Ga naar inhoud

Een paar vraagjes...


Aanbevolen berichten

het is volgens mij deze [color=darkred:6bd375d0c3]Leadtek K7NCR18D Pro[/color:6bd375d0c3] dus op die naam moet je ook zoeken, ik krijg bij google al genoeg sites en natuurlijk op tweakers. [url=http://www.tweakers.net/nieuws/23882/?highlight=Leadtek+K7NCR18D+Pro]dit dus[/url] ik snap alleen niet waarom dat onderste pci slot, andersom zit :-? EDIT: heb het al gevonden stond er gewoon onder bij de reacties: [i:6bd375d0c3]Maar als je het verhaal leest is de meeste linkse geen PCI maar een ACR slot. Toch typisch dat het echt sprekend op een omgedraaid PCI slot eruit ziet.[/i:6bd375d0c3] :P 2e EDIT: ook zie ik bij jouw naam staan dat er tussenhaakjes (R) staat, dat betekent toch raid, maar in de reacties op tweakers zie ik dus het volgende staan: [i:6bd375d0c3]100% zeker dat dit bord niet met RAID uitgebracht gaat worden. Je zou anders op de PCB de connectoren voor de RAID-chip en IDE-connectoren moeten zien zitten.[/i:6bd375d0c3]
Link naar reactie
  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Toch vind ik het dan maar vaag... Ook de website is nou niet echt duidelijk, er staat toch echt: 'Supports two SATA RAID 0/1 interface, provides another I/O choice' Dus, wat is het nou voor bord? En is het de moeite waard? Iemand? :( Trouwens, hij is toch anders, 'die van mij' heeft een mooiere PCB (of hoe noem je dat) kleur ;-)... (Edit 2: ik zie net dat die gele kleur de kleur is van het ACR kaartje... :oops: ) Edit: Net een mail van WintelCo gehad, de Abit hadden ze ook niet. :x Maar opzich vind ik dit leadtek ding ook niet gek, ik wil alleen graag weten of hij ook een beetje presteert.
Link naar reactie
Aaargh, ik was effe een oud ComputerTotaal tijdschrift aan het doorbladeren en ik zag daar een advertentie voor een Aopen kast + voeding. Toen kwam ik tot de [u:54492d1924]schokkende[/u:54492d1924] realisatie dat mijn kast er van binnen bijna identiek uitzag. Nou heb ik ergens eens gelezen dat in Aopen kasten alleen Aopen voedingen passen ofzoiets, is dit waar?
Link naar reactie
Gelukkig maar... Waarschijnlijk moet ik toch een nieuwe voeding kopen (voeding + case kost nauwelijks meer), maar het gaat om het idee. Ik houd niet van die kasten (of spullen) die geen uitbreidingsmogelijkheden hebben buiten spullen van het eigen bedrijf. Hmmz, maar voor de rest heeft [i:f21fe1999c]niemand[/i:f21fe1999c] informatie/reviews of weet ik het wat over dat eerder genoemde moederbord (zie ook link hieronder, nogmaals)? Is het aan te raden 'gewoon de sprong te wagen' of kan ik beter bij een andere winkel het moederbord bestellen... ([url]http://www.leadtek.com.tw/motherboard/winfast_k7ncr18dpro2_1.shtml[/url])
Link naar reactie
Leadtek moederborden zijn best goed, ik heb er zelf ook een verkocht en getest. niets mis mee. het zijn geen OC wonders zoals de ABIT + ASUS Rev 2.0 planken maar niet verkeerd. ps. wel leuk dat wintelco gewoon mail beantwoord op 2e pinkesterdag, een normaal mens werkt dan niet :) Als je perse een Abit wilt moet je bij www.gistron.com zijn. die hebben zeker weten een rev. 2.0 van de Abit NF7-S.
Link naar reactie
Ik vind het inderdaad wel service dat ze gewoon mails beantwoorden op 2e pinksterdag. Als je het wilt weten was het ene Arnold Rugge en ene Mark (aangezien jij de eigenaar(s) - weet niet of zij dat zijn - persoonlijk kent, meen ik me herinneren RD ;-)). Anywayz, ik denk dat ik maar gewoon voor dat Leadtek bord ga, ik was toch niet van plan (zwaar) te gaan overklokken. Ik weet niet of je het gelezen hebt, maar m'n hardeschijf is overleden dus ik heb snel een vervanger nodig en als ik toch bezig ben, kan ik net zo goed de hele computer upgraden 8) :) :wink: (dag p4 1400 wilamette + 133 Sdram, hallo 2000XP + 400 DDR Sdram;-))
Link naar reactie
