Ga naar inhoud

ik wil een nieuw moederbord en processor maar kan dat?


Aanbevolen berichten

Als het deze is: http://specs.tweak.to/6617 zou ik maar gelijk alles nieuw kopen. Een nieuw moederbord voor een Celly 300 is nauwelijks meer te krijgen, geheugen past niet op een modern moederbord en de proc ook niet. Enneh, misschien handig om het te laten doen in plaats van het zelf te proberen?
Link naar reactie
Het kan idd wel, maar kijk eens wat je nodig hebt om allees up to date te houden? -CPU -Mobo -Geheugen (je hebt sowieso PC133 nodig, en je weet niet zeker of je dat hebt aangezien je met 66 MHz FSB werkt. Als je dan toch gaat updaten is DDR een betere keuze) -Harddisk (een snelle PC met een slome HDD is ook niks, dan voelt je sys nog steeds sloom aan) -Videokaart (als je games speelt voldoet die TNT2 volgens mij echt niet meer) -Groter scherm zou ook wel wenselijk zijn, 15" is ook niet ideaal Volgens mij kan je dan idd beter een nieuwe PC kopen, maar dat moet je zelf weten. In delen opgraden is natuurlijk ook mogelijk.
Link naar reactie
[quote:d5f60c75e0="BA"]In delen opgraden is natuurlijk ook mogelijk.[/quote:d5f60c75e0] Nou, het probleem is eigenlijk zo'n beetje dat dat hier niet goed kan. mobo, cpu en geheugen zit een beetje aanelkaar vast. En andere onderdelen alleen vervangen heeft niet zoveel zin. VGA kaart kun je misschien ook nog problemen krijgen met voltage.
Link naar reactie
Ik bedoel dus meer alleen CPU+geheugen+mobo (deze moet je toch bijna altijd tegelijk vervangen, zeker na zo'n tijd)etc. Je hoeft dan niet persee je videokaart te vervangen, of je HDD te vervangen. 300W voeding heeft hij al, dus dat zal het probleem niet zijn. Alleen als je dat soort dingen dus niet upgrade blijf je met een relatie trage desktopperformance zitten door de slome HDD en je games lopen niet snel door de videokaart. Goed voorbeeld is de PC van mijn broertje, die heeft mijn 2000+, 512 MB en mijn R8500 gekocht. Hij is snel in spellen door de videokaart, maar het duurt een eeuwigheid voor alles eens een keer draait (trage 10 GB WD hdd) Ik heb hem ook al verteld dat hij een nieuwe HDD moet kopen hehe. Wat jij met voltage bedoeld is volgens mij dat de Intel845 geen AGP2x (3.3V) kaarten lust, maar die TNT2's zijn gewoon AGP 4x kaarten volgens mij. Bij de rest van de chipsets is er niks bekend over problemen met te hoge voltages. Andersom kan wel (bedoel je dat soms?) dat een nieuwe videokaart te veel vermogen trekt, waardoor je systeem onstabiel wordt, doordat het gevraagde vermogen niet geleverd wordt. Maar een moderne videokaart in een celly 300 is sowieso geen optie lijkt mij.
Link naar reactie
[quote:83fd149b54="justenelfring"]ik weet niet waarom ik erover na zal moeten denken wat zijn de gevolgen dan als ik gewoon mobo omwisselen en processor erop dan ben ik eigenlijk toch wel klaar....of niet?[/quote:83fd149b54]nou jah, opzich wel jah. en als je het leuk lijkt om te doen, moet je het ook zeker doen. maar ik kwam alleen laast iemand anders tegen op een ander forum en die was nogal pissig geworden, omdat het niet lukte zoals hij het wou. ("leuk hoor zo'n pc in elkaar zetten :evil: ) dat is wat hij zei. maar beantwoord ff de vragen van gerben in zijn 2e post in dit topic, dan weten we al wat meer :wink:
Link naar reactie
[quote:06262989aa="justenelfring"]ik weet niet waarom ik erover na zal moeten denken wat zijn de gevolgen dan als ik gewoon mobo omwisselen en processor erop dan ben ik eigenlijk toch wel klaar....of niet?[/quote:06262989aa] Je zult ook het besturingssysteem opnieuw moeten installeren
Link naar reactie
Je moet gewoon veel duidelijker zijn met wat je ermee wil gaan doen, zoals Gerben al vroeg. Als jij alleen maaar een beetje internet en af en toe een brief tikt is deze pc nog goed genoeg.(een celly 300a kun je toch ook goed overklokken?) Als jij de nieuwste zware games wilt spelen zul er goed over na moeten denken wat je wilt, want in dat geval kun je beter een hele nieuwe pc kopen. :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...