Ga naar inhoud

vraag je over intern geheugen.


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb had eerst 256 MB DDR-Ram Geheugen PC-2700. bij het maar als ik bij virtueel geheugen kijk dan staat er aangepaste grootte begin 384 maximaal 768 MB. maar nu heb ik nog een reepje 256 erbij gedaan, maar alles is nog steeds het zelfde hoort dat? alvast bedankt greetzzz Coolio.
Link naar reactie
[quote:6e7e1bc468="Coolio"]maar alles is nog steeds het zelfde hoort dat?[/quote:6e7e1bc468]Ja, dat "hoort" zo. Windows bepaald graag zelf hoeveel swapspace ie nodig heeft en zet dat in jouw geval op minimaal 384 MB. Dat kan in principe niet zoveel kwaad. Ik heb 'm zelf pas geleden handmatig op een minimum van 32MB gezet (m'n PC heeft 512MB RAM), maar dan komt ie bij het opstarten van het eerste beste programma met een melding in de systemtray dat het virtueel geheugen te klein is en dat het aangepast wordt. Nu staat ie dus op minimaal 100 MB ofzo. Gewoon om van het gezeur af te zijn, want kwaad kan die melding niet. Windows zit gewoon graag ruim in de swapspace...
Link naar reactie
[quote:ab90f23096="Marcel de Reus"]De regel onder Linux is, en deze zal ongetwijfeld ook min of meer onder Windows opgaan, dat je swapspace 2x de groote van je ram moet zijn met een maximum van 512mb. Dus als je nu 512mb hebt, zal je swapspace 512mb moeten zijn.[/quote:ab90f23096] your damn right, en als ik dan nog een tip mag geven... zet de min. ook op 512.. wordt ie sneller van...
Link naar reactie
[quote:6522e04bbf="Marcel de Reus"]De regel onder Linux is, en deze zal ongetwijfeld ook min of meer onder Windows opgaan, dat je swapspace 2x de groote van je ram moet zijn met een maximum van 512mb. Dus als je nu 512mb hebt, zal je swapspace 512mb moeten zijn.[/quote:6522e04bbf] Dus als je 256 mb ram hebt (zoals ik) dan moet je de swapspace ook op 512 mb zetten? Waarvoor gebruikt windows die ruimte eig allemaal precies? greetz
Link naar reactie
Zover ik weet hebben Windows 2000/XP graag minimaal 1,5 en maximaal 3 keer je fysieke ram als swap. Dus in jouw geval min 768 max 1536. Het liefst ook nog op een aparte eigen partitie in verband met fragmentatie. Een besturingssysteem gebruikt swap (wisselgeheugen) om data in het fysieke geheugen tijdelijk weg te zetten, zodat je meer programma's kan laden dan je hoeveelheid fysiek ram eigenlijk aankan. Bart
Link naar reactie
Ik bedoelde eigenlijk te antwoorden op de post daarvoor :oops: , Win 98/ME gaan veel slechter met geheugen om. 384 mb ram is in de praktijk de max om goed te kunnen werken. Voor ME met 256 mb kan je het beste de min en max allebei op 384 zetten. Of het zelf door Windows laten regelen natuurlijk... Bart
Link naar reactie
[quote:a76a971647="stefan85"][quote:a76a971647="Marcel de Reus"]De regel onder Linux is, en deze zal ongetwijfeld ook min of meer onder Windows opgaan, dat je swapspace 2x de groote van je ram moet zijn met een maximum van 512mb. Dus als je nu 512mb hebt, zal je swapspace 512mb moeten zijn.[/quote:a76a971647] Dus als je 256 mb ram hebt (zoals ik) dan moet je de swapspace ook op 512 mb zetten? Waarvoor gebruikt windows die ruimte eig allemaal precies? greetz[/quote:a76a971647] Yep, volgens de GNU/Linux regel iig wel. De swap wordt gebruikt om gegevens in te plaatsen die niet direct nodig zijn, zodat het geheugen meer ruimte over houdt. Zodra de gegevens wel weer nodig zijn gaan ze terug van de swap naar het geheugen.
Link naar reactie
Ehm, ligt het aan mij of mist iedereen de point? Denk Coolio niet dat het Viruele Geheugen zijn dimmetjes voorstellen? In dat geval (als het niet zo is, negeer dit dan maar:)): Coolio: Het virtuele geheugen is de hoeveelheid hardeschijf ruimte die windows mag gebruiken om het geheugen mee aan te vullen. Dit is anders dan jouw 2 reepjes 256MB, nadat de 512MB "echt" geheugen op jouw dimmetjes vol is gaat windows het Virtuele geheugen gebruiken. De grootte van het virtuele geheugen zegt dus niks over de grootte van je echte geheugen. Dus het klopt wel.
Link naar reactie
[quote:88a62a2bc8="Hercul3s"]Ehm, ligt het aan mij of mist iedereen de point? Denk Coolio niet dat het Viruele Geheugen zijn dimmetjes voorstellen? In dat geval (als het niet zo is, negeer dit dan maar:)): Coolio: Het virtuele geheugen is de hoeveelheid hardeschijf ruimte die windows mag gebruiken om het geheugen mee aan te vullen. Dit is anders dan jouw 2 reepjes 256MB, nadat de 512MB "echt" geheugen op jouw dimmetjes vol is gaat windows het Virtuele geheugen gebruiken. De grootte van het virtuele geheugen zegt dus niks over de grootte van je echte geheugen. Dus het klopt wel.[/quote:88a62a2bc8] Nee, het klopt niet. Win95/98/ME houden standaard een begingrootte aan van 0 en een max van 2,5 x je RAM NT/2000/XP een begingrootte van 1,5 x je RAM en een max van 3x. Dat laatste komt overeen met de waarde die Coolio opgaf, dus ik ga er vanuit dat hij een NT versie gebruikt. In dat geval moet hij dus een begingrootte aanhouden van 768 mb en eigenlijk een maximum grootte van 1536 mb, maar dat laatste is best wel veel en waarschijnlijk niet nodig. Zou 1 gb aanhouden. Bart
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...