Ga naar inhoud

Mobo boot wel maar geen fan activiteit


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een mobo liggen (ASUS A7M266 met een Athlon 1,4 Ghz) die wel boot maar niet de fan van de cpu en nortbridge laat draaien. De fans zijn goed, de voeding is ook goed en ik boot alleen met 1 bankje RAM en een AGP videokaart (TNT1 volgens mij). Wat is hier mis en kan er stuk wezen.
Link naar reactie
Is het een goed werkende fan? Heb je de fan ergens anders getest? zit de aansluiting op t mobo goed? Als dit in een eerdere situatie al t geval was, kan er door de temps van alles stuk zijn gegaan. Zelfs al zit de aansluiting verkeerd om, moet ie t doen, maar dan draait de fan de verkeerde kant op. Het verbaasd mij eerlijk gezegd, dat de boel niet helemaal geplfd is.
Link naar reactie
Het verbaasde mij ook dat het mobo het nog deed, hij had kortsluiting veroorzaakt doordat een cd-rom speler contact maakte met een niet gebruikt connector voor een fan. De CPU fan komt uit mijn eigen bak en daar functioneerd hij perfect. Ik krijg het boot-scherm te zien van het BIOS. Ik kan de fans nog aansluiten op de voeding maar via het mobo prefereer ik boven alles.
Link naar reactie
De fanconnectoren op je moederbord zijn blijkbaar naar de eeuwige jachtvelden geholpen. Wees blij dat het bord zelf nog functioneerd. De fans zou ik gewoon direct op je voeding aansluiten. Het kan nog nodig zijn in het BIOS in te stellen dat hij niet op een rpm-signaal moet letten van de CPU-koeler, dit is namelijk een beveiliging op veel moederborden. Deze weigeren te booten zonder rpm-signaal (midelste pin van de cpufan-connector).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...