Ga naar inhoud

Pc start niet meer!!!


Aanbevolen berichten

Ik heb uit mijn oude pc (pII350) mijn harde schijf gehaald en in mijn nieuwe pc gezet. Dit om de harde schijf te kopieren naar de nieuwe pc. Maar na alles weer teruggezet te hebben werkt de oude pc niet meer! De fan van de processor draait, de pcspeaker piept wat, maar er komt geen beeld en er gebeurt verder niets! Wel had ik per ongeluk de oude hardeschijf in de nieuwe pc op master gezet, waarna hij dus alle apparaten uit de nieuwe pc begon te installeren, waaronder dus ook het bios, waarvan ik dus denk dat hier nu het probleem zit. Ik heb het bios gereset, maar niets helpt!!! Alvast bedankt
Link naar reactie
Als je even onthoud wat de piep signalen zijn (bijv. 2x kort 1x lang) kan je in de handleiding van je mobo lezen wat er aan mankeert. (bijv. vga kaart dood, mem probleem etc.) Overigens ben ik bang voor je dat je een nieuwe windows install moet doen als de stuurprogramma's veranderd zijn doordat je de schijf in je andere pc als master hebt gehad Scenic20
Link naar reactie
[quote:fe0e9ed783="FlAsHbAcK"]waaronder dus ook het bios, waarvan ik dus denk dat hier nu het probleem zit. Ik heb het bios gereset, maar niets helpt!!! Alvast bedankt[/quote:fe0e9ed783] Dat van die Bios dat lijkt me sterk, maar dat de WIndows installatie is gewijzig, tja dat kan. Welke WIndows versie betreft het? In het ergste geval moet je opnieuw installeren. Overigens vind ik "start niet" soms een beetje verwarrend. Als de computer echt niks doet, dan is de oorzaak vaak heel simpel: de IDE kabel verkeerd om aangesloten. Heel soms is de harde schijf gesneuveld. ALs de computer wel opstart van de harde schijf, dan is dat voor mezelf niet geheel "start niet meer". In dat geval is de WIndows installatie beschadigd. Voor een mogelijk herstel heb ik laatste een onderwerp zien passeren. Ik weet niet welke Windows versie dat betrof.
Link naar reactie
Hij doet dus helemaal nix, geen beeld. Lang, 3 maal kort piepjes (opgezocht betekent geen videokaart herkend) De fan van processor draait, maar er gebeurt verder niets ledjes branden (niet knipperen). Windows opnieuw installeren lijkt me nogal moeilijk, want hij doet dus echt niets.
Link naar reactie
[quote:cc607e60df="FlAsHbAcK"]Hij doet dus helemaal nix, geen beeld. Lang, 3 maal kort piepjes (opgezocht betekent geen videokaart herkend) De fan van processor draait, maar er gebeurt verder niets ledjes branden (niet knipperen). Windows opnieuw installeren lijkt me nogal moeilijk, want hij doet dus echt niets.[/quote:cc607e60df] Controleer dus eerst of de videokaart er nog goed inzit. Je hebt de harde schijf eruit gehad, dus ik zou de oorzaak daar zoeken. Door de harde schijf eruit te halen en er weer in te zetten, kan die videokaart geraakt zijn en bijvoorbeeld niet goed in het slot zitten. En ik zou zeker die harde schijf nog controleren, wees zeker dat die goed is aangesloten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...