Ga naar inhoud

wat kost dit


Aanbevolen berichten

ik heb nog een oude pc en ik wil voor zo min mogelijk geld een nieuwe ik wil zo veel mogelijk uit de oude pc gebruiken. ik wou de kast, cd rom drive, cdwriter, floppy drive, geluidskaart, netwerkkaart en monitor blijven gebruiken. en een nieuw mobo kopen kweenie welke. en een pentium 4 2.4 raedon 9700 512 ram en een harde schijf. oja ook nieuwe voeding en ventilator ps ik wil gaan overklokken
Link naar reactie
Ik zou dan eens naar bijvoorbeeld dit kijken: Asus P4PE moederbord € 84,90 Intel P IV 2400 box € 179,90 512mb Pc2700 infenion € 69,90 Radeon 9700 € 209,90 Samsung Sp-8004-h harddisk € 98,90 350 watt enermax € 76,- Totaal: € 719,50 Of dit een ideaal mobo is voor overclocken weet ik niet zeker, maar gelet op het buget lijkt me het een prima keus. Voor het overclocken zou ik ook nog een andere cooler op de processor zetten. Scenic20 Ps. Waarom geen amd systeem? Over het algemeen zijn dat heel goede overclockers bijv een 2400+/2500+ op een Nf7-s rev. 2.0
Link naar reactie
maakt volgens mij weinig uit wat voor een schijf je neemt. De een heeft zo z'n voorkeur voor Maxtor, de ander voor Western Digital en weer een ander voor Samsung. Over het algemeen presteren maxtor, hitachi en western digital schijven bijna even goed. Samsung en Seagate vaak iets minder. Maar zijn vaak wel stiller als een WD en Maxtor (behalve als je een Maxtor met FDB hebt want die zijn heel stil). Tis gewoon een persoonlijke voorkeur. Scenic20 Heb overigens zelf heel goede ervaringen met samsung schijven: Stil, weinig warmte en toch snel.
Link naar reactie
Zou voor het overclocken voor een amd gaan. Bijv een Abit NF7-S moederbord (119,50) + 2x 256mb Corsair Xms Pc3200 ram (1??,??) en een Athlon 2500+ (99,50). Rest hetzelfde als ik al eerder aangaf (is zo ook nog een stuk goedkoper ook. A Voor die amd zou ik dan wel een heel goede cooler nemen, bijvoorbeeld zoiets als RD heeft. Dat is iets van een Swiftech 800 heatsink met goede fan, of een sfiftech nogiets 900 met bijvoorbeeld een papst 92mm fan. (stil en toch heel koel) Als je wat minder wil uitgeven bijv een Zalman cnps6000-cu, kost rond de 35 euro en als je de fan op full speed zet is die nog steeds aangenaam stil en koet i ook prima.
Link naar reactie
Over het algemeen is een amd beter te overclocken dan een intel processor. Vergeet niet dat Amd een type aanduiding gebruikt. De Xp 2500+ draait standaard op 1833mhz. maar is dan vergelijkbaar met een intel P IV op 2,5 ghz. Als je gaat overclocken kan je denk ik zeker wel tot de 2100 mhz komen (Xp 3000+ snelheid). Hoever je komt met overclocken komt ligt ook heel erg aan de processor. Ik heb hier 1 athlon 750 en die komt met overclocken tot ruim 1000 mhz. maar mijn andere athlon op 800mhz word bij 840mhz al instabiel met exact dezelfde componenten. Ik denk dat je zelf met een P IV 2,4 nooit de 3,06 snelheden zult halen, hooguit met waterkoeling een een peltier element (dat is een element wat als je daar stoom op zet een heel hete kant krijgt die je moet koelen en een heel koude kant die je tegen je processor aan zet om die zo te koelen tot onder het vriespunt. Om dat te berijken moet je de warme kant van de peltier wel met waterkoeling heel goed koelen want een gemiddelde peltier gebruikt zo'n 130 watt die ook weer moet worden afgevoerd met de waterkoeling, immers energie kan nooit verloren gaan en word dus omgezet in warmte + nog eens de 55 watt die de processor verstookt, daar is dus heel krachtige waterkoeling voor nodig en een extra voeding voor de peltier)
Link naar reactie
Nog even een paar laatste tips dan. De amd configuratie is iets goedkoper als de intel, dan zou ik ipv. een Enermax 350 watt voeding een Antec model nemen van rond de 400 watt, beter iets meer dan iets te weinig en de antec voedingen zijn van heel goede kwaliteit met uiterst betrouwbare spanningen. Ze kosten helaas wel iets meer maar een goede voeding overleeft meestal meerdere upgrades. Ik heb nog even een harde schijven test opgezocht en zou kwa snelheid en geluidsniveau zeker gaan voor een Maxtor 80 gb Plus 9 schijf met fdb en 8mb casch geheugen die al eerder in het toppic genoemd word, deze levert de beste prestaties tegen een heel redelijke prijs. (die dus bijna gelijk is aan de samsung en wd die slechter presteren) Ook omdat amd processoren relatief veel warmte genereren zou ik zeker minimaal 2 case fans plaatsen. Merk maakt niet zoveel uit, maar ik zou voor de stilte kiezen voor 2 of 3x een papst 8cm fan die slechts 12dba produceren. Als het geluid je niet veel uitmaakt is een simpel coolermaster fannetje of wat de lokale pc boer dan ook heeft ook prima geschikt. Scenic20
Link naar reactie
Nee, dat gaat denk ik niet, die compaq kasten hebben een afwijkend formaat waar je het moederbord plaatst, ik denk dat je het beste een goedkoop stalen miditower kastje kunt kopen en hem daarin zetten. Tenzij je erg handig bent, dan kan je die kast misschien wel zo verbouwen dat het wel past, nieuwe gaten boren enzo. (dat lukt alleen als je een kast hebt waarin de voeding bovenin zit, je hebt ook compaq kasten waar die aan de zijkant zit en dan lukt het zeker niet. Ook zal denk ik in een compaq kast het i/o shield van het mobo niet zonder slag of stoot passen. (dit is het plaatje wat je in de kast klikt/schroeft waardoor de aansluitingen daan (zoals de ps/2 seriele pprot paralelle poort usb end) Deze zitten namelijk op veel moederborden in een iets andere volgorde, vandaar dat er bij ieder nieuw mobo ook een nieuw shield word meegeleverd) Scneic20 Ps. een papst fannetje kost rond de 15 euro een coolermaster exemplaar of een look alike van de pc boer om de hoek 5 euro
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...