf Zeker een ISA sleuf Flash bios (indien mogelijk) muis en toetesen bord poort 2 IDE conectors floppy conector min. 2 dimm slots moet atx voeding ondersteunen Met Vriendlijke groeten: Maes Olivier Dank bij voorbaad!
Link naar reactie
Dat ISA slot gaat een probleem worden, moderne AMD moederborden (die o.a. geschikt zijn voor de AthloNXP 2600+) hebben geen ISA sloten meer. De rest van je eisen zit op alle moderne AMD moederborden. Ik adviseer een moederbord met een nForce 2 chipset van ABIT,Asus of Epox. Echter geen van hen heeft een ISA slot op hun moederborden
Link naar reactie
[Offtopic]Hij zegt minimaal 1 AGP slot, en ik heb dat mensen wel eens vaker zien zeggen. Zijn er ook mobo's met meerdere AGP sloten dan? En zo ja waar worden die dan voor gebruikt? :-? [/Offtopic] Als je een ISA kaart heb die je erin wilt hebben kun je in dit geval beter een nieuw model ervan kopen (PCI) want dat gaat nog ff mee. Tenzij het een heel duur/speciaal kaartje is dan wordt het anders. :wink:
Link naar reactie
afair zijn er geen borden met een meerder AGP sloten, het enige nut ervan zou zijn dat je meerdere AGP videokaarten aan kunt sluiten. Meerder videokaarten aansluiten gebeurt wel vaker, maar dan gewoon een kaart in de AGP en twee PCI kaartjes om nog twee monitoren aan te sturen. (dualhead was vroeger erg bijzonder) PCI wordt vervangen door PCI Express en zal net als ISA waarschijnlijk langzaam verdwijnen. Ik weet echter niet of PCI Express backwards compatible is? Moederborden met ISA sloten zijn erg rot te krijgen. Er zijn echter nog veel dure ISA kaarten in omloop en die willen mensen graag blijven gebruiken.
Link naar reactie
Het mobo wat ik hep, van ECS (K7S5AL Pro+LAN) heeft de volgende specs, en ik heb er 36 euro (!) voor betaald. [list:9c685880dc] Product informatie GEEN DURON ONDERSTEUNING MEER ALLEEN XP Special Features Keyboard Power On Magic Setting Hardware Monitoring USB 2.0 Processor AMD® Athlon XP / Athlon / Duron CPU Socket A 266 Chipset SiS® 735 Chipset Super I/O ITE IT8705F Main Memory 2 DDR DIMMs Supports DDR266 / DDR200 2 SDRAM DIMMs Supports PC133 / PC100 Max. 1GB (DDR SDRAM or SDRAM) Sound C-Media CMI9738/4CH AC'97 CODEC 2 Channel LAN RealTek RTL8201BL 10/100Mbps PHYceiver (optional) IDE 2 UltraDMA 100 / 66 / 33 USB 6 USB 1.1 4 USB 2.0 Expansion Slots 5 PCI 1 AGP (4X) 1 AMR Back Panel I/O Ports 1 PS/2 Mouse 1 PS/2 Keyboard 1 Parallel 1 Serial 1 LAN 4 USB 1 Line-in 1 Line-out Microphone Internal I/O Connectors IrDA header 3 extra USB 1.1 headers (6 ports) 2 CD-in headers Front Panel Audio header HDD LED, ACPI MSG LED, Reset Switch and Power Switch headers CPU and Case fan connectors 20-pin ATX power connector BIOS AMI 2Mb Flash EEPROM Form Factor ATX Board Size 304 mm x 220 mm [/list:u:9c685880dc] [img:9c685880dc]http://www.1to0.nl/image.php?image=320[/img:9c685880dc] oja ik heb m gekocht bij [url]www.1to0.nl[/url] (ze zijn zeer snel in levering en goedkoop!)
Link naar reactie
[quote:62daa6994d="jackdegek"]pci-express is backwards compatibel, maar afhankelijk van de kaart waar het om gaat lever je natuurlijk wel veel performance in.[/quote:62daa6994d] Softwarematig heb je gelijk, maar een PCI kaart zal zeker niet in een PCI Express slot passen of andersom. Wel past een PCI Express slot naast een PCI slot, waardoor je dus zelf kunt kiezen wat voor kaart erin gaat.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...