Ga naar inhoud

upgrade mogelijk?


Aanbevolen berichten

ik heb een chaintech mobo en op de site wordt aangegeven dat deze t/m de 2200+ ondersteunt. op de doos en in het boekje staat overgens niets over tot welke proc. ik kan gaan. ik snap dat ik "niets" heb aan een cpu met fsb van 400 maar ik weet dus niet in hoevere ik kan gaan met de snelheid. zie signature voor mobo
Link naar reactie
De 2000+ en 2200+ hebben beiden een fsb van 266Mhz en ook de 2400+ en 2600+ zijn er met 266Mhz fsb. Ik zou echter eerst een bios update doen, meestal kun je dan zien tot hoever je de cpu kunt upgraden. Je hebt nu waarschijnlijk een palamino en deze werken op een hoger voltage, je moet dus ook even kijken of je het voltage kunt veranderen naar 1,65 volt.
Link naar reactie
ja mijn FSB loopt goed ja alleen die 200 weet ik niet of ik die kan halen. maar ik zat te denken aan een 2500+ of een 2600+ ik weet nog niet welke ik dan zou nemen. mijn geheugen haalt wel de FSB van 166 haalt mijn cpu dat dan ook zonder mijn agp en pci te oc-en ik ben alleen niet zo voor flashen aangezien ik wel eens hoor dat dat soort dingen fout kunnen gaan. maar kan ik dan gewoon zonder flashen die nieuwe 2500 of 2600 plaatsen? welke is dan de beste keus de 2500 met 512kb of de 2600?
Link naar reactie
Ik denk dat je geheugen een FSB van 200 niet gaat trekken. Heb zelf een 2500+, maar t.ov. de 2400+ die ik in een andere machine heb zitten vond ik in eerste instantie de performancewinst de meerprijs niet waard. Voordeel is wel dat ik die 2500+ met FSB 200 nu op 2100MHZ heb draaien. De bios meldt, vreemd genoeg, dat er een 3200+ in zit. Ook gezien de temperatuur (55 graden bij vollast, 34 graden idle) vindt ik de 2500+ geen slechte keus.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...