Ga naar inhoud

Processor upgrade


Aanbevolen berichten

Momenteel heb ik een Thunderbird 800 op mijn asus a7v zitten en dat gaat prima maar we willen natuurlijk altijd meer. Mijn mobomanual geeft aan dat er thunderbirds tot 1 GHz op het bord kunnen, na de biosflash kan er volgens asus een 1.4 GHz op (ook leuk) maar het verwarrende is dat SisoftSandra zegt dat er ondersteuning is tot 1.8 GHz. Dus even in Sandra's termen: Upgradeability Socket/Slot Socket A Upgrade interface Other Supported speeds 1.8 GHz+ Op een 100 MHz fsb mobo heeft het natuurlijk weinig meerwaarde om nog een 1.8 neer te zetten, (gezien ik mijn fsb zonder voltmod niet hoger krijg dan 110) maar ik ben toch benieuwd of Sandra het echt verkeerd heeft. Dan nog iets. Om beter te kunnen clocken heb ik op het mobo de corevolt jumpers op 1.825/1.85 Volts gezet (hoogste waarde). Sandra echter vermeld: Core Voltage Rating 1.750 V CPU Voltage 1.92 V Ik heb nog geen voltmod gedaan op mijn a7v. Welke waarden moet ik nu vertrouwen?
Link naar reactie
Heb net op aanraden ook nog Motherboard Monitor gedraaid, maar die geeft ook 1.92 Volt aan. Ik heb op de cpu een Cooler Master HAC-V81-E1 (Copper) : AMD-Intel/->3000 en die draait op de laagste stand met 2500 rpm. Toch is de cpu temp niet hoger dan 45 graden idle. Gezien ik op 1.85 of 1.92 of 1.75 ?? draai (overclocked ook nog) zou je toch denken dat de cpu wel warmer zou zijn.. Maar ja, die pc's hebben altijd wel wat. Volgens elk diagnostisch programma heb ik ook een scsi schijf, en die heb ik dus niet. Voor de mensen die willen zeggen, misschien heb je er per ongeluk wel een: ik heb er dus niet een. (ook niet heel misschien)
Link naar reactie
Hij hangt niet aan een raid controller, maar nu je het zegt heb ik ook een vituele disk waar ik niet vanaf kom. Normaal gebruik ik daemon tools maar deze is ergens anders door gemaakt en ik krijg hem niet weg. Sinds de dvd brander heb ik wel Pinacle Instand Cd/Dvd... misschien heeft dat prog een virtuele disk gemaakt tijdens een dvd copy? Hulp om die virtuele disk weg te halen zou cool zijn.
Link naar reactie
Virtuele drives zijn virtueel en horen dus niet in hardware thuis ;) Sandra is een flutprogramma als het info moet verstrekken net als vele andere bench proggies. Gebruik voor de temps en voltages CPUcool of MBM en voor de maximaal ondersteunde proc de Asus site en de README van de laatste BIOS update. Het bord heeft een KT133 chipset en ondersteund PC133 geheugen en een FSB van 100MHz. Het maximale dat er op kan is blijkbaar een Tbird 1400MHz 100MHz FSB. Misschien kan er ook een Duron 1300 in, maar dat moet je eerst ff checken aangezien deze een Morgan core gebuiken,m die gebaseerd is op de Palomino core van de AXP en dus vaak niet ondersteund wordt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...