Ga naar inhoud

Video Bios update


Aanbevolen berichten

Hallo, Een programma AIDA32 geeft aan dat mijn video bios al 2 jaar verouderd is en raad aan om het te updaten. Aangezien ik problemen heb met het spelen van games en ik alles al geprobeerd heb, behalve dit lijkt me het goed idee om deze update uit te voeren Maar waar download ik het nieuwe video bios? Moederbord: MSI 6380LITE DDR Socket-A & SO Greetz, Barus
Link naar reactie
Welke Videokaart heb je dan ? Daar moet je gaan zoeken of ze een biosupdate ervoor hebben . Tip : stel dat je hem vindt, lees eerst welke fouten ze corrigeren (geldt ook voor mobo bios). Anders neem je een onnodig risico. Als het fout gaat beteknt dat normaliter een nieuwe videokaart. Problemen met spellen : waarom denk je dat het aan het BIOS van je videokaart ligt ? Problemen met spellen worden meestal door heel andere dingen veroorzaakt zoals drivers, "vekeerd gecrackte" illegale spellen etc..
Link naar reactie
[quote:4f53dd09b1="Barus"]Hallo, Een programma AIDA32 geeft aan dat mijn video bios al 2 jaar verouderd is en raad aan om het te updaten. Aangezien ik problemen heb met het spelen van games en ik alles al geprobeerd heb, behalve dit lijkt me het goed idee om deze update uit te voeren Maar waar download ik het nieuwe video bios? Moederbord: MSI 6380LITE DDR Socket-A & SO Greetz, Barus[/quote:4f53dd09b1]dat zelfde prog geeft bij mijn aan dat ik mijn bios moet update . is ook al twee jaar verouderd . maar ik heb een nieuw mobo ASUS A7N8X :lol:
Link naar reactie
@ Anton visser: Ik kan er overheen gelezen hebben maar heb niet kunnen vinden wat dat uitvoerige stuk tekst met het flashen van de videokaart bios te maken heeft. Zou je ook dat plaatje uit je sig weg kunnen halen, is heel erg iritant als je met een 28k8 modem het forum bezoekt. Edit: Net iets te laat /Edit
Link naar reactie
De problemen die je met spellen hebt komen waarschijnlijk niet door het BIOS van je videokaart. Het is ook niet erg gebruikelijk het BIOS van je videokaart te flashen, alleen tweakers doen het veel om hogere klokfrequenties in te flashen. Wat versta je onder problemen met spellen? Draaien ze gewoon erg langzaam of valt je PC uit tijdens het spelen van deze spellen. Mooie gele vis, jammer dat de herseninhoud van de vis en die van zijn hengelaar gelijk zijn :roll:
Link naar reactie
Hallo, Op verschillende momenten valt mijn pc uit, bij het spelen van games, tijdens het werken in windows xp, enz enz. Het werd mij door de helpdesk aangeraden om het hele zooitje te formatteren en windows xp er weer opnieuw op te zetten. Ik heb dit dus gedaan, waarna de problemen even over waren, maar nu begint het ineens opstarten weer.... :cry: Greetz, Barus
Link naar reactie
[quote:f5f3208ceb="Barus"]Hallo, Op verschillende momenten valt mijn pc uit, bij het spelen van games, tijdens het werken in windows xp, enz enz. Het werd mij door de helpdesk aangeraden om het hele zooitje te formatteren en windows xp er weer opnieuw op te zetten. Ik heb dit dus gedaan, waarna de problemen even over waren, maar nu begint het ineens opstarten weer.... :cry: Greetz, Barus[/quote:f5f3208ceb]ik denk dat het je koeling is te veel warmte in je kast.
Link naar reactie
Idd, ik denk een probleem met de koeling. Dat het even niet was kan dan een periode zijn geweest dat het buiten niet zo warm was. Pak CPUcool er even bij, www.podien.de en post hier je temps en volatges. Ik zie BTW dat je een mooie avatar hebt, heb je in RedHat ook last van deze crashes?
Link naar reactie
aangezien je al een format c: hebt egdaan en het probleem er toch is dan wordt het strippen van de pc en beetje bij beetje opbouwen. Het zou een verborgen conflict kunnen zijn icm drivers De temps lijken me oke, maar daar weten de anderen veel meer over. Zou toch wat meer info over je hardware meegeven, incl hoe ze zijn aangesloten
Link naar reactie
Gezien de temperaturen die je opgeeft ligt het daar niet aan (tenzij je de PC eerst een poosje in de vriezer had :) ). Een hardware verandert niet zomaar en als het verandert is dat vrijwel altijd permanent. Het lijkt me dus eerder een SW probleem. Had je net voordat je problemen opnieuw begonnen nog wat veranderd (bv nieuwe software ge-installeerd)? Overigens zit er een WinXP bij mijn weten een mogelijkheid om het opnieuw opstarten uit te schakelen (als W98 gebruiker weet ik niet waar). Ik heb begrepen dat als je dat uitschakelt je weer de fameuze blauwe schermen krijgt. Deze kunnen je info geven waar het probleem in zit. Download verder memtest86 en test je geheugen. Misschien heb je wat verrot geheugen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...