Ga naar inhoud

Pc start niet meer


Aanbevolen berichten

[quote:9d669403d3]Hoe kan dat nu... toen ik dat toetsebord terug instak, werkte de pc nog nog een hele tijd... Enkel wanneer ik herstarte niet meer[/quote:9d669403d3] Ah... dat was even niet duidelijk. ME ([b:9d669403d3]M[/b:9d669403d3]eeste [b:9d669403d3]E[/b:9d669403d3]llende) heeft zichzelf bij de hardware herkenning de das omgedaan. Probeer (in safe mode) regedit te starten en zoek onder HKEY_LOCAL_MACHINE naar de ENUM entry. Alle subkeys verwijderen en opnieuw starten. Dit forceert een hardware detectie procedure. Zo niet ME opnieuw installeren.
Link naar reactie
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:6720616a42="Ruud de Wit"][quote:6720616a42]Hoe kan dat nu... toen ik dat toetsebord terug instak, werkte de pc nog nog een hele tijd... Enkel wanneer ik herstarte niet meer[/quote:6720616a42] Ah... dat was even niet duidelijk. ME ([b:6720616a42]M[/b:6720616a42]eeste [b:6720616a42]E[/b:6720616a42]llende) heeft zichzelf bij de hardware herkenning de das omgedaan. Probeer (in safe mode) regedit te starten en zoek onder HKEY_LOCAL_MACHINE naar de ENUM entry. Alle subkeys verwijderen en opnieuw starten. Dit forceert een hardware detectie procedure. Zo niet ME opnieuw installeren.[/quote:6720616a42] Als je niet leest, post dan niet. Hij heeft al een paar keer verteld dat z'n pc niet eens POST, dus hoe kan hij nou ooit in veilige modus komen?? Ennuh topicstarter: Tijdens het opstarten kan er geen virus of hacker in je bios komen hoor ;)
Link naar reactie
[quote:1a136b8115="Ruud de Wit"][quote:1a136b8115]Hoe kan dat nu... toen ik dat toetsebord terug instak, werkte de pc nog nog een hele tijd... Enkel wanneer ik herstarte niet meer[/quote:1a136b8115] Ah... dat was even niet duidelijk. ME ([b:1a136b8115]M[/b:1a136b8115]eeste [b:1a136b8115]E[/b:1a136b8115]llende) heeft zichzelf bij de hardware herkenning de das omgedaan. Probeer (in safe mode) regedit te starten en zoek onder HKEY_LOCAL_MACHINE naar de ENUM entry. Alle subkeys verwijderen en opnieuw starten. Dit forceert een hardware detectie procedure. Zo niet ME opnieuw installeren.[/quote:1a136b8115] Tuut....Tuut....Tuut beetje vreemde post van Ruud. `t is misschien makkelijk voortaan `t hele topic te lezen !
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ruud de Wit heeft (gedeeltelijk) gelijk ik heb ook zoiets gehad, met een oude cyrix P150+ ik had een nieuwe muis gekocht, die in mijn ps2 poortje steken, met pc aan, en toen deed mijn toetsenbord het niet meer. ik naar een oom van mij, die een computerbedrijf heeft. en hij heeft toen ontdekt, dat er een weerstand was, die naar de knoppe was. hij heeft toen een lange draad gepakt, en die op allebei de uiteinden van de weerstand gesoldeerd. en daarna heb ik nog heel veel computerplezier gehad, en dat ding ook weer mooi kunnen verkopen. een nieuw mobo is dus niet echt nodig, als je een beetje handig met de soldeerbout bent, en een draad hebt met een bepaalde weerstand. die weerstand zat trouwens vlak achter het poortje, op het mobo. Suc6
Link naar reactie
[quote:b0bb379947="Stefan112"]. . . . . ik naar een oom van mij, die een computerbedrijf heeft. en hij heeft toen ontdekt, dat er een weerstand was, die naar de knoppe was. hij heeft toen een lange draad gepakt, en die op allebei de uiteinden van de weerstand gesoldeerd. . . . . . [/quote:b0bb379947] Vreemde handeling, want zoals ik dit lees heeft hij zomaar een weerstand kortgesloten. Lijkt me nogal link, ik zou die weerstand bebben vervangen. Of zat die in die draad opgenomen? Jan de Boer
Link naar reactie
[quote="J. de Boer"][quote:0a16e4d8c3="Stefan112"]. . . . . ik naar een oom van mij, die een computerbedrijf heeft. en hij heeft toen ontdekt, dat er een weerstand was, die naar de knoppe was. hij heeft toen een lange draad gepakt, en die op allebei de uiteinden van de weerstand gesoldeerd. . . . . . [/quote:0a16e4d8c3] Lange draad = weerstand. Hij zal wel hebben gemeten wat de weerstand van die draad is, maarja, hoe kom je erachter wat voor weerstand je nodig hebt, als je weerstand naar de knoppen is?
Link naar reactie
ik weet niet hoe hij erachter is gekomen, maar misschien kunnen ze bij de fabrikant wel zeggen hoeveel de weerstand is. misschien zitten er ook ringen op de weerstand, met bepaalde kleuren. die kleuren zie geven ook de weerstand aan, maar weeet niet meer precies welke kleur welke weerstand was. als er nog kleuren op staan, kan je misschien ook naar de elecronica boer gaan, en dan om precies zown weerstand vragen, en die erop solderen.
Link naar reactie
