Ga naar inhoud

TB 1333 draait op 1240 Mhz


Aanbevolen berichten

Dit is echt een vaag probleem.... in de Bios ingesteld op 133 x 10... draait het gekke ding 1240 i.p.v. 1333 Mhz. Ik heb hier wel meer over gelezen, en dan ging het over foute Bios instellingen, dat is bij mij dus zeker niet het geval. Als ik 'm op 100 x 10 zet draait ie wel op 1 Ghz, dus het lijkt me geen probleem met de multipliër (hoe schreef je dat ook al weer). Edit: draait op een Abit KT7A, met de laatste Bios versie, en volgens de site van abit zou ie deze proc gewoon ondersteunen. http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/mb_biosdrive.jsp?pPRODUCT_TYPE=MotherBoard&pMODEL_NAME=KT7A Vaag, vaag, vaag... :-? :cry: :evil:
Link naar reactie
Heb nog ff na zitten denken, na aanleiding van mijn eerste post kun je zien dat het geen probleem is met de multipliër. Dan zou het betekenen dat ie geen 133 * 10 draait, maar 124 * 10, want dat is 1240 Mhz. Nog iets vergeten te vermelden, zijn die TB's standaard geunlocked? Ik kon de multipliër namelijk met gemak op 10.5 of 11 zetten. Als de multipliër op 10.5 staat draait ie 1302 Mhz. = Ook FSB 124!! Kortom de FSB gaat niet verder als 124, terwijl het bord 133 zou ondersteunen. Komen we hier verder mee?
Link naar reactie
je kan als het goed is in je bios je fsb "opvoeren" in frequency/voltage control of zoiets. daar staat hij standaart op default, maar dan kan je hem verhogen. dit is in procenten en niet in MHZ!!!! deze zou bij jou dus nu op 107 moeten worden gezet, of misschien staat hij op 93 ofzo. dit werkt ook heel goed als je het ding wil overclocken. de procesor draait namelijk op multiplier x FSB = Snelheid in mhz. verhoog je de fsb, dan verhoog je ook automatisch de snelheid van je processor Suc6 GROET
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...