Ga naar inhoud

Mijn trust 5.1 werkt niet op de epox 8rda+


Aanbevolen berichten

eejz all Heb een home theatre set gekocht van Trust de 4000P 5.1 Home Theatre System :lol: . Nou ondersteun deze Epox moederbord 5.1 surroundsound maar me front speakers doen het niet :-? . Door testing werk die uitgang niet van de line out. Moet er soms een jumper ergens omgezet worden op de mainbord of wat. In XP heb ik ook al aangevinkt dat de rear signaal via line in gaat en subwoofer centre via mic- in. Ook in de Nforce setup menu alles geprobeerd maar niks. alle speakers doen wel want draai ik de stekkers om dan doet front het maar rear niet, dus daar ligt het niet aan. Wat kan ik doen ? :x PacificAMD
Link naar reactie
Een center speaker is er opzich ook alleen maar om in 5.1 setup te functioneren, dwz dat je er bij muziek etc niks uit hoort komen. Als je bijv een DVD draait (wat al gezegd is) of een 5.1 spel speelt hoort et wel normaal geluid uit te komen. Heb je bij je nvidia drivers nie een test programma gekregen om elke speaker individueel te testen? (ik meen ergens iets bij je vraag daarover gelezen te hebben maar dit weet ik niet zeker) Als ie et bij deze test niet doet moet je de centre uitgang eff controleren met bijv gwoon een simpele stereo pc speakertjes.
Link naar reactie
Centre doet wel samen met de subwoofer rear links en recht ook. Allen front links en rechts doen het niet. Snap er geen biet van. Je heb voor deze setje geen Trust geluidskaart voor nodig. Het is gewoon vreemd dat die front out het niet werk. Ook bij DVD doet de front links en rechts het niet :( terwijl wel centre rear en subwoofer doet.
Link naar reactie
ik heb zelf een 8rga+, maar kwam geluid zit er volgens mij geen verschil tussen. Ik neem aan dat je de nforce2 drivers hebt gedownload (Als je dit niet hebt gedaan kan je hier de 2.00 versie downloaden (bij 2.03 werkt het surround geluid idd niet, dus neem de 2.00) Als je de drivers geinstalleerd hebt, krijg je rechtsonder bij je taakbalk zo'n icoontje met 'nForce-opties voor systeemvak'. Dubelklik daar op. Ga dan naar het tabblad 'speakerinstellingen', dan naar 'Wizzard speakerinstellingen'. En kies dan voor 6 speakers. En 'Mijn achterste speakers zijn aangesloten op de line-in input van mijn audioapparaat. Je configuratie dan testetn door op 'Testtoon' te klikken. Weet je wel zeker dat je speakers allemaal goed zijn aangesloten? Waarschijnlijk heb je dit allemaal gedaan, maar ik zeg het toch even om misverstanden te voorkomen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...