Ga naar inhoud

Asus A7N8X Rev. 2.0, goede keus? of toch met serial ata??


Aanbevolen berichten

hoi allemaal, ik ben aan het rondsnuffelen voor een nieuw moederbord voor een mooi prijsje en mijn oog is gevallen op de Asus A7N8X. Mijn eerste vraag is of jullie dat een goede keus vinden of misschien een alternatief aanraden? Mijn tweede vraag is of bij aanschaf van een nieuw moederbord, met het zicht op de toekomst, serial ata een vereiste is? Alvast bedankt voor de moeite. groetjes bas ten tusscher
Link naar reactie
De vraag is, wat wil je er precies mee. Wil je zwaar overklokken, kan je ook kijken naar de ABIT NF7-S revison 2.0, die is daar net wat beter in. Anders ben je goed af met je Asus-bord. Serial ATA is volgens mij niet direct een vereiste voor de toekomst. Het maakt geloof ik niet zo veel uit of je het 'gewone' neemt of Serial ATA. Maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Link naar reactie
Niet echt, als je toch niet gaat overklokken. Revision 2.0 heeft volgens mij alleen betrekking op het FSB overklokken: men gerandeerd in dit geval dat-ie in ieder geval op 200 FSB wil lopen. Maar een revision 2.0 kost volgens mij niets meer dan een vroegere revisie... Vraag ernaar bij de winkel of weet ik het waar je het vandaan wilt halen.
Link naar reactie
[quote:d51e9c9587]Ga wel voor de revisie 2.0. Nieuwe chipset versie en eerdere versies hadden soms wat problemen met bepaalde merken geheugen.[/quote:d51e9c9587] Die problemen zijn grotendeels opgelost in de laatsten bios updates. Dus als het niet werkt, gewoon ff je bios updaten.
Link naar reactie
Op het moment nog niet nee. Op dit moment zijn de meeste S-ATA controllers op de PCI-bus aangesloten. Dit betekent een max van 133mb/s en ATA133 heeft dit ook. Verders zal S-ATA later dit jaar ook weer een boost krijgen, omdat het een vrij nieuwe techniek is. Dit was ook bij het oude P-ATA ook het geval.
Link naar reactie
[quote:d61cf81127="Hwe"]Ik las pas ergens in een tijdschrift dat serial ATA qwa snelheid e.d. niets verbeterd. Het voordeel is dat het er mooier en compacter uitziet (voor casemodders).[/quote:d61cf81127] en er zijn nu ook 10 000 rpm SATA schijven (WD raptor), deze kun je echter met een converter zonder preformence vrelies ook wel omzetten naar PATA
Link naar reactie
het ligt er aan hoever je kijkt. wil je straks eens S-ata schijven kopen, dan zou ik voor de Asus gaan. Verder heeft Asus altijd goeie mobo's die erg betrouwbaar zijn. verder als je dik wilt OC'en, dan ga ik voor de Abit.. de keus is aan jou waar je prioriteiten liggen.. heeft de Abit btw ook Soundstorm? als je dan ook nog audiofiel bent, en je wilt het onboard geluid gebruiken, zou ik ff kijken wat voor sound erop de Abit zit...
Link naar reactie
als ze gelijk zijn, dan zou ik eerder kijken naar wat er direct leverbaar is. aangezien ze beide dezelfde features hebben, zijn ze dus verder zo goed als identiek. mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Asus, altijd zeer betrouwbare bordjes, en nooit veel problemen mee gezien. maar goed, iedereen heeft zo zn eigen voorkeur, zou zeggen doe gewoon iene miene mutte.. :lol:
Link naar reactie
Beiden zijn het prima bordjes. Beiden Soundstorm en Serial-Ata. beiden erg compleet. Voordeeltje van Abit: Abit leverdt er een ATA to Sata kabel bij asus niet. Ik heb zelf een Abit NF7-S rev 2.0 en ben er razend ethousiast mee. Wat je ook kiest geen van beiden is een verkeerde keuze.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...