Ga naar inhoud

Problemen met gamepoort op epox 8RDA+


Aanbevolen berichten

eejz al Ik heb een probleem met die gamepoort van die Epox 8rda+. Die gamepoort heb ik los erbij gekregen bij de moederbord van Epox. Eenmaal die poort geinstalleerd doet dat ding het niet. De stekker zit op de juist manier aangesloten op de moederbord. Ik kan mij Thrustmaster grand prix wheel en mijn Microsoft sidewinder niet aan de praat krijgen. Bij spelbesturing in Windows XP geeft hij steeds dit aan "Niet Verbonden" :x terwijl de wheel aangesloten is enz. Moet er iets aangepast worden in de bios of wat. Ben eigenlijk niet van plan om een nieuwe wheel van thrustmaster te halen :-? . Greez PacificAMD
Link naar reactie
als ik zn sig lees zie ik niet zo 123 iets van bijv. creative staan, dus ik neem aan dat hij de onboard soundstorm gebuikt.. kijk maar even op blz 4-15 van je manual, daar staat wel hoe je de gameport moet enabelen. bedenk me ineens, waarom de extra kaart gebruiken als je de onboard game port ook kan gebruiken?
Link naar reactie
Inderdaad, ik gebruik gewoon de onboard soundstorm voor het geluid, prima geluid dus geen reden voor losse geluidskaart :roll: . De Epox heeft een ingang (onboard gameport dus)waar je de gamepoortstekker moet aansluiten. Die gamepoort is gewoon los die je via een pci bus vast zet en de stekker aansluit op de ingang van het moederbord. Ik de manual staat alleen dat je de gamepoort adressen kunt wijzingen. Zo ver was ik ook nog wel gekomen en heb alle twee adressen 201 en 209 geprobeerd maar steeds NIKS !!! :evil: Na wie help ik kom er echter niet uit :cry:
Link naar reactie
Dit voegt verder nix toe aan de oplossing, maar ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik heb ook een Microsoft Sidewinder, en een Epox 8RDA+ moederbord, en ook ik krijg mijn Sidewinder niet aan de praat. Voor mijn verdere configuratie check: [url]http://home.planet.nl/~pos00035/onder.html[/url] Hopelijk is er over 2 weken (wanneer ik terug kom van vakantie) een oplossing.. Met vriendelijke groet, Martijn Pos
Link naar reactie
Heb je een Knoppix CD'tje bij de hand? Ik zou zeggen, kijk of deze de gameport en Sidewinder herkent (linux supported) en of ze onder GNU/Linux wel werken. Dan is er namelijk een software prob, werken ze dan nog steeds niet is het dus een hardware prob. Je kunt Knoppix downen van www.knoppix.org
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...