Ga naar inhoud

Wasmachine lekt heel erg veel van onder


Nadia-3

Aanbevolen berichten

Hoi, Vorige week heb ik een wasje gedraaid en waarschijnlijk teveel waspoeder gebruikt, want de wasmachine zag wit tijdens het wassen en het wilde maar niet spoelen, was gewoon teveel sop. Het kwam zelfs uit de spoelbak eruit. Het lekte heel erg veel aan de onderkant. Het programma bleef elke keer terug naar Rinse gaan, maar er was zoveel sop, dat het zich steeds herhaalde en herhaal, maar zonder resultaat. En toen gaf de machine een raar geluidje en zag ik rare tekens op de display staan. Ik heb m toen maar uitgezet. Sindsdien is de machine niet meer 100. Heb net een korte zwarte wasje gedraaid, alles ging goed, maar nadat het wasje klaar was, heeft ie weer heel veel water gelekt aan de onderkant. Waar kan het aan liggen? Er blijft trouwens ook altijd een beetje sop over bij het deurtje en als ik de kleren eruit haal, zijn ze niet heel droog, nog wel nattig mar niet zeer nat. Dit allemaal na vorige week nadat ik teveel poeder gebruikt had helaas Waar kan dit aan liggen??? Heb een Daewoo F1011 en is nog geen 2 jaar oud. gr. Nadia
Link naar reactie
Ik ga er even van uit dat hij niet lek is maar dat je nog erg veel zeep resten in de machine hebt zitten. Verwijder de zeep bak en gooi met een gieter vlink wat heet water in de opening zodat je de slang doorspoeld. Als je nu al lekkage hebt controleer dan alle slangen en pomp afdichting. Laat de machine eens een paak keer spoelen. Bv 3 keer alleen het spoel programma zonder wasgoed. Daarna een aantal keren op 95 graden zonder zeep en wasgoed. De rare tekens op het display kan ik niet verklaren zonder te weten wat er op staat. Mogelijk is de electronica nat geworden maar dat lijkt me bijna onmogelijk.
Link naar reactie
Ik heb net een lege trommel laten draaien op 95 graden zonder zeep. De trommel vulde zich met wat water en ja hoor, ook heel wat sop. Bij 45 min ging tie op \'\'rinse\'\' en vulde hij nog wat water bij, enkele seconden daarna goot hij al het water weg wat er in de trommel zat, inclusief het sopje. Hij is nu aan het centrifiguren denk ik, hij draait erg hard rond, dat zal het vast zijn. Bij 35 en 25 minuten heeft ie het bovenstaande herhaalt, dus weer water in de trommel bij en na 3 minuten eruit gepompt. Hij staat op z\'n engels geinstalleerd, dus begrijp er soms weinig van. Over ongeveer een half uur is ie klaar, dus dan hoop ik dat er niets meer onder vandaan komt, anders inderdaad even van onderen kijken wat niet goed zit. ALvast bedankt voor uw reactie. gr, Nadia
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...