Ga naar inhoud

Soundstorm op Nforce2


Aanbevolen berichten

Ik heb in m'n computer een Asus A7N8X revision 2.0 moederbord zitten. Daar zit dus ook Soundstorm op geïntregeerd (toch?). Nou zegt de computer bij DxDiag dat m'n geluidskaart geen Hardwarebuffer ondersteunt. Ik dacht dat deze geluidskaart deze functie wel had (bij m'n vriend van me, met een Leadtek bord - met dat Soundstorm - werkte het wel). M'n vraag is nu, hoe los ik dit probleem op? Drivers downloaden? Op de Asus CD die erbij geleverd is, vind ik geen aparte Geluidskaart drivers ofzo. Er zit bij mij ook geen programma meegeleverd waarmee ik instelling van m'n geluidskaart kan wijzigen (alleen het standaard windows ding), maar volgens mij moet dat er wel bij zitten (die eerder genoemde vriend had wel zo'n programma, gemaakt door Nvidia). Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Hmm ik heb nog ff een vraagje over die drivers: Moet ik de bijgeleverde drivers installeren of moet ik de drivers van nvidia.com hebben? Mijn geluid is namelijk niet helemaal perfect... in stereo is 't prima maar als ik eax of directx aanzet in games krijg ik raar gekraak en eigenlijk alleen maar galm (reverb?). En in DVD-players (nieuwste winDVD (bijgeleverd) en powerDVDXP) kan ik alleen maar voor 2 speaker output kiezen bij ddigital filmpjes... gewoon kwestie van andere drivers? Oh ik heb trouwens wel de a7n8x DELUXE ;-)
Link naar reactie
http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=A7N8X%20Deluxe En dan bij 'utilities' ... v1.16 is de laatste [quote:81e895233e] NForce2 all in one version 1.16 driver for Win2K. Due to different naming rules, this 1.16 driver, though named 1.16, is still newer than the one on NVIDIA website. [/quote:81e895233e]
Link naar reactie
Werken je twee achterste speakers wel? Ik moest met mijn Asus A7N8X deluxe en Logitech Z-640 het stekkertje voor de center + subwoofer moest in de microfoon uitgang doen. Oranje stekkertje in oranje uitgang werkte niet. Met de wizard speakerinstelling wat kloten en toen werkte het. (dolby surround codering activeren moet uit) De nieuwste Nvidia drivers werkten voor geen meter. Kreeg elke keer als ik wat wilde instellen een of andere foutmelding. P.S. Welke speakers heb je?
Link naar reactie
Heb gewoon (analoge) computerspeakers als achterspeakers en voorspeakers via mijn stereo (minisetje). Als mid-speaker gebruik ik dan mijn mono-tv-speaker. Heb dus ff geen sub maar die kan je weer laten mixen met het geluid van je frontspeakers. Beetje gedoe maar met de soundtest werkt het... nu alleen nog zorgen dat het ook met dvd gaat lukken!
Link naar reactie
Nou heb ik echter nog steeds geen antwoord op m'n vraag: Ondersteunt de geluidskaart in mijn A7N8X nou wel of geen hardwarebuffers, om het geluid uit af te spelen? Dxdiag zegt van niet en in spellen kan ik het ook al niet aanklikken. Ik vind dit nogmaals vreemd, aangezien m'n oude geluidskaart dat wel kon en die was ook geïntregeerd...
Link naar reactie
Helaas, bij dvd's kijken werkte het niet. Volgens Win DVD heb ik maar 2 speakers :-? maar ik hoor wel geluid uit vier boxen, maar niet uit de center. Als ik het "matrixknopje" indruk heb ik wel center. Ik kijk nog wel of ik bij andere progjes hetzelfde probleem heb. Weet iemand waarom ik geen 6 speakers kan instellen bij Win DVD?
Link naar reactie
Juist Robert dat heb ik nou ook!!! En met die nieuwe Asus drivers (die trouwens wel ouder zijn dan die op de nvidia site) lukt het ook niet! PowerDVD doet het ook niet en in Windows media player 9 (die toch ook 6 kanaals audio ondersteund) kan ik ook alleen 2 speakers (of SPDIF) kiezen... Vaag! Nou ja alles staat weer gewoon op 2 speakers... is ook mooi! Oh nog iemand met klachten over eax ondersteuning in games? In enter the matrix krijg ik namelijk af en toe verschrikkelijk brommend en schurend geluid... in Nfs hot persuit zelfde verhaal. Speel nu alles zonder eax maar met vond ik op mijn sbLive! toch mooier...
