Ga naar inhoud

Cooler wel goed?


Aanbevolen berichten

[quote:854223c1e0="Hari-Bo"]En hij is 58 graden zodra hij in XP zit en niks doet, anders wordt hij nog warmer. :-?[/quote:854223c1e0]Mijn XP1800+ wordt met dit weer ook een graad of vijftig met een Arctic Copper Silent coolertje, ik denk dat je cooler gewoon niet super koelt en dat die AMD proc's sowieso erg warm worden. Ik heb er ter ondersteuning maar twee coolermaster casefans ingehangen en nu blijft hij onder de vijftig bungelen. (Ook stressed). -> het helpt. OF je koopt een casefan die je de warme lucht je kast uit laat zuigen, je koopt een betere cooler of je plaatst een verloopje op je koelblokje en je plaatst er een grotere fan op (bv zo'n 120 mm Papst fan!). That's life. :wink:
Link naar reactie
[quote:8fb4477aca="Hari-Bo"]de termalpad is eraf(dat plastic geval op de onderkant van de cooler). [/quote:8fb4477aca] De termalpad is geen plasic geval, de termalpad is een pastastickertje, ik neem tenminste aan dat je met een plastic geval een beschermkapje bedoelt wat daar overheen zit. Je moet namelijk niet en een termalpad en coolpasta gebruiken. Scenic20
Link naar reactie
Ok dat snap ik, al die zooi is van de cooler, en daarna heb ik koelpasta erop gedaan, maarja dat helpt toch niks bij dat gare geval. [size=18:589a5638c9][color=red:589a5638c9][b:589a5638c9]En als ik terugclock, daalt de temperatuur dan snel?[/b:589a5638c9][/color:589a5638c9][/size:589a5638c9]
Link naar reactie
Uh, ja, daalt wel wat, maar die temps van jou zijn niet wereldschokkend ofzo, je proc zal er niet stuk door gaan als je ermee door blijft werken. Ander topic geeft een mooi linkje voor je! http://www.digit-life.com/articles2/cooling-systems/socketa-coolers-massive-shootout-feb2k3-part4.html
Link naar reactie
[quote:8e4211e6bd="Hari-Bo"]Maar die hoge temperaturen verkorten je levensduur toch flink van je cpu?[/quote:8e4211e6bd] Eer die processor het begeeft zijn we al tientallen jaren verder. En bovendien is 58 graden niet echt een temp om je zorgen over te maken. Boven de 65 graden zou ik er iets aan gaan doen.
Link naar reactie
maar is die temp stressed??? mijn vulcano 7 koste 5 euro en koelt als een beest. als je dan die temp sensor er af haalt en die draden verbind loopt hij steeds op volle snelheid. dan kan je er een fancontroler tussen zetten en dan heb je voor ongeveer 12 euro een vette cooler hoor
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...