[quote:c7bfcb32fa="Biatch_Now"]Lange draad = weerstand. Hij zal wel hebben gemeten wat de weerstand van die draad is, maarja, hoe kom je erachter wat voor weerstand je nodig hebt, als je weerstand naar de knoppen is?[/quote:c7bfcb32fa] Nagaan wat de functie was. Een weerstand in +5V lijn zal i.h.a. vrij laag zijn. Bijvoorbeeld 100 Ohm. Maar omdat die weerstand kapot is, verwacht ik dat die misschien zelfs een nog lagere waarde heeft. 5V/100 Ohm is maximaal 50 mA (wel veel) en dus 0,25W'. Stel dat het een 0,1W weerstandje was, nou hoe lang zou die het doen? 1 minuut? I.h.a. is een doorgebrande weerstand goed te herkennen (zwart geblakerd). Een weerstand in de clock of datalijn zou een hogere waarde kunnen hebben, maar dat hoeft niet persé. Ik zou zelf met moederborden niet teveel liggen klooien.
Link naar reactie
Ik begrijp nu dat hij waarschijnlijk weerstandsdraad heeft gebruikt. Dat heeft bij gelijke lengte en dikte ongeveer 60 keer zo hoge weerstand als koperdraad. Blijkbaar was het dan een vermogensweerstand (flinke afmetingen). Op kleinere weerstanden staat inderdaad een kleurcode, of de waarde staat er soms opgedrukt. Jan de Boer
Link naar reactie
Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat de weerstandswaarden niet zo kritisch zijn, behalve die in de +5V lijn. Die zou 0 tot 100 Ohm zijn (verwacht ik). Ligt een beetje aan het stroomverbruik. Die in de data en klok lijn zijn nog minder kritisch, maar ik vermoed dat 1 kOhm aan de hoge kant is. Veel draad zou ik sowieso niet gebruiken, levert nog meer storingskansen op. Kies dan gewoon voor een overbrugginkje met een klein, kort draadje, maar ja dan moet je wel zeker zijn dat je de juiste weerstand te pakken hebt. Op zich is er ook een kans dat er gewoon een koperbaantje is doorgebrand. Ooit gehad op een Compaq Compliant systeem, ook muis en toetsenbord verwisseld. In zo'n geval snap ik de beveiliging met weerstanden ook niet echt, want in de praktijk gaat dat dus al mis. Dus de beveiliging levert nog steeds een defect systeem op. Tja, en in dit geval praten we niet over goedkope computer.
Link naar reactie
[quote:e4f2633872="Hans.Vosman"]Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat de weerstandswaarden niet zo kritisch zijn, behalve die in de +5V lijn. Die zou 0 tot 100 Ohm zijn (verwacht ik). Ligt een beetje aan het stroomverbruik. Die in de data en klok lijn zijn nog minder kritisch, maar ik vermoed dat 1 kOhm aan de hoge kant is. Veel draad zou ik sowieso niet gebruiken, levert nog meer storingskansen op. Kies dan gewoon voor een overbrugginkje met een klein, kort draadje, maar ja dan moet je wel zeker zijn dat je de juiste weerstand te pakken hebt. Op zich is er ook een kans dat er gewoon een koperbaantje is doorgebrand. Ooit gehad op een Compaq Compliant systeem, ook muis en toetsenbord verwisseld. In zo'n geval snap ik de beveiliging met weerstanden ook niet echt, want in de praktijk gaat dat dus al mis. Dus de beveiliging levert nog steeds een defect systeem op. Tja, en in dit geval praten we niet over goedkope computer.[/quote:e4f2633872]Ik citeer: "------ kort draadje, maar ja dan moet je wel zeker zijn dat je de juiste weerstand te pakken hebt." Besef wel dat voor 1 kOhm waar je het even eerder over had met koperdraad kilometers draad nodig hebt. Met genoemde "lange draad" zul je met koperdraad dus niet veel bereiken. Als je de weerstandswaarde niet weet, lijkt het me een gevaarlijke onderneming. En weerstandswaarden niet zo kritisch? Hoe zo? Het hangt er maar vanaf waar ze zitten! Jan de Boer
Link naar reactie
Ik vind ook een tricky onderneming, maarre zo'n lange draad gebruiken, is ook onzettend veel lef hebben. Een antenne toevoegen aan een toetsenbordschakeling ... Maar als je weet wat je doet, dan is het niet zo'n hokus pokus als het lijkt. Helaas zijn de huidige moederborden erg speciaal, dus ik zou solderen en zo dringend afraden. Maar even terug op de weerstandswaarden, waarom zou je geen voorspelling kunnen doen over de weerstandswaarde? Een weerstand in de +5V lijn zou hooguit een spanningsval van 0,1 tot 0,5V mogen hebben, bij een stroomverbruik van bijvoorbeeld 10 mA, kun je de weerstandswaarde uitrekenen. Bij een te lange kortsluiting krijg je dan wel rook ... In de data en klok lijn moet er een poortje geschakeld worden, die vermoedelijk niet zoveel stroom trekt, meestal 1 mA of minder. Reken maar uit wat je nodig hebt. Meestal zijn alleen die lijnen voldoende gebufferd, dus die blijven meestal okay. Nog even voor de vraagsteller: Als er een koperbaantje is doorgebrand, dan zie je dat alleen als dat baantje boven of onder het moederbord zit. Een geblakerde weerstand zou vrij makkelijk te herkennen zijn. Bij kortsluiting kan er van alles misgaan, maar het meest waarschijnlijke is toch dat er iets gebeurt op de lijn waar de grootste stroom gaat: van +5V naar de massa lijn. Met de spanningsmeter, ohmmeter zijn die contacten op de steker vrij makkelijk te controleren.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...