Ga naar inhoud

PC valt zomaar uit


Aanbevolen berichten

Mag ik me even aansluiten bij de vraagsteller met de niet startende PC? Na een tijdje normaal fuctioneren van mijn PC (ECS K7S5A, XP 1700,256 MB SDRAM, 30 GB Maxtor,Windows XP) kreeg ik het zelfde probleem. De voedings ventilator en de CPU fan draaiden maar verder gebeurde er niets. Harde schijf in andere computer op virussen getest, helemaal schoon. Nieuw moederboard gekocht ( ECS K7S5A Pro ). PC start nu wel op maar raakt in een soort endless loop. Windows wordt gestart dan volgt er een test van bestanden op de C-schijf die steeds ok is, in plaats van door te gaan volgt er een reset en dit herhaald zich steeds. Moet ik windows opnieuw installeren?
Link naar reactie
Dat is een heel goed idee van je. Zo weet je namelijk zeker dat het niet aan je hardware ligt. Als je het probleem daarna nog hebt weet je dat het wel aan de hardware ligt omdat je alle software eraf hebt gegooit. Drivers videokaart in de FAQ van het videokaarten forum voor als je ze nog nodig blijkt te hebben :wink:
Link naar reactie
Ik heb ook eens gehad dat je pc telkens maar een reset gaf bij het opstarten... dit was nog in het P2 tijdperk. Toen wist ik nog bijna niks van pc's en zijn we terug naar de winkel gegaan ( :lol: ), en wat bleek, er zat teveel stof bij de videokaart en het slot waar het in zat. Dus probeer eens de videokaart eruit te halen, even de bus (die goud kleurige dingetjes) stofvrij blazen, het PGA/PCI slot even schoon blazen, kaart weer terugzetten en nog een proberen. PS. ik heb nu ook K7S5A Pro erin zitten, en die start ook meestal niet de eerste keer op..waarna ik hem uit druk, even sta te wachten en hem daarna weer aan drukt start hij wel normaal op....................het blijven pc's :roll:
Link naar reactie
[quote:d4fd3e03f3="Marcel de Reus"]Is de resetknop wel goed aangesloten? Misschien maakt deze namelijk af en toe contact en volgt er een reset. PC's zijn geweldige dingen, goede hardware en een goed OS en je hebt nevernooit niet dit soort problemen ;) (vooral dat OS is belangrijk :D )[/quote:d4fd3e03f3] Ja dit heb ik ook gehad heb toen mijn comp.open gemaakt de pc op laten starten en direct het stekkertje van de schakelaar van het moederbord getrokken.Toen bleef aan gewoon werken schakelaar vern.en het probleem was opgelost succes
Link naar reactie
[quote:58d9d7ef10="Salv"]je bedoeld de resetSW van je drontpanel? Zou wel héél toevallig zijn als het die zou betreffen.[/quote:58d9d7ef10] Bij mijn computer werkt die knop als puls (dus als of je twee draden tegen elkaar doet en weer los)dus als die knop een beetje gammel is en steeds een keer door schakeld door trillingen ofzo krijg je dus een restart.En ik was de eerste niet en ook niet de laatst en probeer je niets dan weet je niets.groetjes.
Link naar reactie
dat mobo had ik ook , of beter gezegd heb ik nog liggen en ik herken de problemen....er is iets mis met dat ding , en het zorgt er op de een of andere manier voor dat je xp een fout aanmaakt op je hd....ik heb samen met een maat van me 12 uur gezeten erop...bios geflashed, gecleared, hd verwisselt, memory verwisseld ...noem maar op....uit eindelijk heb ik van ellende maar een ander mobo gekocht en als ik weer eens zin heb probeer ik dat ecs ding weer eens aan het lopen te krijgen....
Link naar reactie
Ik heb twee van deze MoBo's bij mijn pa en oom geinstalleerd, en hetzelfde probleem gehad. De ene met een AMD 1600+ werkte prima nadat ik er een betere voeding bij had gekocht. De andere met een 1700+ geeft nog altijd bij de eerste start van de dag een foutmelding, maar na op reset gedrukt te hebben spint hij gewoon lekker verder. Ik heb geloof ik zo ongeveer alles geprobeerd maar het is niet weg te krijgen, maar met win XP heb je er iets minder last van dan met andere win versies.
Link naar reactie
[quote:c50bf1131c="wmolen"]PC start nu wel op maar raakt in een soort endless loop. Windows wordt gestart dan volgt er een test van bestanden op de C-schijf die steeds ok is, in plaats van door te gaan volgt er een reset en dit herhaald zich steeds.[/quote:c50bf1131c] Misschien. Het lijkt erop dat je computer instabiel is omdat de herstart/reset tijdens het starten van Windows plaats vindt. Probeer eerst de meest veilige Bios settings. Zelfs eventueel 100MHz ipv 133 MHz instellen. Eventueel ander geheugen proberen, en tja, het kan ook de voeding zijn die niet genoeg stroom levert. Bij 100MHz zou dat probleem dat mogelijk niet optreden. Welke videokaart en voeding gebruik je?
Link naar reactie
[quote:32601e66e2="mafketel2478"]De andere met een 1700+ geeft nog altijd bij de eerste start van de dag een foutmelding, maar na op reset gedrukt te hebben spint hij gewoon lekker verder.[/quote:32601e66e2] Gebeurt tijdens het opstarten van Windows of bij direcct bij het aanzetten van de computer? In het laatste geval krijg je iets van druk op F1, F2.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...