Ga naar inhoud

Laag voltage op de 12V lijn


Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren een systeem voor een klant in elkaar gezet. Athlon XP 1800+ Pal. MSI KT3 Ultra-C 256MB PC2100 Dane-Elec Geforce 256 Seagate 40GB 48X cdrom Mitsumi brander 8x4x? OEM 250W voeding Als ik hem ga stressen met Prime95 zakt de 12V naar 10,8 :o . Maar het gekke is dat hij niet onstabiel wordt. Ik kan hem 6uur Prime95 laten draaien zonder problemen. Nou is mijn vraag: Is dit schadelijk op lange termijn? Want ik wil geen problemen krijgen met mijn klanten. :wink:
Link naar reactie
Wazige post marcel, als ie zakt maakt et niks uit, maar als ie daalt zou de voeding et nie trekken :wink: Als je hem zolang onder volledige belasting laat staan zal het op de lange termijn wel meevallen. Misschien is het de moeite eff een ander programma te proberen om te kijken of die 10.5v wel klopt. En anders heb je nog altijd de BIOS :wink:
Link naar reactie
[quote:3213e92a14]nee, dat is niet schadelijk. Zeker niet omdat de 12V lijn zakt. Als de voeding het niet zo trekken zou deze juist moeten dalen.[/quote:3213e92a14] Zet die maar in de FAQ :wink: Idle geeft hij bij PC Alert en in de bios 11,2V aan. Als ik hem ga stressen geeft hij in CPUcool en PC Alert waarden tussen de 10,6 en 10,8 aan. Hij is stabiel, maar gaat me om eventuele slijtage/schade. Ik ben dit nml nog nooit tegengekomen.
Link naar reactie
[quote:a164769176="De Geest Van Oirlo"]Wazige post marcel, als ie zakt maakt et niks uit, maar als ie daalt zou de voeding et nie trekken :wink: Als je hem zolang onder volledige belasting laat staan zal het op de lange termijn wel meevallen. Misschien is het de moeite eff een ander programma te proberen om te kijken of die 10.5v wel klopt. En anders heb je nog altijd de BIOS :wink:[/quote:a164769176]Ander programma of BIOS? Maakt dat eigenlijk iets uit? Het zijn toch dezelfde brongegevens, afkomstig van dezelfde sensors? In mijn beleving leest een programma de waarden gewoon uit de BIOS, omdat ze daar zondermeer voorhanden zijn. Enige nadeel van de BIOS is toch alleen maar dat deze normaliter alleen bij het opstarten van de PC gelezen kan worden. De nauwkeurigheid zal dan m.i. ook alleen maar afhangen van de nauwkeurigheid en stabiliteit van de opnemers. Jan de Boer
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...