Ga naar inhoud

PC Upgrade...niet te duur maar wel goed...mag ook 2e hands!


Aanbevolen berichten

Ik wil binnenkort mijn PC gaan upgraden. Ik heb nu een AMD 1,2, MSI K7T RAID moederboard, 512RAM en een 32 MB GeForce GTS videokaart. deze onderdelen wil ik gaan upgraden. Ik wil minimaal een P4 of AMD 2,5 GHz, 512 of 1024 RAM, nieuwer RAID moaderboard en een minimaal 128MB videokaart om mee te gamen. nu ben ik al een tijdje niet zo bezig met de nieuwste ontwikkelingen op deze gebieden, ik vroeg me daarom af waar ik nu precies op moet letten bij het zoeken naar deze spullen, dus welke MB, geheugen, VID kaart etc.... mocht er iemand zijn die iets soortgelijks heeft liggen thuis en er vanaf wil...dan ben ik daarin ook erg geintresseerd..... wie kan mij helpen?? alvast bedankt!
Link naar reactie
ik kan mijn pc met het volgende upgraden: pentium 4 2,4ghz, fsb 533mhz, moederbord asus p4s8x met audio en lan, 2x 512mb ddr geheugen(waarvan 1x mushkin geheugen!) club3d ati radeon 9700,dvi tv-out is dit een grote vooruitgang??? en zoja...wat zou ik hiervoor moeten geven ongeveer??
Link naar reactie
zat aan 450 euro te denken.... is het een goed moederboard?? waar ik de komende 2 jaar mee vooruit kan?? en een RAID kaartje...die kan ik gewoon in een PCI slot doen...en daar 2 harddisks op aansluiten , toch?? heb nu namelijk RAID op moederboard zitten....maar straks dus eventueel via PCI kaartje... zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?? heeft er iemand btw enig idee wat ik voor mijn 'oude' spullen zou kunnen vragen?? ---------- MSI K7T Turbo RAID moederboard AMD 1,2 GHZ+Delta Koelribben en PAPST koeler.... 512 RAM (Blue-orb??? hoe heet dat ook alweer, met die blauwe koelribben) Asus GeForce 2 GTS 32 MB ----------
Link naar reactie
Je kan idd gewoon een losse RAID kaart voor in een PCI slot kopen, geen probleem. Een leuke upgrade en het zal zeker een groot verschil geven. Ik zou nog ff een kast, etc voor je oude systeem zoeken en er weer een compleet bakkie van maken. Dat levert veel meer op. Op een site als marktplaats kun je er rustig 200-300 euro voor vragen dan.
Link naar reactie
is dit goed spul voor die prijs?? Aopen AX4GE Max met 2xS-ATA 133 en raid controller, VGA en 10/100 onboard. Verder zit erop: P4 2,4GHz, 512 DDR 333MHz, 40GB Maxtor, 52x48x52 brander, 48 cdrom, Gforce 4 4200Ti 128 DDR met DXVI en TV-out, floppy. Verder zit er een 400 Watt Gold Qtec voeding in. Het systeem compleet met XP pro en is net 1mnd oud. Wegens omstandigheden te koop voor maar 650 euro. ik bedoel....is dat moederboard goed?? en de videokaart? kan iemand me trouwens vertellen wat het verschil is tussen 4x AGP en 8x AGP??? is dat werkelijk merkbaar??
Link naar reactie
[quote:f647e6eb16]ik bedoel....is dat moederboard goed??[/quote:f647e6eb16] Er zit een Intel 845G chipset in, dus onboard videokaart. Voor de rest is het wel een redelijk bordje. Niet echt top. [quote:f647e6eb16]en de videokaart?[/quote:f647e6eb16] Die GF4 is op zijn retour. Voor games kan hij nog ff mee, mits FSAA en AF uitstaan. Heb de mijne een tijd terug al verkocht. [quote:f647e6eb16]verschil is tussen 4x AGP en 8x AGP??? [/quote:f647e6eb16] Die GF4 werkt maar op AGP 4x. Dus van de kleine snelheidswinst die AGP 8x brengt, zul je helemaal niets van terug zien.
Link naar reactie
ik kan dit systeem voor 700 euro kopen: (is 2-4 weken oud) P4-4,2 Ghz Aopen AX4GE Max 1024 MB PC333 DDR SDRAM Samsung Aopen, 48 speed Cdrom LG 52x24x52 CD Schrijver Zware Kast+400 Watt Gold Qtec voeding+met 2 extra 8cm koelventilatoren in en 2 maal extra USB 2.0 poorten en externe S-ATA aansluitingen Maxtor HD7200 toeren, 80 GB AOpen GFORCE 4 4200 TI 128 MB DDR is dit verstandig denken jullie??
Link naar reactie
hoezo een 3.2GHz?? dat 4,2 moet zijn 2,4.....foutje van mij.... maar volgens mij is het spul een beetje gedateerd.....heb ik zo het vermoeden..... vertrouw het dus zelf ook niet zo zeer.... als ik nu iets van 600 euro wil uitgeven aan een CPU (P4-2,5 of hoger), moederboard (liefst met RAID), 1024 geheugen en een videokaart (zoiets als radeon 9700) wat zou jullie keuze dan zijn....dan bedoel ik vooral het MB en geheugen..... heb iets gelezen over 8x AGP enzo.....ennuh, hoe zit het met dat pc2700/pc3000 geheugen etc....wat is daartussen het verschil... oftewel...wat zou mijn beste zijn?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...