Ga naar inhoud

Hoe staat het er voor?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik ben weer terug op het hardware gebied van C!T sinds lange tijd :) Maargoed, ik ben niet meer helemaal up to date... en dat wil ik wel weer worden omdat ik eind zomer een nieuwe pc wil kopen. Je begrijpt dat ik de uitstekende keuze kwa hardware wil maken ;) // Ten eerste... SATA is inmiddels op bijna standaard op de nieuwe mobo's, niet? Maar is het de moeite waard? Want de 'niet-Sata' (oftelwel ATA133) mobo's zijn nu lekker goedkoop... Ten tweede... nForce2 mobo's vind ik erg interessant, maar zijn die nog wel een beetje 'up-to-date' ? Ik wacht waarschijnlijk dus nog tot eind juli/ augustus met upgraden, dus dan begrijp je wel wat ik bedoel :) De NEXT-GEN CPU's zullen dan ook wel doorbreken, maar ben ik nog steeds goed af met bijvoorbeeld een mooie AXP Barton 2800+ ? Met upgraden ga ik waarschijnlijk voor een Epox mobo en ik houd mijn GeForce4 ti 4200 128MB omdat hij nog volstaat en het geld me niet op de rug groeit om een ATI RADEON 9700pro of GeForceFX 5800 te kopen. Met de HDD ligt het er dus nog even aan of ik voor SATA ga of niet... 120GB wordt iig wel een must :)
Link naar reactie
[quote:509366782e="kajutsa"] Ik ben weer terug op het hardware gebied van C!T sinds lange tijd :) Maargoed, ik ben niet meer helemaal up to date... en dat wil ik wel weer worden[/quote:509366782e] Dan heb je nog wat te lezen ;) [quote:509366782e] omdat ik eind zomer een nieuwe pc wil kopen. Je begrijpt dat ik de uitstekende keuze kwa hardware wil maken ;)[/quote:509366782e] Dan kun je echt beter eind deze zomer terugkomen, de zaken gaan te snel in de hardware wereld om nu al iets nuttigs te kunnen zeggen voor over een paar maanden. [quote:509366782e] Ten eerste... SATA is inmiddels op bijna standaard op de nieuwe mobo's, niet?[/quote:509366782e] Nee, bij bijna alle mobo's is het nog een losse chip via de PCI geschakeld. Alleen de nieuwste Intel Southbridge en de nieuwe VIA Southbridge die op veel KT400a borden gebruikt wordt hebben al een direct aan de Southbridge geschakelde SATA-controller. [quote:509366782e]Maar is het de moeite waard? Want de 'niet-Sata' (oftelwel ATA133) mobo's zijn nu lekker goedkoop... [/quote:509366782e] Het enige voordeel is dat er 10 000rpm schijven voor SATA zijn die je alleen met een converter op een PATA aan kunt sluiten, verder heeft SATA mooie dunnen kabeltjes ipv die lelijke parallele kabels. [quote:509366782e]Ten tweede... nForce2 mobo's vind ik erg interessant, maar zijn die nog wel een beetje 'up-to-date' ? Ik wacht waarschijnlijk dus nog tot eind juli/ augustus met upgraden, dus dan begrijp je wel wat ik bedoel :) De NEXT-GEN CPU's zullen dan ook wel doorbreken, maar ben ik nog steeds goed af met bijvoorbeeld een mooie AXP Barton 2800+ ? [/quote:509366782e] Ach wat is goed af? Ik vind mijn PC nu ook nog steeds prima met een 2000+. Je bent zo goed als upgrade dood met een 2800+ (dat is een Tbred en geen Barton BTW), je kunt dan misschien beter wachten tot de lancering van de A64 in september.
Link naar reactie
Als ik tegen die tijd een PC moest samen stellen dan zou het het volgende worden: Mobo: Asus P4C800 (i875 chipset) [url=http://www.tomshardware.com/motherboard/20030519/index.html]Test [/url] CPU: Pentium 4 3ghz 800mhz fsb Geheugen: 2x512mb OCZ PC3500-EL Videokaart: Ati Radeon 9800 PRO (of een ATI R360 in augustus) Hdd's: 2x 36gb Satta WD Raptor 10.000rpm @ Sata Raid 0 [url=http://www.storagereview.com/welcome.pl/http://www.storagereview.com/articles/200303/20030305WD360GD_1.html]Test[/url] Extra hdd: 1x 120gb hardeschijf. IBM / WD / Maxtor met 8mb cache DVD-brander: Nec 1100A en de rest. maar ja. ik weet niet wat je budget tegen die tijd is?
