Ga naar inhoud

Welke processor?


Aanbevolen berichten

Da's een moeilijke vraag. In principe hebben beide processoren zo hun voordelen en nadelen. Een paar maanden geleden was de AthlonXP nog aantrekkelijker, vanwege een gunstigere prijs/prestatie verhouding. Op dit moment weet ik niet hoe groot de verschillen zijn. Je kunt beter een budget noemen en uitgebreid vertellen wat je met je systeem (of processor) wil gaan doen. Bijv. video bewerking, games, alleen tekstverwerking etc. etc. Het heeft niet altijd zin de snelste (en daarmee vaak duurste) processor te kiezen. Soms kan de investering in bv. een snellere (en dus duurdere) videokaart meer zin hebben als je veel games speelt.
Link naar reactie
Ik heb even op de pricewatch vanm tweakers.net gekeken: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/46/top Ik vond het prijsverschil tussen de P4 en Athlon (Barton core) toch nog best groot. Voor een (stevig) midrange systeem kun je volgens mij als beste een AthlonXP 2600+ kiezen (333mHz FSB) met een wat luxer NForce 2 moederbord met minimaal 2x 256MB pc2700 geheugen. Dan kun je van het geld dat je op de processor bespaard een snellere videokaart kopen (Radeon 9700 bijv.) Wil je een merkbaar snellere proc dan die Athlon dan moet je of naar een 3000+ of 3200+ kijken, maar die zijn een smak duurder. Anders kun je bijv. minimaal een P4 2,66gHz (800 mHz FSB) HT nemen, maar die zijn bijna net zo duur als de snelste Athlons. In principe is die Athlon snel genoeg voor de spellen van dit moment en in de nabije toekomst. Dat hangt nl. vooral af van de videokaart. Ook CAD apps lopen vast vlot genoeg. Desnoods neem je 2 x 512MB mem.
Link naar reactie
[quote:7fff56d90f="rickNLWL"]je kan ook en 2.8 nemen van intel.Bijna net zo goed als een 3000+Maar wel goedkoper.[/quote:7fff56d90f]jah, dan kan je ook weer zeggen, neem dan de 2800+ iets langzamer als de p4 2,8, maar wel veel goedkoper :wink: maar inderdaad in de hoogste klasse is de amd tegenwoordig even duur. dit soort topics zijn trouwens niet zo geliefd, omdat dit gewoon zinloos is om over te discusieren. daarom laten we het ook gewoon bij. amd en intel, allebei evengoed :) (niet dat ik het daar mee eens ben :lol: ) en dan kan de 1 daar iets beter in zijn en de ander is daar weer iets sneller in, maar we zeggen gewoon dat ze evengoed zijn. amd is alleen meestal goedkoper. staat dit trouwens nog niet in het faq?
Link naar reactie
[quote:97761eedf6="Hu'uruun"]Bij de keuze van aan processor zijn er gewoon een aantal dingen waarop je moet letten: - Budget? Wat wil je er maximaal aan uitgeven? - Doel? Wat wil je ermee? - Futureproof? Moet het lang meegaan of koop je over 6 maanden weer een nieuwe processor?[/quote:97761eedf6] Een processor is natuurlijk nooit futureproof.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...