Ga naar inhoud

Nieuw computer suggesties?


Aanbevolen berichten

Ik heb al een lange tijd een nieuwe computer gewilt. En nu een tijdje sparen is het tijd voor een nieuwe computer. Ik heb zelf eentje samengesteld. En hebben jullie misschien suggesties. [b:646cd1d83c]Specs:[/b:646cd1d83c] Aopen HQ48A Pro (300watt) A7N8X Deluxe AMD 2700+ Maxtor DiamondMax Plus 9, 120 GB, 8 MB Corsair 400mhz 512 DDR ATI Radeon 9700 De computer wordt eigenlijk alleen maar gebruikt voor gamen en internet. Ik nog niet welke koeler(s) ik moet halen voor mijn processor en misschien voor de radeon... Ik wil mijn 9700 overklokken naar PRO als dat kan... Ik wil ook graag de processor overklokken, maar volgens mij moet ik dan wel meer dan 300 watt voeding hebben.
Link naar reactie
jep, als je wilt overklokken heb je betere voeding nodig (nou kijken of ik ze ook kan opnoemen) (chieftec, zalman, antec, super-flower en thermalthake) een 400 watt is denk ik wel genoeg. ik zou trouwens de barton 2800+ nemen, omdat deze beter wordt getest in games, is dit te duur dan de 2500+(barton) deze schijnt goed te overklokken zijn. verder ziet het er goed uit, alleen dat corsair? is dat niet ontzettend duur anders kan je altijd nog twinmos nemen, volgens mij goed merk voor minder geld
Link naar reactie
nForce2 ondersteunt gewoon officieel PC3200 hoor. Ik zou een 2500+ nemen en die lekker overklokken, dan spaar je geld uit voor betere koeling. Verder kan je als je echt lekker wilt OC'en beter een Epox of Abit bord kopen met PC3500 of PC3700 geheugen (Twimos/OCZ). Als koeling zou ik dan een Thermalright SLK900 nemen met een goede fan erop en 3 Papst casefannetjes (12dba). Ik zou zoiezo een bigtower nemen ivm de koeling en een sterkere voeding kopen (Antec Truepower 380/430W). Neem de Hercules Radeon 9700, die oc't goed. Extra koeling is in principe niet nodig dan.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties! Als ik de H600 kast koop met de 350 watt voeding zou dit dan al voldoende zijn? En hoeveel win je met het OC van een 2500+barton? Wat is dual channel moederbord? Kan ik daar alleen gebruik van maken als ik 2x 256mb geheugen hebt of ook met 2x 512 mb geheugen? Ik vind zelf dat ik gewoon een Ati Radeon 9700 moet kopen met een extra koeler, want dat komt nog goedkoper uit dan dat ik de Hercules Radeon 9700 koop. En ik weet totaal niet welke koelers ik moet kopen. Misschien enige suggesties in merk en model? Ik wil Zalman ZM80A-HP voor mijn radeon kopen. Weet iemand of deze wel goed is?
Link naar reactie
ik denk dat die kast wel goed is, alleen ik neem aan dat je er dan 1 neemt met een standaard voeding en dat is dan ook een A-open en omdat deze niet de beste voeding verkoopt, zal ik dit niet doen. je wilt namelijk overklokken en daarbij heb je een goeie voeding nodig. dus zoek er 1 zonder voeding en koop er een voeding bij.(1 door de opgenoemde merken die ik al heb gezegt) het overklokken van de cpu verschild, er zijn er die heel erg hoog komen met de 2500+ (barton) fsb over de 200. dat van dual channel geheugen kan je gewoon vinden in de [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=60465]faq[/url] :roll: en dat kan ook 2x512 mb zijn, alleen heb je dit niet nodig, 2x256 is genoeg oja die zalman is goed, alleen is deze koeler gemaakt om stil te zijn, niet om mee te overklokken. bij RD lukt het wel heel goed EDIT: is mijn 601e post, ik ben dus ouwe rot (LOL) :lol:
Link naar reactie
Die Zalman is aan te raden. Als je echter er mee wilt OC'en zou ik een fan op laten blazen. Ik en RD komen beide tot een core van 425, maar hebben ook beide er een Antec 120mm fan voor nodig (RD laat er standaard een 80mm op blazen dacht ik). Toch scheelt het niet zo verschrikkelijk veel, ik kom zonder die koeler tot 419 en met tot 432 (kan ik 2001 wel draaien en 2003 niet). Dus veel winst geeft het niet echt.
Link naar reactie
Wie/Wat is RD? Dus dat betekent dat ik gewoon die Zalman koeler kan kopen als ik wil overklokken. Ik wil denk ik de processor nog niet OC omdat ik dan niet genoeg geld heb voor een betere voeding. Maar met 350 watt zou ik tog nog wel de Radeon kunnen OC? Dus ik moet een Casefan halen, processor fan en een Zalman koeler voor mijn Radeon. Voor de casefan hoe weet je welke grootte je moet kopen?
Link naar reactie
je moet waarschijnlijk een 80mm casefan kopen. Ik zou hem van het merk PAPST kopen, want deze zijn erg stil. Om echt te OC'en moet je waterkoeling ofzo nemen, met die Zalman kun je redelijk OC'en, mits je een goede fan erbij hebt. Heb je die 350 Watt voeding liggen? Dan kan je eerst gewoon uitproberen of tie het haalt. Als het van een redelijk goed merk is dan haal je het wel met 350 Watt (ook om je CPU over te klokken). Weet je welk merk het is, of moet je hem nog kopen?
