Ga naar inhoud

Is Mobo nog te repareren


Aanbevolen berichten

[color=darkblue:6113941a75]hoi iedereen ik heb een vraag ik zat een tijdje geleden op mijn oude pc te werken toen ik klaar was viel mijn pc een eens uit de volgende dag wou ik hem weer opstarten maar hij deed niks meer de fans gaan draaien de lampjes power en hdd branden maar voor de rest doet ie niks meer geen bios meer monitor gaat niet meer aan. ik heb de voeding al door gemeten. cmos clear heb ik ook al gedaan :( . ik ben ten einde raad. alvast bedankt[/color:6113941a75]
Link naar reactie
[quote:2c5578a214]check eerts de voeding maar eens. Je hebt kans dat 5V lijn dood is.[/quote:2c5578a214] hij zei toch dat ie de voeding al doorgemeten had nu si de vraag natuurlijk is je cpu of je mobo kapot, kijk eens of je ergens bij een kennis je cpu even in zijn systeem mag plaatsen
Link naar reactie
Beste bartjakobsen het is echt niet nodig je bericht in het blauw te schrijven, het probleem zou ook in het zwart volkomen duidelijk zijn en we gaan nu dus op zoek naar een oplossing. Je zegt dat het een oude PC is, de vraag is hoe oud of beter gezegd hebben we het hier nog over een AT-moederbord. Dan is het namelijk geheel niet vreemd dat fans, etc normaal gaan draaien aangezien je gewoon direct de voeding inschakeld en deze dus blijkbaar nog werkt. Vervolgens zouden behalve de fans, etc ook moederbord, processor, enz tekenen van leven moeten vertonen. Worden er geen beep- en/of LED-codes doorgegeven? Zoals rombaft al zegt ligt het waarschijnlijk aan je moederbord of processor. De kans dat het het mobo betreft is redelijk groot, omdat een moederbord gemiddeld eerder dood gaat dan een processor.
Link naar reactie
het mobo is een abit LX6 en de processor is een Intel Celeron 300 MHz en zover ik weet heeft niemand van mijn kennisen nog een Celeron 300 MHz. er zit 64 MB geheugen in. de fan op proccesor gaat draaien. lampjes van cdrom gaat even aan. De computer is uit het jaar 1998.
Link naar reactie
Als je je pc aanzet en er werkt iets niet (goed) wordt dat meestal gedurende de POST gedetecteerd. ALs output komen er dan meestal een aantal piepjes (de piepcode) via de interne luidspreker. Het aantal piepjes en de lenge ervan (met morse!) :) geeft je de kans uit te zoeken waar het fout loopt. Meestal is dat de videokaart, maar het kan van alles zijn. De site van de Mobo (bios) fabrikant heeft vaak een lijst met piepcodes... Suc6
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...