Ga naar inhoud

Mijn computer loopt vast of maakt een reboot


Aanbevolen berichten

Nee. 5% afwijking is normaliter de grens. Reken maar uit voor je 3,3V. Dat wordt dus 3,14V als ondergrens. Zelf zou ik me zorgen gaan maken als het in de buurt van de 3V komt (dat is iets van 10%). Nogmaals, het is alleen je 3,3V die me zorgen baart. De overige kunnen een gevolg daarvan zijn. Trek er eens een stripje geheugen uit en kijk of het beter wordt; allebei de stripjes proberen.
Link naar reactie
misschien heb ik het probleem gevonden.Als ik bij apparaatbeheer kijk en dan op systeemkaart klik dan staat er: Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geïnstalleerd. Is dit normaal of moeten er wel stuurprogramma's worden geinstalleerd en zo ja waar kan je die vandaan halen??
Link naar reactie
Nu las ik dit op de site van microsoft: Foutcontrole 0x0A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, gedefinieerd als 0x0A, geeft aan dat het stuurprogramma wisselbaar geheugen heeft gebruikt op DISPATCH_LEVEL of hoger. Foutcontrole 0x50 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA, gedefinieerd als 0x50, wordt uitgevoerd als naar ongeldig systeemgeheugen wordt verwezen. Beide foutmeldingen ben ik tegengekomen.Iemand die hier wat mee kan??
Link naar reactie
Als je hardware niet in orde is, zal je software de meest vreemde foutmeldingen genereren die ook nog eens niet steeds hetzelfde hoeven te zijn en die zul je niet in software kunnen oplossen. Wat geeft je BIOS (niet MBM dus) overigens aan voor spanningen? Als die ook aangeeft dat de 3,3V te laag is, is dat voordat Windows is geladen en hoef je je over Windows en de foutmeldingen dus voorlopig geen zorgen te maken. Heb je er verder al een reepje geheugen uitgetrokken zoals ik voorstelde, om te checken of je 3,3V wat hoger wordt? Tav de vraag over stuurprogramma's: Bij je mobo wordt een CD geleverd met drivers. Heb je die ge-installeerd? Dat is normaliter het eerste wat je doet na het bouwen van een nieuwe PC.
Link naar reactie
misschien heb ik de fout gevonden.Ik heb het ac97 geluid in d bios uitgezet en nu speel ik vice city zonder dat de computer een foutmelding geeft.Maar nu zou ik het wel fijn vinden om het spel met geluid te kunnen spelen.Heet iemand enig idee of er iets mis is met het moederbord of iets anders zodat ik gewoon weer geluid heb????
Link naar reactie
Deze irq zijn dubbel bij mij. PCI 20 NVIDIA(r) nforce(TM) audio codec interface PCI 20 Standard openhcd usb host-controller PCI 21 NVIDIA nForce mcp networking adapter PCI 21 OHCI Compliant IEEE 1394 host controller PCI 22 NVIDIA(r) nforce(TM) MCP Audio processing unit(dolby digital) PCI 22 Standard openhcd usb host-controller Zeg maar wat er veranderd moet worden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...