Ga naar inhoud

Instellingen moederbord mat andere processor


Aanbevolen berichten

ik heb nu een: - Gigabyte GA-6VXE+ moederbord - met daarin: Celeron 466MHz/66 Nu heb ik een Celeron 600MHz/66 uit een oude computer gehaald. Deze wil ik dus in plaats van de 466 doen. Nu zitten er 2 keer 4 dipswitches op mijn moederbord om de processorsnelheid en de bussnelheid in te stellen. Bussnelheid hoef ik niet te veranderen (blijft 66MHZ). MAAR dus wel de processorsnelheid. Dit is het schema om dat is te stellen: ------------------------------------------------------------------------ The CPU speed MUST match with the frequency RATIO. It will cause system hanging up if the frequency RATIO is higher than that of CPU. SW2: FREQ. RATIO---1------2------3------4 X 3--------------ON---OFF---ON---ON X 3.5------------OFF--OFF---ON---ON X 4--------------ON---ON----OFF--ON X 4.5------------OFF--ON----OFF--ON X 5--------------ON---OFF---OFF--ON X 5.5------------OFF--OFF---OFF--ON X 6--------------ON---ON----ON---OFF X 6.5------------OFF--ON----ON---OFF X 7--------------ON---OFF---ON---OFF X 7.5------------OFF--OFF---ON---OFF X 8--------------ON---ON----OFF--OFF X 8.5------------OFF--ON----OFF--OFF X 9--------------ON---OFF---OFF--OFF X 9.5------------OFF--OFF---OFF--OFF ---------------------------------------------------------- Nu staat hij op x7 ingesteld (voor de 466MHz), hoe moet hij worden ingesteld voor de 600MHz??.
Link naar reactie
[quote:cf4b2d1540="Kjiratsiekoedel"]KUT [/quote:cf4b2d1540] we houden het netjes he :wink: is tenslotte een publiek forum en niet iedereen stelt het op prijs als je met geslachtsdelen begint te gooien.. :roll: raakt de koeler de CPU niet? je moet er ook altijd wel een beetje koelpasta tussen doen. wat voor temperatuur geeft ie aan in je bios of met een monitor programma dan?
Link naar reactie
jawel joh, dat moet haast wel. Bijna alle mobo's hebben een temp sensor, mijn P3 450MHz had er ook al een dus jij zal er ook wel een hebben. Heb je al in het BIOS voor een temp gekeken? Zo'n Celly kan je desnoods nog passief koelen, dus maak je niet teveel zorgen. Als ie gewoon contact maakt met het chippie is het goed. Doe er een papierdun laagje pasta tussen hè.
Link naar reactie
[quote:5ca0365893="Kjiratsiekoedel"]KUT de nieuwe processor is dunner en heeft een kleiner contactvlak voor de koeler, nu koelt hij voor geen meter natuurlijk, STOM, ik kan natuurlijk ook gewoon de ander koeler erbij nemen.[/quote:5ca0365893] Weet je zeker dat dit bordje een Celeron-I en Celeron-II cpu's aankan? (PPGA en FCPGA). De slots lijken op elkaar maar zijn dacht ik verschillend (het is wel een tijd geleden)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...