Link naar reactie
[quote:fb248e4f36="zjarl"]RD is van Red Dragon, de moderator van het videokaarten gedeelte. [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/profile.php?mode=viewprofile&u=7033]Red Dragon!!![/url][/quote:fb248e4f36] Yeps thats me 8) //CoolKid De Zalman ZM80A-HP is inderdaad een aanrader zoals hier al word vermeld. Ik zou geen Hercules Radeon 9700 nemen, men denkt dat die goed kan overklokken maar het valt vaak vies tegen heb ik zelf ondervonden en op diverse plaatsen gelezen. Je kan beter een goedkopere Club-3d, Connect-3D of Saphire nemen en daar een Zalman op zetten. lekker stil. en als je wilt overklokken dus een 80x80mm fan die erop blaast zoals G. Sitters al aangeeft
Link naar reactie
Als je 512 DDR @ 2700 koopt spaar je ook geld uit. Als je dan latency veranderd heb je bijna even snel geheugen. Voor de rest zou ik niet overklokken, maarja daar heb ik nou eenmaal een hekel aan. Kast is inderdaad goed zo. De H600A is een goede keuze. Net ietsje groter dan de 500 serie. De 600 heeft pootjes voor de stabiliteit. bij een kast vind ik het mooier als je geen overbodige frutsels hebt zoals deurtjes. Wel zijn losse brackets handig. Al is het maar om jumpers te kunnen verzetten. [img:4bc647e508]http://www.aopen.nl/products/housing/images/title-s-h600a.jpg[/img:4bc647e508]
Link naar reactie
Ik heb niet echt een kast gezien die een redelijke prijs heeft. Bijv < 80 Eur, of bestaat dat niet? Want bij een normale kast kan je voor 100 Eur kopen met een voeding van 350 watt. Want ik hoor weer dat als ik een standaard aopen kast koop, dat de bijgeleverde voeding van 350 watt niet zo goed is. Ik heb de Zalman 400 Watt (ZM400A-APF) gezien voor 99 EUR en de 550W Q-TEC psu dual fan gold en deze kost maar 50 EUR? Waarom zo'n grote prijsverschil? En de Q-Tec heeft nog 150 watt meer.
Link naar reactie
de Q-tec is niet zo goed merk, het gaat niet alleen om het aantal watt, maar ook om de kwaliteit. die zalman is inderdaad wel duur, maar is ook een perfect merk en zeer stil. maar zoals G.Sitters zegt, zal ik eerst die bijgeleverde voeding proberen, er is namelijk een grote kans dat deze het gewoon goed doet. ik durf het alleen niet te garanderen. als je dan toch een andere voeding wilt, dan zal ik als eerst kijken naar een antec, daarna naar een super-flower en als laatst een Zalman. (ik zelf heb trouwens vandaag de zalman besteld :D ) oja dan nog een merk wat ook een slechte kwaliteit heeft (al zou de prijs wat anders zeggen) dat is Enermax
Link naar reactie
[b:1d34bfceed]Tijdelijke Specs:[/b:1d34bfceed] Aopen H600M (350watt) A7N8X (Deluxe) AMD 2800+ barton Maxtor DiamondMax Plus 9, 120 GB, 8 MB Corsair 400mhz 512 DDR Club 3d Radeon 9700 Thermalright SLK-800 2x Papst Fan 8412NGML 8x8cm, 2050rpm Ik denk tog dat ik gewoon 1x 512 mb hou. Want ik ga misschien later nog een reepje 512 mb halen. Zou dat dan op hetzelfde neerkomen? Want er zijn ook Corsair TWINX geheugen, moet ik die kopen om gebruik te maken van de dual channel moederbord? Is er eigenlijk wel een reden om A7N8X (Deluxe) te nemen ipv A7N8X? Alleen maar voor het OC tog? Of ook nog betere functies dan de normale versie?
Link naar reactie
Sommige mensen hebbeb 3x casefan. Hoe zit dat dan? Bouwen ze 3 op elkaar ofzo? Ik kan trouwens de SLK 900 koeler nergens vinden. Weet iemand waar die te verkrijgen is? En mijn mobo draait op 333 zou ik dan niet gewoon geheugen kopen van 333 ipv 400? Of heeft dit effect bij het OC? Hoeveel zou dit allemaal kosten? Ik heb een budget van 1000 - 1100 EUR. Zou dat lukken? Ik heb zelf al bij price watch gekeken en het zou best wel kunnen. Maar ik heb niet zo'n zin om alle onderdelen bij een andere zaak te gaan bestellen :-?
Link naar reactie
[quote:448a898510="CoolKid"]Sommige mensen hebbeb 3x casefan. Hoe zit dat dan? Bouwen ze 3 op elkaar ofzo? Ik kan trouwens de SLK 900 koeler nergens vinden. Weet iemand waar die te verkrijgen is?[/quote:448a898510] Er zijn ook wel mensen die 7 casefans hebben, het hangt voornamelijk van je case af hoeveel fans je kan plaatsen (zonder gaten te hoeven zagen/dremelen). Standaardopstelling voor casefans is voorin onder lucht aanzuigen, achterin boven afvoeren. Sommige cases hebben ook aanvoer in de zijkant ter hoogte van videokaart/cpu of een afvoer in de bovenkant vd case.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...