Link naar reactie
Bedankt voor de reply's allemaal... ik wil tegen die tijd rond de 600 a 700 euro uitgeven voor een nieuw: mobo, cpu, geheugen, geluidskaart en hdd. Tegen die tijd zullen de A64's inderdaad misschien een leuke optie voor mij zijn, maar ik wil eerst de prijzen afwachten. Meer dan 150 a 200euro voor een CPU heb ik niet over. Als Sata tegen die tijd wat meer de standaard is geworden, dan zal ik die ongetwijfeld ook nemen. Alleen moet ik dan wel een converter gebruiken om mijn huidige 40GB 7200rpm schrijf als secundaire schijf erop te knallen heb ik begrepen. Maar dat is verder geen probleem? (ben nooit zo heel dol op converters enzo). Is er trouwens al meer bekend over de release van de A64? Wat wordt de snelheid van CPU als hij gelanceerd wordt? Hoe duur wordt hij ongeveer en zijn de benches een beetje goed? En hoe zit het met DDR2? Sorry voor al die vragen, maar ik ben er lang uit geweest :wink:
Link naar reactie
[quote:7e0d4c7b09="kajutsa"]Bedankt voor de reply's allemaal... ik wil tegen die tijd rond de 600 a 700 euro uitgeven voor een nieuw: mobo, cpu, geheugen, geluidskaart en hdd. Tegen die tijd zullen de A64's inderdaad misschien een leuke optie voor mij zijn, maar ik wil eerst de prijzen afwachten. Meer dan 150 a 200euro voor een CPU heb ik niet over.[/quote:7e0d4c7b09] Post tegen de tijd dat je daadwerkelijk wat wilt gaan kopen maar weer een topic (zoals Marcel al aangeeft) er kan nog een hoop veranderen. [quote:7e0d4c7b09] Als Sata tegen die tijd wat meer de standaard is geworden, dan zal ik die ongetwijfeld ook nemen. Alleen moet ik dan wel een converter gebruiken om mijn huidige 40GB 7200rpm schrijf als secundaire schijf erop te knallen heb ik begrepen. Maar dat is verder geen probleem? (ben nooit zo heel dol op converters enzo).[/quote:7e0d4c7b09] Geen probleem. ik heb hier ook een 80gb Maxtor 9 plus Ata-133 8mb cache via een convertor op me Sata controller lopen. draait probleemloos. [quote:7e0d4c7b09]Is er trouwens al meer bekend over de release van de A64? [/quote:7e0d4c7b09] Vermoedelijk September 2003. zal wel oktober of later worden. :cry: [quote:7e0d4c7b09]Wat wordt de snelheid van CPU als hij gelanceerd wordt?[/quote:7e0d4c7b09] Qua kloksnelheid sneller dan de Opteron www.amd.com ik vermoed +/- 2ghz, officiele snelheden zijn nog niet bekend. [quote:7e0d4c7b09] Hoe duur wordt hij ongeveer en zijn de benches een beetje goed?[/quote:7e0d4c7b09] Het productie process is een stuk duurder dan dat van de AthlonXP Barton 3200+, dit omdat de core groter is. ik denk zelf dat tijdens de release de Athlon64 toch minimaal 450 Euro kost, of meer. [quote:7e0d4c7b09]En hoe zit het met DDR2?[/quote:7e0d4c7b09] Dat zit alleen maar op de GeForce FX 5800 Ultra (geen suc6 kaart) en op de ATI Radeon 9800 PRO 256 mb versie. Het is duur en veel heter dan DDR1. DDRII als reepje op je moederbord kan je medio 2004 pas verwachten. [quote:7e0d4c7b09]Sorry voor al die vragen, maar ik ben er lang uit geweest :wink:[/quote:7e0d4c7b09] Geeft niet, houd ons van de straat ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...