Link naar reactie
idd, niet erg netjes van Space cowboy, maar toe maar..... Als je de direct sound test doet, speelt ie dan wel de geluiden uit de hardware buffer weg of niet? welke Nforce drivers gebruik je dan??? bij mij heb ik ook altijd problemen met soundstorm met de meegeleverde drivers, alleen de drivers van I-net werken goed bij mij...
Link naar reactie
Het was, zoals al eerder gezegd, geen Soundstorm, maar één of andere kaart. Ik heb geen deluxe versie van A7N8X, dus zit er iets anders op. Ik heb geen idee wat, de Asus site is ook al niet duidelijk. Dacht C-Media van Creative ofzoiets. M'n '2e' vraag was of deze kaart dan echt geen hardewarebuffer ondersteunde, aangezien m'n vorige geïntregeerde kaart dat al deed. Als ik DxDiag gebruik, dan staat er in het begin, voordat de eigenlijk test van al die vage 'krekelgeluiden' komt dus, deze geluidskaart ondersteunt geen hardwarebuffers, geluiden worden alleen afgespeeld vanuit softwarebuffers. En dan breekt-ie de test af... Staat dan onderin: alle test zijn gelukt'... Edit: Ik gebruik de meegeleverde drivers van de Asus-CD... Kan ik dus beter niet doen, als ik het zo lees? Edit2: Ben echt aan het slapen of gewoon onnauwkeurig, staat dit op de Asus site, bij Audio: Realtek® ALC650 6CH w/built in HP amplifier M.a.w gewoon AC97 ofzo?
Link naar reactie
Dat is gewoon een AC97 codec en de drivers van de Asus cd zijn prima. Of ie een hardware buffer ondersteund vind je vast bij de geluidschip specificaties op de Realtek site oid. Robertstam, heb jij zeker weten een Deluxe versie? Normaal moet je namelijk de stekker alleen in de microfoon uitgang steken bij de normale versie en bij de normale versie krijg je idd errors bij het installeren van de nVidia drivers.
Link naar reactie
Volgens mij heeft de Asus Deluxe wel zes aparte uitgangen en heb je die 'truuk' met die gedeelde uitgang/ingang niet nodig. Maar ik meen me ook te herinneren dat je dat of via een jumpertje op het bord of via het bios moet regelen. Zoiets stond tenminste in de handleiding (ik gebruik zelf alleen de digitale uitgang) Ik denk overigens dat het niet zo gek is dat de hardware-buffers niet ondersteund worden. Totdat de soundstorm er was stelde onboard-geluid niet zo heel veel voor en kon het niet concurreren met de losse kaartjes kwa prestaties/cpu-gebruik. Ik dacht dat de C't dit jaar zelfs een vergelijkend onderzoek heeft gedaan op dit punt.
Link naar reactie
OK sorry dat ik ff over iets anders begon... zat gewoon ff te kutten met mijn nforce en zag een topic dat ongeveer over hetzelfde ging. Dacht dus: ff vragen! Maar ik denk dat niemand echt het antwoord weet op je hardwarebuffer-vraag. Waarom wil je eigenlijk die hardwarebuffer ondersteuning? Waar heeft dat effect op? Wordt het anders gewoon in je systeem geheugen gebufferd en krijg je dan kraakjes en ruis bij het afspelen van geluid? Succes iig met het zoeken naar het antwoord, ik kan je helaas ook niet helpen!
Link naar reactie
Ja ik heb de deluxe versie, met 6 uitgangen. Het probleem is dat ik maar 3 stekkertjes heb bij de Logitech Z-640. Er klopt nog steeds geen bal van de instellingen. Als ik geluid uit mijn center speaker wil hebben moet ik matrix aanzetten. Misschien dat iemand met dezelfde speakers en Soundstorm op zijn mobo me kan vertellen hoe ik alles precies moet instellen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...