Ga naar inhoud

onboard vga overklokken


Aanbevolen berichten

Niet echt, dan overklok je alleen de AGP poort, hij bedoeld het overklokken van de 3D kaart zelf. Voor tips over dit soort dingen en welke programma's je moet gebruiken, zie de FAQ van dit forum. Maar ik denk persoonlijk dat je er niet veel winst uit zal gaan halen. Edit: ik zie net dat je je bericht eigenlijk op het verkeerde forum heb gepost. Vraag een mod het te verplaatsen... Bekijk ondertussen [URL=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=75962]dit[/URL] (FAQ van Videokaarten forum)
Link naar reactie
waarmee denk je dat die VGA-chip aan de Northbridge/Southbridge zit? ;) Dat kan met een onboard AGP-bus of via de PCI-bus en die OC je dus mee met de FSB. Hier wordt je kaart echter nauwelijks sneller van, voor het OC'en van de chip moet je naar OC tooltjes als RivaTuner kijken.
Link naar reactie
[quote:7a4ee1d053="Marcel de Reus"]waarmee denk je dat die VGA-chip aan de Northbridge/Southbridge zit? ;) Dat kan met een onboard AGP-bus of via de PCI-bus en die OC je dus mee met de FSB. Hier wordt je kaart echter nauwelijks sneller van, voor het OC'en van de chip moet je naar OC tooltjes als RivaTuner kijken.[/quote:7a4ee1d053] ik heb zelf ook geen idee of dat kan van daar mijn ?????? :oops:
Link naar reactie
Omdat on-board VGA in de northbridge zit ingebouwd, zou ik verwachten dat hij dezelfde kloksnelheid heeft als de rest van de northbridge, of in ieder geval een vaste verhouding daarmee heeft. Dan kun je de VGA dus alleen overklokken door de kloksnelheid van de northbridge omhoog te gooien, oftewel de de systeemklok te verhogen, dus door de FSB te verhogen. Wat plextor dus al vertelde.
Link naar reactie
misschien moet je het eens met RivaTuner proberen. dat is ene programma waarmee je de core en de snelheid van het geheugen kan instellen. ik heb het ook, en het werkt perfect. echt veel snelheidswinst heb ik niet, maar gta vice city loopt wel weer helemaal flex(eerst wilde hij nog wel eens een keertje ff wat haperen, maar das nu over)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...