Tja ik mag niet Spammen maar WIntelco is inderdaad mijn vaste leverancier, de gebroeders Mar[b:2fba73fc56]c[/b:2fba73fc56] en Arnoud Rugge zijn de eigenaars. Omdat je niet gaat overklokken is het een prima keuze. Het bord is erg compleet (firewire, usb2.0, Lan etc etc) en heeft Soundstorm geluid (weg met je SB Live ). En is relatief goedkoop. Leadtek heeft een goede naam in videokaarten land, ik denk zelf dat je een goeie aankoop hebt gedaan met dat bord.
Link naar reactie
Ik moet eerst effe m'n vader e-mailen zodat hij het geld over kan maken, maar die zit op het moment in Oslo, dus het duurt even voordat ik het kan gaan bestellen. :P :wink: . Heb binnekort toetsweek, maar tussen het leren door moet ik toch ook wat te doen hebben :wink: . Anywayz, ik laat het wel weten wanneer ik het heb, en als er problemen onstaan/als het werkt post ik het hier wel effe voor de geïnteresseerden.
Link naar reactie
Ik wilde maar even zeggen dat m'n upgrade na wat complicaties eindelijk onderweg is... :-D! Door een beetje traag reageren van mijn kant, was het leadtek bord helaas uitverkocht. Gelukkig bleek het eerdergenoemde Asus bord wél op voorraad (ook nog revisie 2.0, speciaal naar gevraagd!). Als ik het binnen heb en het het wel of niet doet, zal ik het even zeggen voor wie het interesseert :wink: ...
Link naar reactie
Ik heb eindelijk m'n spullen binnen en al in m'n kast gezet. Nu treedt er het volgende probleem op, voeding aangesloten, ide kabels etc... Power led brandt, ik druk op de aan-knop en er gebeurt niets, helemaal niets... Way nu? Ik zie trouwens ook een 3-pins connector 'power fan' maar geen van de voeding kabels heeft een 3 puns connector... Ligt het daar aan? Zo ja, wat `kan ik doen om het op te lossen?
Link naar reactie
Okee, aangezien er op de vorige vraag weinig reacties was... Ik heb ondertussen het probleem al opgelost (wat stekkertjes zaten verkeerd) alleen ik heb nu nog een probleem. Ik zette de computer aan en deze sloeg gelijk weer af. Wat blijkt nou, ik ben vergeten de beschermingssticker van de koeler af te halen en die is nu een beetje gesmolten. Ik heb hem eraf gekregen, maar er zitten nu allemaal restjes op de koperen plaat. Kan dit kwaad? Kan ik beter een andere koeler kopen of gaat dit ook wel? Iemand advies? (heb al geprobeerd schoon te schrobben, maar dat hielp niet echt, zijn zelfs een paar krassen op het koper gekomen)...
Link naar reactie
de restjes moeten er echt af en vervolgens moet je kijken of het oppervlak van de koeler niet te diep en te veel gekrast is. Koelpasta kan namelijk ondiepe krasjes overbruggen dus dat is geen probleem, als de resten er echt niet vanaf gaan zou ik zeker een nieuwe koeler kopen. het contact wordt namelijk door de oneffenheden niet bevorderd en voor je het weet heb je een gebakken processor.
Link naar reactie
Juist jah. Dat wordt maandag een nieuwe cooler kopen in dit godvergeten dorp... Ik hoop maar dat ze wat leuks hebben bij de twee computerwinkels die wie hier 'arm' zijn (waarvan de één niks voorstelt). Ik blijf wachten op deze manier :-(. Zucht, dit soort dingen overkomen ook altijd mij :-(. Trouwens, zo'n blauwe laag over de core, is dat een teken van koelpasta? Zat er namelijk al op toen ik hem kreeg...
Link naar reactie
Ik heb hier trouwens twee van die koelerpasta spuitjes (denk ik): 1. Arctic Cooling Silicone (zat bij m'n cooler neem ik aan): 50% Silicone, 20% Carbon (Koolstof toch?) en 30% metaal oxide. 2. 'Heatsink Compounds', staat op: 10% silver included, Thermal resistance <0,06 graden celsius-in(tot de tweede macht) 2/W/ Thermal conductivity: > 2,17W/m-k Zijn dit nou beiden koelpasta's en welke kan ik het best nemen?
Link naar reactie
carbon is idd koolstof en het zijn idd beide koelpasta's voor zover ik aan de hand van deze info kan oordelen. Artic pasta's zijn vaak goed, maar aangezien zilver het best geleidende metaal is en Artic Silver III heel erg goed is zo ik toch maar voor de tweede gaan met 10% zilver.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...