Ga naar inhoud

Temperatuur door de hele case.


Aanbevolen berichten

Nou moest ik ff een zijkant van mijn kast er afhalen en heb hem er even af gelaten. Niet de kant waaar je overal bijkan maar de andere waar dus je moederbord zit. Na een paar dagen: o ja die zijkant moet er nog op, valt ook niet zo op omdat hij toch in een kast staat. Ik dacht kijk toch eens wat nu de temps zijn en dat scheelt nogal wat, zie hieronder. Is het nou toch verstandig om die zijkant er maar weer op te zetten , of laat er maar af. De temps zijn allemaal gemeten met een digidoc. De 1e temp is zonder en de 2e is met zijkant Zonder zijkant Met zijkant 1 = CPU 36,60 43,20 2= Videokaart 30,00 36,90 3= Tussen de HD’s 33,00 37,50 4= Bovenin de kast 28,40 34,40 5= Onderin de kast (voorin) 23,40 27,30 6= Bij de Uitlaatfan (achterin) 24,90 32,30 7= Onderin de kast (achterin) 24,50 29,10 8= Op de Plextor brander 25,20 29,00
Link naar reactie
de verschillen zijn logisch en de temperaturen zijn als de kast helemaal dicht is niet hoog, ik zou me nergens zorgen om maken de meeste componenten werken zeker goed tot een temperatuur van zo'n 60 graden en dat is nog ruim hogen dan dat ze nu zijn je processor moet het zlefs doen tot een graad of 80 en dat zal hij niet zo snel halen. als je gaat overklokken is het wel verstandiger om de kast open te zetten, maar dat is weer een ander verhaal.
Link naar reactie
Oké, bedankt voor de antwoorden, maak de kast weer dicht. Ik heb nog een 120x120 fan besteld die ik aan de andere zijkant die nu los ligt wil zetten en rechtstreeks op de CPU blaast, niet omdat het nu eigenlijk nodig is maar omdat ik het ook wel leuk vind. Overigens kan ik alle fans en dat zijn er met die 120x120 erbij dan 6 regelen met een fancontroller. Dat zou ook met de digidoc kunnen maar die gebruikt ik alleen om temps te meten. Ben benieuwd wat dan de temps zijn.
Link naar reactie
[quote:bedd37be9c="Red Dragon"]Ik zou de kast dicht laten, je temps zijn prima en er komt al genoeg stof in je kast als je kast dicht is. Stof in de kast is niet leuk. te veel stof in je kast is funest.[/quote:bedd37be9c] wat voor schade kan stof dan aanrichten?? (sorry voor het off-topic gaan :oops: ) want ik heb een bijna 10 jaar oude pc staan en die is echt een stofnest maar heeft nooit een probleem gehad
Link naar reactie
[quote:668cea9614="computer_nerdo"]wat voor schade kan stof dan aanrichten?? (sorry voor het off-topic gaan :oops: )[/quote:668cea9614] Ik kan me zo voorstellen dat stof ook niet echt prettig is in je kast. Kijk maar eens naar je heatsink, als daar een dikke laag stof op zit wordt je CPU minder gekoelt en dat geldt ook voor de andere hardware. Ik maak daarom ook zo eens in de 2 maanden ff de boel open en haal er voorzichtig een stofzuiger doorheen. Komt vaak veel uit. Je zou eens achterin je TV moeten kijken wat daar allemaal zit. Is niet zo nodig maar ook die haal ik 1 keer per jaar ff open, is toch het behoud van je TV denk ik. Heb wel voor de casefan die er binnenkort aankomt een stoffilter erbij genomen. En ook het filtertje wat voorin de Digidoc zit, zit vaak onder de stof.
Link naar reactie
Het kan ook goed gaan zoals HJS verteld. maar dergelijke verhalen hoor je ook over mensen die 95 jaar oud zijn en hun hele leven roken als een ketter. maakt dat roken goed? Wat ik probeer duidelijk te maken is dat stof niet altijd schadelijk is maar het is niet aan te raden je pc vol te laten lopen met stof. zoals al gezegd. vaslopende fans, warmere case en cpu temps, kortsluitingen en andere vervelende zaken kunnen gewoon optreden met te veel stof in je kast. hou je kast schoon en sluit hem af.
Link naar reactie
[quote:d4b138b0fa="Red Dragon"]//Banjok daarom zeg ik ook dat je je pc ook moet schoonhouden. vooral bij je voeding en Intake fan zit veel stof. Ik maak om de 3 maanden me pc van binnen schoon.[/quote:d4b138b0fa] Dat doe ik ook, staat ook al vermeldt, maar de meeste mensen doen dat nooit. En het is Bajnok en niet Banjok zit een heel verschil in.
Link naar reactie
Ik heb er nu een 120x120 fan in zitten aan de zijkant die naar de CPU toe blaast [img:e5c0afe603]http://home.wanadoo.nl/bajnoksag/plaatjes/casefan1.jpg[/img:e5c0afe603] De CPU temp is zo'n 5 graden gezakt t.o.v. de temp die ik als 1e heb gepost met kast dicht. Had eigenlijk wat meer verwacht, maar de flow zal zonder die fan ook wel goed zijn.
Link naar reactie
pas wel op met stogzuigers. Ze geleiden statische electriciteit. Ook moet je niet teveel water gebruiken op een stofdoek. ik heb op dit moment de FSB van min CPU (Xp2000+) op 100 gezet. stressed loopt ie nu 50°C. Kast is 25. Wel staat de kast open. Moet zeggen, alles stabiel en redelijk geluid. :-?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...