Ga naar inhoud

Nieuwe usb op oud moederbord?


Aanbevolen berichten

Ik heb van mijn oude moederbord een usb bracket overgehouden. Ik d8, kan ik dit fijn op mijn oudere AT Pentium 2 (slot1) moederbord gebruiken, nou mooi niet duz. Het blijkt dat het usb bracket in totaal 12 pinnen heeft, en het moederbord heeft er maar 10. In de handleiding van het moederbord kan ik nergens de precieze doellen van de pinnen achterhalen (bijv welke de data signalen zijn etc) Mijn moederbord is het Gigabyte GA-6EA, Intel 440EX AGP chip. Ik moet er wel bij zeggen dat dit bracket eigenlijk voor USB 2.0 is, zou het kunne dat daarvoor gewoon meer aansluit pennen nodig zijn op het moederbord? Dan is het logisch dat het niet past. Iig bedankt voor alle reacties mochten die er komen :wink:
Link naar reactie
pen 1 = Vcc pen 2 = -Data pen 3 = +Data Pen 4 = Massa (Gnd) pen 5 = over stroom/spanning De tweede rij heeft de zelfde aansluitingen, bij jou mobo zitten de pennen 5 er niet op. Pen 5 is de buitenkant van je USB stekker. De aanstuitingen bij USB 1.1 en 2.0 zijn hetzelfde, alleen de doorvoer snelheid is hoger. Als er om je pennen op het moederbord geen plastic rand om de aansluiting zit kun je het gewoon aanstuiten. Let wel op de polariteit.
Link naar reactie
[quote:fdb31b36f4="De Geest Van Oirlo"]... van de pinnen achterhalen (bijv welke de data signalen zijn etc) Mijn moederbord is het Gigabyte GA-6EA, Intel 440EX AGP chip. Ik moet er wel bij zeggen dat dit bracket eigenlijk voor USB 2.0 is, zou het kunne dat daarvoor gewoon meer aansluit pennen nodig zijn op het moederbord? Dan is het logisch dat het niet past.[/quote:fdb31b36f4] Vanaf de USB bracket gezien is er veel uit te puzzelen als je in het bezit bent van een Ohmmeter. Op zich heb je voor USB 8 aansluitingen genoeg. SOms is er nog een echte aansluiting voor de afscherming toegevoegd. Dat is dat 9 of 10 pennen. Heel soms is er dan nog een soort overload signaal beschikbaar. Maar ja, daar doet de USB bracket zelf niks mee. Ik heb zelf nog niet gehoord dat USB 2.0 de connector anders gebruikt. De afscherming is kritischer geworden vanwege de hoge snelheid. Mijn ervaring met de gewone USB connectors is, dat er nogal verschillend zijn. Vaak wel aan te passen met enige handigheid, dat wel. Ik heb weer 3 computers staan, waarmee ik mijn handigheid kan gaan testen.
Link naar reactie
SOlderen is nagenoeg nooit nodig. Een beetje handigheid en een klein schroevedraaiertje is vaak genoeg om een draadje met metalen stripje uit de connector te duwen. Met schroevedraaiertje een plastic lipje voorzichtig iets omhoog duwen vervolgens met het draadje met stripje uit de connector trekken. Vervolgens op de juiste positie terug duwen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...