Ga naar inhoud

Een vraagstelling, kan iemand helpen? :-)


Aanbevolen berichten

Ik heb geen probleem, wel enkele vragen: Ik ben dus van plan om nieuwe onderdelen voor m'n pc te kopen, maar welk en wat is de moeite waard? 1) Asus P4P-800 / P4C-800 -> veel verschil in prestaties? 2) Intel Pentium 4 800Mhz / 533Mhz -> veel verschil in prestaties? Ik heb nu momenteel een P4 2533 op 533mhz met een Asus P4B533-E, ik ben met name zeer geinteresserd in een 3Ghz met Hyperthreading, is het aangeraden om het bord te houden en er een 3Ghz-533 HT op te zetten?, Of is het qua prestaties de moeite waaard om een P4C of P800 moederbord te kopen met een 3Ghz 800mhz CPU? Kunnen jullie mij helpen? :D Oh, even vergeten ;-): Is er ook veel verschil qua prestaties tussen een IDE-133 harddisk en een S-ATA Harddisk? en is het de moeite waard? Bedankt alvast :-)
Link naar reactie
Eh... "fire storm commander" ... eh wow ! architecteuur van Pentium 4 is dat ie "dol" is op meer geheugenbandbreedte. Dus reken maar dat 800 fsb prettiger is als je 533 fsb. Maar om meteen te zegge of 800 fsb en 3.0 Ghz meteen zo ontzettend veel sneller is dat je het merkt als je 2.5 en 533 fsb, kan wel 's tegenvallen. HT is wat ik begrepen heb daarin geen "super-extraatje"
Link naar reactie
ik denk dat je het beste een mobo+processor met 800 mhz fsb kan kopen, dat wordt gaande weg toch weer de standaard... eventueel kan je dan 'strax' er nog een snellere processor opzetten... in de toekomst zullen de 533's toch weer uitsterven... helaas, want ik heb ook 533 mhz FSB... :P
Link naar reactie
Absoluut de centen niet waard, je huidige setup is meer dan zat voor de meeste dingen en het verschil is echt te klein om er zoveel geld aan uit te geven, wacht liever tot de Prescot er is en de prijzen van de 3.06GHz flink gaan dalen. Tussen een SATA (ATA150) en een PATA (ATA133) schijf zit geen snelheidsverschil. Alleen de Western Digital Raptors van 10 000rpm zijn een stukkie sneller dan de oudere 72 000rpm schijven maar dat heeft niets met SATA te maken in principe en is bovendien weer een smak geld die nergens voor nodig is.
Link naar reactie
Zo marcel, heb je voor mij ook nog zo'n 72000 RPM schijf liggen? :wink: Maar ik vind ook dat je beter nog een tijdje kunt wachten met upgraden, en het dan je geld beter besteden. Edit: Zag ook nog je het verschil tussen die twee mobo's vroeg. De P4C800 gebruikt de Intel 875i chipset De P4P800 gebruikt de Intel 865i chipset Het grootste verschil is PAT wat door de 875i wel wordt gebruikt en door de 865i niet. PAT is een geheugenoptimalisatie proces waardoor de prestaties met ongeveer 3 - 5% zouden moeten toenemen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...