Ga naar inhoud

Verschil Cas2 - 2.5?


Aanbevolen berichten

Ik had eigenlijk verw8 met de zoekfunctie wel een antwoord op deze vraag te krijgen, maar dat viel duz eff zwaar tegen... Aangezien mijn nieuwe asus nforce2 mobo bijna komt icm barton 2500, heb ik een vraagje over mijn mem. Aangezien mijn geheugen PC2700 cas 2.5 is verw8 ik dat dit een bottleneck gaat vormen bij het overclocken. Ik d8 zelf dat dit geheugen daarom wel geen fsb van 200mhz zal trekken icm cas2, of zit ik hier al fout? :wink: Daarom de vraag, is het verschil tussen cas2 en cas2.5 erg groot, en is het groot genoeg om mij minder te richten op die 200mhz fsb? (ik zelf denk dat ik met cas 2.5 en 200mhz betere perf. heb als met cas2 en 166mhz fsb.... :roll: ) Edit: Precies type geheugen: Eigenschappen Geheugenmodule Modulenaam Samsung M3 68L6423DTL-CB3 Serienummer 393200929 Modulegrootte 512 MB (2 rows, 4 banks) Moduletype Unbuffered Geheugentype DDR SDRAM Geheugensnelheid PC2700 (166 Mhz) Modulebreedte 64 bit Modulespanning SSTL 2.5 Foutdetectiemethode Geen Verversingsfrequentie Gereduceerd (7.8 us), Self-Refresh Maximale CAS Snelheid 2.5 (6.0 ns @ 166 Mhz) 2e Maximale CAS Snelheid 2.0 (7.5 ns @ 133 Mhz) Btje overdreven misschien, maar kopieer dit direct uit aida32 duz.... thx voor de antwoorden :P
Link naar reactie
In games e.d. merk je niet veel verschil tussen Cas 2.5 en cas 2. In 3dmark 2001se en '03 merk je wel wat verschil. Als je zwaar wilt overklokken en een hoge score wilt halen op diverse benchmarks is cas 2 een must have. Als je gewoon wilt overklokken voor dagelijks gebruik maakt het niet veel uit. Ik kan me herinneren dat Egslim dit nog eens getest had en gepost in het forum. 200mhz fsb en cas 2 halen met dat Samsung geheugen kan alleen als je een grote portie geluk hebt :) probeer gewoon eerst een 180fsb met cas 2. als je perse 200mhz fsb met cas 2 wilt halen moet je toch echt aan PC3200 geheugen gaan denken. of PC 3500 of zelfs PC3700. zo duur is 512mb PC3200 van Samsung, Kingston of Twinmos niet meer.
Link naar reactie
Das waar, maar ik ben nog maar een gewone scholier die een bijbaantje van iets meer als 3 pleuro per uur zijn pc bijelkaar moet sprokkelen :wink: Maar het verschil tussen cas2 en 2.5 is duz aanzienlijk genoeg.... Ik kan me nog herinneren dat marcel in een post zei dat ie een 200mhz fsb heeft gehaald met zijn kt333 chip. (ik d8 dat hij ook samsung heeft/had). Alleen ik weet niet of dit op cas2 of 2.5 liep....... Ik need bevestiging :D Maar ik ga zowiezo eff proberen hoe ver ik kom met cas 2.
Link naar reactie
Als je een arme scholier bent zou ik me er niet zo druk om maken en gewoon cas 2.5 draaien. Je kan vervolgens zelf testen of je veel verschil merkt in games (niet testen met 3dmark2001se of '03 want die geven geen realistisch beeld van dagelijks gebruik). een snellere vidoekaart heeft veel meer invloed dan cas 2 of cas 2.5 cas 2 met 200fsb is leuk als je genoeg geld hebt maar met een laag budget moet je geen duur PC3500 cas 2 geheugen gaan kopen
Link naar reactie
Je moet je zoiezo niet zo druk maken om je PC als je een arme scholier bent. Telkens upgraden is meer een verslaving dan noodzaak. Neem lekker goedkope spulletjes en wil niet het onderste uit de kan halen. Ik wilde dat ik die wijsheid een jaar geleden had gehad, want ik ben nu door al mijn geld heen, omdat ik toen zonodig het beste van het beste moest hebben en wilde OC'en. Het is overigens gewoon een post van egslim op het forum. Je kunt het beste op zijn of mijn naam zoeken. Ik denk dat als je op mijn naam en 'verschil 5%' zoekt je hem wel ergens in de lijst vind. Het was namelijk naar aanleiding van een discussie tussen mij en egslim.
Link naar reactie
Ben idd veel aant upgraden geweest, maar geld heb ik eigenlijk nog niet echt te kort gehad. (heeft iedereen, maar je weet wat ik bedoel :wink: ) Ik had idd al gezocht op egslim icm cas, maar kon maar 3 topics vinden die niet door hem waren gemaakt, maar ik zal die 3 nog een uitpluizen...
Link naar reactie
Ik heb laatst een keer een artikeltje gelezen waarin op hoge snelheden (>200Mhz) extreem snelle timings (2-2-2-5-1t of zo) t/m extreem "langzame" timings (3-4-4-10 of zo) werd vergeleken en de real-life performance verschillen waren maar enkele FPS...niet echt waard om veel geld in te stoppen...tenzij je graag hoge benchmarks scores haalt zoals Red Dragon al aangaf...anders: koop liever een goede videokaart! 8) [quote:a39ef167de="Red Dragon"] als je perse 200mhz fsb met cas 2 wilt halen moet je toch echt aan PC3200 geheugen gaan denken. of PC 3500 of zelfs PC3700. zo duur is 512mb PC3200 van Samsung, Kingston of Twinmos niet meer.[/quote:a39ef167de] 512 PC3200 van SAMSUNG haalt [b:a39ef167de]geen[/b:a39ef167de] 200MHz cas 2...hooguit een keer 175 of zo... :cry: Volgens de meeste reviews haalt hij wel redelijk hoge snelheden (ruim boven de 200MHz) met cas 2,5. Maar dit kan ik pas bevestigen als ik een Nforce2 of KT600 bordje ga kopen... 8) (Ik vraag me alleen af of mijn T'bred A hoge FSB's aankan? :-? )
Link naar reactie
Ja, ik weet dat Samsung pc2700 erg goed presteerd...daarom heb ik ook in goed vertrouwen aardig wat euro's neergelegd voor Samsung PC3200...pas daarna kwam ik er achter dat die alleen in cas2,5 modus goed presteerd :cry: Zo zie je maar weer: Een goed merk of een goed produkt is in de computerwereld absoluut geen garantie voor de toekomst...je zult van elk onderdeel reviews moeten lezen als je zeker wilt zijn over de prestaties...
Link naar reactie
Dat Samsung PC3200 zo tegenviel wist ik niet. mijn post was ook gebaseerd op de kennis die ik had over de Samsung PC2700 repen die zo goed zijn/waren. maar dan heb je nog altijd Twinmos. niet duur en ook erg goed. tja en de duurdere merken: OCX, Corsair, Kingston, GeIl. maar dat is even niet aan de orde. Ik zou toch gaan denken aan Twinmos geheugen als je perse snel geheugen wilt voor weinig geld.
Link naar reactie
Ik was niet van plan nieuw geheugen te kopen en denk ook niet dat ik dit voorlopig doe. Ik wil eerst kijken hoever ik met dit geheugen kom. En zoals ik al gelezen heb maakt het dual channel gebeuren ook niet zo geweldig veel uit. Ik hou et nog wel eff uit met mijn samsung pc2700 :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...