Ga naar inhoud

Waar zijn die overige stekkertjes voor in de voeding????


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag , en jullie zullen wel denken daar heb je weer zo een newbie... De voeding van een pc heeft naast de stekker voor het mobo, de molex en de floppy stekkertjes nog een aantal plugjes eraan...waaar zijn deze voor? Zijn deze soms voor oude apparaten of juist nieuwe? Weet iemand een nl talige site met dit soort uitleg?
Link naar reactie
Wees eens wat duidelijker, welke stekkers bedoel je? Vanuit de voeding komen: ATX-moederbord stekker, 12V 4-pins (voor Pentium 4), AT-stekker (wordt nooit meer gebruikt, maar zit er toch nog op) en de molexjes voor HDD's, floppy's enz. Ik denk dat je die 12V en die AT stekker bedoelt. Die zijn niet belangrijk, als je ze niet op je mobo kunt aansluiten.
Link naar reactie
Die 4-pins is dus om het moederbord van extra stroom te voorzien wat je veel ziet bij P4 moederborden, maar ook bij sommige AMD mobo's. Die 6-pin is dus een AT-stekker en niet zozeer voor oude apparaten, maar voor oude moederborden die nog volgens de AT standaard zijn. (nu is het ATX)
Link naar reactie
thx voor de uitleg... weet ik weer een beetje meer als gister! En als we het toch over voedingen hebben...: Ik heb een hardcano van thermaltake om 7 fans te besturen, maar ik heb het idee dat ik ergens wat fout doe aangezien het verschil in stand laag en hoog niet erg veel uitmaakt naar mijn idee....ligt dat aan mij of is dit standaard.. Ik bedoel je hoort wel dat de fans iets sneller draaien , maar dat he nu echt veel uitmaakt..nee. Ik heb ze aangesloten volgens het dit schema: twee molex gaan naar de hardcano voor de fans 1 molex voor de temperatuur unit. vanuit de hardcano komen 4 kabels en op 3 ervan staan twee fans en op de ene maar één.( allemaal molex ). Echt, of het bereik van de potmetertjes is zo klein of ik doe iets verkeerd? Graag jullie reacties... Thx , Iceking
Link naar reactie
Al we hier toch bezig zijn heb ik ook nog een vraag :wink: De at mobo pc's die ik hier thuis heb hebben allemaal een dubbele at stekker (p8 en P9) wat heb je dan aan die ene stekker van een atx voeding, als ik een van de 2 at stekkers van het mobo haal doet i helemaal niets meer. Heb er ook nog een met 3 stekkers, maar dat al wel komen doordat het een merk pc is (tulip) Scenic20
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...