Ga naar inhoud

TC van CPU-koeler verwijderen


Aanbevolen berichten

Een poosje geleden heb ik o.a. een nieuwe CPU en Mobo gekocht. Het gaat om een AMD XP 2600 en MSI K7N2. Om de processor te koelen heb ik een Artic Slim Silent Pro TC gekocht. Op dat moment had een fan op in-take en een fan op out-take staan. Tijdens het werken met de computer werd zowel de processor als case zeer warm. De CPU werd zowel idle als stressed 66 graden en de case 47 graden. De CPU-fan draaide idle +/- 1900 RPM en stressed +/- 2300 RPM. Ik heb toen 3 Papst case-fans gekocht en de case-temp is gedaald naar 32 graden :D . De CPU is gedaald naar 62 graden. Nu draait de fan echter +/- 1600 RPM. Nu wil echter de temp. sensor van de CPU-koeler verwijderen zodat de fan zo’n 2800 RPM draait, maar heb geen idee hoe dat moet (heb geen verstand van electronica). Naar de sensor lopen 2 draden (groen en zwart). Heeft iemand een idee??
Link naar reactie
het is mij nog steeds niet duidelijk wat werkt. :-? De een zegt namelijk dat als je het bolletje waar de sensor inzit erafknipt hij automatisch op de maximale snelheid gaat draaien, de ander zegt echter dat je dit zeker niet moet doen. je kan evt een andere fan erop zetten die meer RPM doet. Je kan dan eerst natuurlijk proberen de draadjes te verbinden, en doet ie niet meer toeren, dan kan je altijd nog een andere fan kopen :wink: vindt em persoonlijk ook niet best koelen trouwens, erg hoge temps haal je ermee. Niet teveel pasta ertussen gedaan per ongeluk? of de cooler er niet goed op gezet misschien?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...