Ga naar inhoud

Nieuw hart in een oud jasje?


Aanbevolen berichten

Beste deskundigen, zouden jullie mij van advies willen voorzien? Mijn 2,5 jaar oude computer loopt steeds na ca. 10 seconden vast. Volgens de lokale computershop is mijn mobo overleden. Van de nood een (on)deugd makend wil ik het systeem upgraden naar de laatste stand. Hoofddoel is het spelen van recente flightsims, dus vooral grafische power. Zelf denk ik aan een AMD 2500 met een Radeon9700 (Pro). Van het oude systeem prolongeren dan: ruime kast, voeding 235W, 48x CDROM, 32x CDRW FDD, PCI modem, Ethernetkaartje, SB Live!1024 en een 60GB Ultra DMA/100 schijf (7200rpm). Mijn vragen zijn nu: welk moederboard is te adviseren en met welk geheugen? en vooral: is voorgestelde upgrade zinvol voor een evenwichtige/stabiele configuratie of raden jullie het af (loop ik tegen onverwachte zaken aan?). Ik kan wel een kast openschroeven en onderdelen aansluiten maar ik heb weinig verstand van hardwareconfiguraties. Alle advies en eventuele voorstellen (typenummers en details als het kan) zijn dus meer dan welkom. Ik hoop op jullie reacties! Bedankt
Link naar reactie
De Voeding is zoals je kan lezen 235watt. dit is veel te weinig voor een AMD Athlon 2500+ en een Radeon 9700. je moet dus zeker een nieuwe voeding kopen. denk aan een kwaliteits voeding van minimaal 350 watt. merken zoals: Antec, Chieftec, Enermax of CWT. voor een moederbord raad ik de ABIT NF7-S Revision 2.0 aan. www.abit.com.tw
Link naar reactie
En als je dan de Abit NF7-S neemt, kan je je Soundblaster tegelijk ook wegdoen. Er zit namelijk Soundstorm geluid op dat moederbord wat erg aangenaam geluid is. Waarschijnlijk beter als die Soundblaster van jou. Ook zit er op dat moederbord 2 netwerkaansluitingen als ik het goed heb, dus die ethernet kaart hoeft ook niet mee :) Als geheugen zou ik 2 x 256 MB DDR 2700 of 3200 nemen. Of als je wat ruimer in je budget zit, kan je misschien gaan denken aan 2 x 512 MB DDR 2700 of 3200. Voeding zou ik idd ook gaan veranderen. Die voeding trekt dat hoogswaarschiijnlijk nooit van ze lang zal ze leven. Processor idd een AMD Athlon 2500+ en een Radeon 9700 erbij, en jij bent weer klaar om voor een alnge tijd weer lekker te kunnen gamen.
Link naar reactie
[quote:2fa5aa1da7="Nightfire"]En als je dan de Abit NF7-S neemt, kan je je Soundblaster tegelijk ook wegdoen. Er zit namelijk Soundstorm geluid op dat moederbord wat erg aangenaam geluid is. Waarschijnlijk beter als die Soundblaster van jou. Ook zit er op dat moederbord 2 netwerkaansluitingen als ik het goed heb, dus die ethernet kaart hoeft ook niet mee :) Als geheugen zou ik 2 x 256 MB DDR 2700 of 3200 nemen. Of als je wat ruimer in je budget zit, kan je misschien gaan denken aan 2 x 512 MB DDR 2700 of 3200. Voeding zou ik idd ook gaan veranderen. Die voeding trekt dat hoogswaarschiijnlijk nooit van ze lang zal ze leven. Processor idd een AMD Athlon 2500+ en een Radeon 9700 erbij, en jij bent weer klaar om voor een alnge tijd weer lekker te kunnen gamen.[/quote:2fa5aa1da7] ik zal minimaal voor een 350 chieftec voeding gaan
Link naar reactie
[quote:41faf76ddf="Nightfire"] Als geheugen zou ik 2 x 256 MB DDR 2700 of 3200 nemen. Of als je wat ruimer in je budget zit, kan je misschien gaan denken aan 2 x 512 MB DDR 2700 of 3200. [/quote:41faf76ddf] Ahum... Ik ken geen spel dat meer dan 256mb ram inneemt. De enige reden waarom ik toch 512mb aanraad is omdat dat handig kan zijn als je veel programma's tegelijk aan hebt staan. Daarnaast zou het voor de toekomstige spellen ook handig kunnen zijn. 1024mb is absolute waanzin voor een desktop pc. Het kost alleen maar meer geld en je het meer kans dat je geheugen fouten maakt. Onzin dus. Daarnaast moet je absoluut GEEN pc3200 ram nemen (tenzij je je cpu gaat overclocken). Pc3200 draait op 200mhz ddr en pc2700 op 166mhz ddr. Je cpu heeft een fsb van 166mhz. Op nforce2 mobo's (nu de beste keus voor amd-cpu's, bv abit nf7-s) gaat je performance drastich omlaag als je fsb niet gelijk loopt aan je geheugen. Het klinkt dus gek, maar met een barton2500 en een nforce2 mobo's is pc2700 dus sneller (en goedkoper) dan pc3200. owja, koop geen radeon 9700pro (net zoals iedereen hier zegt). Een 3dkaart kun je erg gemakkelijk overclocken (zie ook de computertotaal deze maand). Een 9700 en de 9700pro zijn identiek (op de kloksnelheid na) Als je overclockt, kom je met een non-pro net zover als met een pro. Koop dus een 9700 non-pro
Link naar reactie
[quote:c1efa33f78="Heron"] Ik kan wel een kast openschroeven en onderdelen aansluiten maar ik heb weinig verstand van hardwareconfiguraties. [/quote:c1efa33f78] Dan koop je toch gewoon een nieuwe pc en verkoop je de goede onderdelen van je oude pc. En als je geen zin of kennis hebt om zelf een pc in elkaar te zetten dan koop je een kant en klaar ding. Flightsims hebben snel 256 mb nodig. Neem dan dus maar 512 :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...