Ga naar inhoud

+12 Volt laag ?


Aanbevolen berichten

Dan moet ik in de herfst met mijn upgrade toch maar aan een andere voeding, bij mij is die 12 volt juist te hoog, 12,22volt en de 5 volt 4,99. Volgens mij word i nu met m'n Athlon eraan toch niet echt zwaar belast. Maar waarom zakt die 12 volt dan weg als de voeding weinig te doen heeft? Je zou toch zeggen dat i dan de spanningen heel mooi kan houden dus de 5V op 5V en de 12 ook op 12.
Link naar reactie
Dat heeft te maken met het interne bijregelen van de 5V/3,3V in de voeding. De 5V/3,3V zijn vaak afgeleid van de 12V. Als je bv de 5V zwaar belast en deze te ver zakt, zal de voeding deze bijregelen, in eerste instantie door de 5V wat bij te regelen. Als bijregelen van de 5V geen effect meer heeft, zal de 12V wat hoger worden gezet. Dit gaat door totdat de 5V het gewenste nivo heeft of de 12V niet meer verder kan worden bijgeregeld. Omgekeerd geldt hetzelfde. Als de 5V nauwelijks wordt belast zal de spanning te hoog zijn en zal de voeding deze naar beneden bijregelen. Als dit niet het gewenste effect heeft, zal de 12V wat naar beneden worden bijgesteld. // Edit 12.22 V is absoluut niet hoog, laat staan te hoog. Dit valt waarschijnlijk zelfs binnen de meetnauwkeurigheid van de ADC die gebruikt wordt om je spanning te meten. Ik zou aan [b:b4b1263c3e]die[/b:b4b1263c3e] waarde dus absoluut niet de conclusie verbinden dat je een nieuwe voeding nodig hebt bij een upgrade.
Link naar reactie
In principe is een 250 watt voeding te weinig voor een P IV, daardoor zouden eventueel stabiliteitsproblemen kunnen komen. Daarbij heb je nog een grafische kaart die redelijk wat stroom slurpt en nog 2 optische drives. Als er geen stabiliteitsproblemen met je pc zijn zou ik het lekker zo laten, heb je die wel of krijg je die later in de toekomst dan is waarschijnlijk de voeding de boosdoener. Scenic20 Hoe zit het dan met die voedingen van die shuttels die zijn volgens mij allemaal 200 watt. Een vriend van mij heeft er een 2,8 gig in + een 9700 non-pro. En alles blijft stabiel.
Link naar reactie
niet altijd de hoeveelheid Watt is belangrijk. Ook het aantal amperes op de V lijnen is zeer belangrijk, al dan niet belangrijker... daarnaast zie je wel vaker afgeslankte 9700's, zitten ook wel in Dell systemen. Dan staat er nog wat achter als toevoeging, als aanduiding dat het een afgeslankte radeon 9700 is. denk ook dat dit het geval is bij een shuttle systeem....
Link naar reactie
bedenk me net dat er eerder ook al eens zo'n vraag was, over iemand die een radeon 9700 in een dell wou doen, en daar zitten ook altijd voedingen in met 200 Watt. toen zei iemand dat de aanduiding bij die voedingen anders was, dan bij normale voedingen, hoe het precies zit, vraag me niet.....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...