Ga naar inhoud

Computerupgrade


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan mijn computer (PIII600) te gaan upgraden. Nu ben ik een enorme computerleek. Ik heb al verschillende sites/reviews bekeken maar ben er nog niet helemaal uit. Ditgene heb ik tot nu toe uitgezocht dmv reviews/testen. Lijkt me dat dit er goed uitziet: Intel Pentium 4 3,0GHz (800MHz FSB, Boxed) ATI Radeon 9800 Pro Maxtor 200GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB, FDB) 2x 256MB PC3500 DDR SDRAM Ik twijfel nog over het moederbord. Ik heb daarover niet echt recente/duidelijke tests over kunnen vinden. Misschien ook omdat het niet echt duidelijk is bij welke ik moet kijken waar dit geheugen en deze processor op past. Zoals ik al zei: ik ben een computerleek :o Computer zal voornamelijk voor games gebruikt worden.
Link naar reactie
[quote:0fa031e512="computer_nerdo"]of wil je gewoon het beste[/quote:0fa031e512]haha, lijkt het wel op (jaloers? :D ) je kan kijken naar een asus of om precies te zijn deze: Asus P4C800 i875 verder weet ik er eigelijk niet zoveel, maar volgens mij zijn er ook nog niet zoveel voor deze proc
Link naar reactie
Beste JorisJan je bent zo te zien van plan aardig wat geld uit te geven aan je upgrade. Bedenk echter dat 'het beste' kopen vaak nadelig is in de hardware-wereld omdat prijzen snel kelderen en je je geld als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen. Als je veel geld tot je beschikking hebt kun je beter een totaal nieuwe PC bouwen, met een goede prijs/kwaliteits verhouding en ook investeren in meer duurzame onderdelen als een goede monitor en een goede geluidskaart met boxen. Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen hebben we echter wel wat meer info nodig, waaronder dus je budget en als je toch wilt upgraden ook je oude configuratie. Ik zou je willen adviseren dus een totaal nieuwe PC samen te stellen ipv je oude uptegraden, zoiezo al omdat je oude PC veel meer waard is als je hem in zijn geheel verkoopt.
Link naar reactie
Mijn budget is natuurlijk niet eindeloos :) Mijn maximum is toch wel +/- 1500 euro. Liever daar nog stukje onder natuurlijk. Current system: PIII600 256 Mb ram (133 mhz) Maxtor 40 Gb 7200rpm 17" IIyama A702HT Asus Geforce1 Ik heb al even wat prijsjes nagetrokken en de processor die ik uitgezocht heeft was aardig duur :) Ik denk nu aan de 533 Mhz versie aangezien die toch al aardig wat goedkoper is. Intel Pentium 4 3,06GHz (533MHz FSB, Boxed) Videokaart is ook nogal duur maar ik wil daarmee toch een hele tijd vooruit kunnen. En aangezien spelletjes nogal snel weer een betere videokaart nodig hebben lijkt het me niet volledig overbodig. Hele nieuwe PC kopen lijkt me wat weer aan de te dure kant. Helemaal aangezien ik hier nog een oud PCtje heb staan waar ik mijn oude moederbord + processor in kan stoppen omdat degene die er nu inzitten kapot zijn.
Link naar reactie
Wat wil je houden van je oude systeem dan? Van wat je post kun je alleen de Maxtor schijf nog hergebruiken. Je hebt zoiezo een nieuwe voeding nodig, dus het vaak handig gewoon gelijk een nieuwe kast te kopen. Verder kun je natuurlijk je monitor gewoon houden. Als je overigens voor de P4 gaat, ga dan wel voor een 800MHz FSB, anders kun je beter voor een Athlon XP gaan, dat scheelt dan een hoop geld. Ik zou gewoon een leuk Athlon XP systeem maken: AXP 2500+ leuk nForce2 of KT400a bord, met de door jouw gewenste features aanwezig (SATA-raid) Creative Audigy 2 (gebruik de search voor discussie over Audigy 2 tov Soundstorm) Logitech Z-640 Hercules Radeon 9700 2x Western Digital raptor 10 000rpm schijven van 120GB per stuk (RAID 0 array) Chieftec DA-01-?D kast 2x 512mb PC2700/PC3200 Twinmos Dan heb je een retesnel systeem, maar dan betaal je toch niet gelijk de hoofdprijs ervoor.
Link naar reactie
Ik denk dat ik het toch houd op deze configuratie. Ik heb het voordeel dat ik alles een stuk goedkoper aan kan komen :) Intel Pentium 4 3,0GHz (800MHz FSB, Boxed) ATI Radeon 9800 Pro Maxtor 200GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB, FDB) 2x 256MB PC3500 DDR SDRAM Welke moederborden zouden hierbij passen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...