Ga naar inhoud

Please wait... forever


Aanbevolen berichten

Ik heb mn pc een beetje aan de praat gekregen en nu wil ik dus mn bios flashen. Ik heb een msdos opstart diskette gemaakt, award flash utility erop, bios erop en dan start ik op... tot zover nog geen problemen. Maar als ik in t programma zit en ik geef de filename van mn bios op diskette op dan hoor ik dat de floppy iets leest, maar daarna gebeurt er niets meer. Er staat alleen onderin t scherm 'Please wait'. Ik heb m nu al een half uur aan staan en t staat er nog steeds. Ik kan me niet herinneren dat dit de vorige keer met de pc van mn vader ook zo lang duurde.... Wat doe ik fout???
Link naar reactie
Het lukte eindelijk om mn biosflash programma te starten en mn te laten beginnen met het flashen, maar tijdens t flashen heeft ie niets geupdate, ik kreeg alleen maar write fails... Ik dacht als ik nu opnieuw opstart doet ie niets meer, dus probeerde ik t oude bios terug te zetten. Dat lukte niet meer :-? ... Dus toen dacht ik ik zet de volgende versie van mn bios eroverheen... maar bij deze versie deed ie helemaal niets, ik zag wel t venstertje waarin je kunt zien hoever ie is met flashen, maar na een kwartier heeft ie nog niets gedaan... Ik heb nu dus officieel mn bios vern***t, terwijl ik alles volgens 't boekje' heb gedaan. Zou de fabrikant hier garantie op geven? Ik heb echt alles gevolgd zoals t op de site staat, maar hij begon dus niet eens met flashen.. volgens mij zijn hun biossen corrupt die op de site staan... Weet iemand wat ik nog kan doen?
Link naar reactie
Misschien is t handig om deze link ff te posten (en misschien later wel in de FAQ te zetten) Ik probeer geen reclame te maken of zo, ik post m alleen omdat er vast meer mensen zijn met zon probleem, en hier zijn ze erg snel dus post ik m ff [url]www.flashbios.org[/url] (is gewoon in nederland en ze testen je EPROM ook dus je krijgt altijd een werkende terug) Ik post deze link alleen voor de andere 'slachtoffers', dus geen reclame
Link naar reactie
sommige pc hebben in het BIOS een fash protectie. Had je dat gecheked ? Sommige kan je alleen flashen als je een jumper aanzet. Ook gecontorleerd ? Welk mobo was het ? Waar heb je het flashpgm van gedownded ? Ik ga ervan uit dat je dat hebt gedaan bij de maker van je mobo . in elk geval hoop ik dat ze de boel weer aan de praat kunnen krijgen voor je
Link naar reactie
Het flashen deed t wel, want er waren ook stukjes die hij wel goed had geflasht, maar het meerendeel was mislukt... Maar ik heb al een paar bedrijven gevonden die EPROMS kunnen schrijven, dus die bel ik morgen even voor wat meer info... Maar iig bedankt :D Ow ja, mn mobo is ECS L7VTA Ik heb de biossen van de site www.ecsusa.com en het programma om te flashen ook.
Link naar reactie
Als je moederbord nog garantie heeft van de winkel (<1 jaar oud) zou ik er gewoon mee terug gaan. Zeggen dat je moederbord het nooit deed of er opeens mee stopte. Zeggen dat je verschillende processors en geheugen hebt geprobeerd en verschillende bankjes geheugen maar dat het moederbord gewoon helemaal dood is. Als 't meezit krijg je een nieuwe... :lol: Beetje evil maar 't kan je weer geld besparen
Link naar reactie
Haha, bedankt voor de tip :P maar ik denk toch dat ik mn chip maar gewoon opstuur (wat is €10 nou helemaal :wink: ) dan heb ik ook gelijk mn nieuwste bios erop staan (in plaats van het originele zonder 8x AGP support en nog wat andere dingen, op een nieuw mobo). Thanks, but no thanks :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...