Ga naar inhoud

Moederbord Fujitsu


Aanbevolen berichten

Ik heb een Fujitsu ErgoPro [i:1f99262dc5]e[/i:1f99262dc5]. Ik wil het geheugen uitbreiden met SDRAM-modules maar de computer ziet wel dat er een module is bijgeplaatst, maar bij het geheugentellen verschijnt alleen de mededeling dat er een update moet plaatsvinden. Mijn gegevens: CPU 166 MHz, socket 7 32 MB RAM Bios ID #58, versie 1.23, release D Datum 1997-06-27 Systeem SN 77437YH Moederbord SN AC417307741A02377 Module-type 144 pin Graag zou ik willen weten: 1. wat voor soort geheugen modules geplaatst kunnen worden; 2. wat het maximaal toegestane geheugen is; 3. hoe het systeem te resetten zodat nieuwe modules ook worden herkend [/list]
Link naar reactie
Onjuiste configuratie: u gebruikt het verkeerde onderdeel of de configuratie aanwijzingen zijn niet goed opgevolgd. Onjuiste installatie: de module is niet goed (fysiek) geïnstalleerd. Kapotte hardware: de module of de socket waarin de module zit is defect. Probeer/controleer de volgende zaken: Controleer of u het juiste type geheugen voor uw computer heeft. Aan de hand van de handleiding van uw computer of aan de hand van GIS (Geheugen Informatie Systeem) kunt u bepalen welk type (partnumber) geheugen u nodig heeft. Controleer of op de verpakking van de module het juiste partnumber staat. Controleer of het geheugen op de juiste wijze is geconfigureerd. Controleer in de beschrijving van uw computer of er speciale configuratie aanwijzingen zijn. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat de grootste module in het eerste slot moet worden geïnstalleerd of dat een bank (van meerdere sloten) moet worden gevuld met gelijke modules. Verwissel het geheugen. Verwijder het nieuwe geheugen en controleer of de computer met alleen het oude geheugen wel goed functioneert. Verwissel de oude en de nieuwe modules van plaats en controleer of het daarna functioneert. Hiermee kunt u uitvinden of het aan de slots ligt of aan de modules zelf. Maak de contactpunten in de slots en op de module schoon. Gebruik een zachte doek om de modules te reinigen (niet statisch geladen) en probeer daarna of de modules goed functioneren. Installeer een BIOS upgrade. Het kan zijn dat voor het nieuwe geheugen een nieuwe BIOS versie nodig is. Deze nieuwe BIOS versie kunt u downloaden vanaf de site van de fabrikant van de computer of van het moederbord. Zorg er wel voor dat u eerst een backup van de oude BIOS maakt, voordat u de nieuwe BIOS installeert.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...