Ga naar inhoud

electrolux EWF 14370 W


Hans-35

Aanbevolen berichten

Electrolux codes zijn letter-cijfer Ik neem aan dat je bedoeld E40. Volgens handleiding is de deur open. Gezien het feit dat hij al begonnen is met wassen denk ik dat de deurschakelaar defect/gammel is. Er schijnt een bekend probleem te zijn met het niet goed centreren van de pen aan de deur in het blokkerimgs mechanisme van het slot. Hierdoor denkt de schakelaar dat de deur open is. Test: druk de deur goed vast tijdens deze melding of wring de deur iets op en neer. Probeer ook of je een fout melding krijgt als de de start knop ingedrukt houd en dan pas de net stekker er in doet. Mogelijk krijg je dan E42. Deze error geeft aan dat de deur schakelaar defect is. Deurschakelaar kost zo rond de € 35,00
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Mijn wasmachine doet bijna zijn hele programma (welke dan ook)maar als hij op nog een paar minuten nog te gaan staat geeft ie een hard geluid alsof hij wil lopen en springt dan in de tijd van het gekozen programma en knippert dan zet ik hem op nul en dan op spoelen en maakt ie dat wel af !?
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Hallo. Mijn wasmachine stopt nadat hij water heeft bijgevuld. Bij stand centrifugeren doet hij niks. De code uitgelezen. En die geeft op eco stand aan 4x rood en 1 x groen. E41. Dit zegt wat van het slot. Echter deur na vullen met water blijft gesloten.. Ik heb 1 x een E52 code geconstateerd echter nadien alleen maar E41. Slot vervangen verwacht ik zelf geen verbetering mee, maar is wel wat E41 meldt. kan je me helpen.? Gr. Evert
Link naar reactie
Hai, Net even het slot bekeken en dat ziet er van de buitenkant niet vreemd uit.. Stekker in slot zit ook goed erin. Kan hier dus niet uit afleiden of het slot of bekabeling defect is. Wat kan ik doen om te zien of het slot of bekabeling hiervan de oorzaak is dat het programma niet wordt afgemaakt.. Wat ik in vorige mail aangaf, het slot is na watertoevoer wel gewoon actief ... Dus deur dan nog gewoon op slot. Pas als ik de trommel waterafpomp wordt deurslot weer vrijgegeven. Even nog ter info.. Kun je nog even verder assisteren.
Link naar reactie
Nog als extra info.. Gisteren had ik dezelfde situatie voor het eerst als nu. Daarvoor werkte de machine naar behoren. Vandaag heb ik naar voorval gisteren nog een afpomp sessie en centrifugeer sessie gedaan. Dit ging zoals het hoort te gaan. Daarna weer situatie zoals voorheen beschreven.
Link naar reactie
Ik blijf de deurvergrendeling verdacht vinden. Maar wat ook nog kan is dat je op het verkeerde been word gezet door een fout in de elektronica module. Controleer deze eens op aanwezigheid van koolborstel gruis. Dit geleid en geeft de vreemdste storingen. De module is de printplaat in de kunststof behuizing achter de bedienings knoppen. En controleer dan ook gelijk de koolborstels, gezien de E52 melding die je gehad hebt. En blaas het slangetje van de nivo regelaar door. Je hebt dan de 3 meest voorkomende zaken gecontroleerd.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...