Ga naar inhoud

Athlon XP op Abit KT7A?


Aanbevolen berichten

Mijn abit kt7a (versie 1.0 originele bios) is oorspronkelijk bedoeld voor een Athlon Thunderbird. Ik draai nu met een tb 850, maar wil graag upgraden naar een 1200mhz. (meer kan dit mobo volgens mij niet aan?) De thunderbird is erg moeilijk verkrijgbaar en in verhouding duur. Kan ik ook een xp proc. gebruiken en deze dan omlaag schroeven in de bios?
Link naar reactie
De KT7A is inderdaad niet ontwikkelt voor de XP processor. Mits een bios update kun je het moederbord geschikt maken voor snellere processors. Hiermee wordt echter niet gegarandeerd dat de XP ook zal werken, wat in 90% wel het geval is. Paul Howland heeft zich indertijd bezig gehouden met het verzamelen van informatie over de KT7A: http://www.sudhian.com/showfaqs.cfm?fid=2 Eddy
Link naar reactie
Eddy bedankt voor de link, echt een site waar je wat aan hebt. Ik zit nog aan wat anders te denken.... Een duron zou ook een optie voor mij kunnen zijn, aangezien deze wel volop verkrijgbaar is voor weinig geld. Het enige verschil tussen een tb en een duron is de cache (256 en 64kb). Ik vraag me af wat dit verschil in de praktijk betekent voor prestaties. Ik heb nergens een praktijktest/benchmark kunnen vinden die dit heeft onderzocht. Maw is de stap van een thunderbird 850 naar een duron 1200 wel interessant? Voor office etc. zal het niets uitmaken, maar hoe zit dat met games?
Link naar reactie
ik gok dat die duron even snel is als die athlon die je nu hebt, kortom niet waard om te kopen. als je een snellere pc wilt moet je toch echt een nieuw moederbord erbij en dan waarschijnelijk ook nog geheugen en wil je er ook nog wat van merken is een videokaart ook belangerijk. ik weet niet wat voor videokaart je nu hebt, maar misschien een idee om die eerder te vervangen.
Link naar reactie
praktijk : MSI KT7pro Duron 800 met GF2 MX 32 MB : 3dmark200 2600 ounten of zo dacht ik. Geupgrade naar zijn max Duron 1200 en een ATI 9100 128 Mb non-pro erin gedaan. 3dmark2001 5800 punten. Generals : situatie 1 : medium detail situatie 2 High-detail en vlotter. Nu zegt 3dmark ook niet zoveel, maar voor games heeft deze upgrade een merkbaar verschil opgeleverd. Misschien bij jouw ook ? :wink:
Link naar reactie
dat is een duron 800 en die is echt [b:614d209be4]niet[/b:614d209be4] te vergelijken met de athlon thunderbird 850. het was de videokaart die de score zoveel hoger maakte, en natuurlijk ook de processor want een duron 1200 is wel sneller als een duron 800. ik haalde met mijn athlon 1400 en geforce 2 mx ook een score van bijna 3000. hoger kwam de videokaart gewoon niet. het was gewoon de hoogste score voor deze videokaart. daarom is het mischien wel verstandiger om de videokaart eerst te upgraden.
Link naar reactie
ja het is een beetje kiezen, maar ik denk dat je veel meer hebt aan een nieuwe videokaart. ik weet niet wat je precies wilt besteden, maar een radeon 9000 past er wel in denk ik. [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/50729?Landfilter=Benelux]deze hier[/url] als je dit teveel vind, zal ik kijken naar een tweedehands (ik weet niet waar je eerst van plan was je processor te kopen?) een leuke tweedehands kan zijn: een geforce 4 mx (ik denk dat de ti een beetje overkill is) een radeon 8500/9100, 9000, 9200. ben je van plan later ook nog een andere upgrade te doen (zoals je processor, moederbord en geheugen) kan je ook kijken naar de wat duurdere/snellere dingen. daarbij dus wel de geforce 4 ti, radeon 9500, 9600. maar dan kom je toch al wat duurder uit en ik dacht eigelijk niet dat je dat van plan was
Link naar reactie
volgens mij is dit een complete kaart voor een leuk bedrag. De GF4 MX440 wordt ook veel aangeboden als 'instapkaart'. er staat me iets van bij dat bij bepaalde MX uitvoeringen wordt geknepen op prestaties. Een 2e hands kaart is ook interessant, maar dan weet je nooit echt wat je koopt. Je kunt niet echt veel verzieken aan een vid.kaart, maar toch. Dank je wel voor je tip, zal 'm onthouden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...