Ga naar inhoud

Computerupgrade


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan mijn computer (PIII600) te gaan upgraden. Nu ben ik een enorme computerleek. Ik heb al verschillende sites/reviews bekeken maar ben er nog niet helemaal uit. Ditgene heb ik tot nu toe uitgezocht dmv reviews/testen. Lijkt me dat dit er goed uitziet: Intel Pentium 4 3,0GHz (800MHz FSB, Boxed) ATI Radeon 9800 Pro Maxtor 200GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB, FDB) 2x 256MB PC3500 DDR SDRAM Ik twijfel nog over het moederbord. Ik heb daarover niet echt recente/duidelijke tests over kunnen vinden. Misschien ook omdat het niet echt duidelijk is bij welke ik moet kijken waar dit geheugen en deze processor op past. Zoals ik al zei: ik ben een computerleek :o Computer zal voornamelijk voor games gebruikt worden.
Link naar reactie
[quote:0fa031e512="computer_nerdo"]of wil je gewoon het beste[/quote:0fa031e512]haha, lijkt het wel op (jaloers? :D ) je kan kijken naar een asus of om precies te zijn deze: Asus P4C800 i875 verder weet ik er eigelijk niet zoveel, maar volgens mij zijn er ook nog niet zoveel voor deze proc
Link naar reactie
Beste JorisJan je bent zo te zien van plan aardig wat geld uit te geven aan je upgrade. Bedenk echter dat 'het beste' kopen vaak nadelig is in de hardware-wereld omdat prijzen snel kelderen en je je geld als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen. Als je veel geld tot je beschikking hebt kun je beter een totaal nieuwe PC bouwen, met een goede prijs/kwaliteits verhouding en ook investeren in meer duurzame onderdelen als een goede monitor en een goede geluidskaart met boxen. Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen hebben we echter wel wat meer info nodig, waaronder dus je budget en als je toch wilt upgraden ook je oude configuratie. Ik zou je willen adviseren dus een totaal nieuwe PC samen te stellen ipv je oude uptegraden, zoiezo al omdat je oude PC veel meer waard is als je hem in zijn geheel verkoopt.
Link naar reactie