Ga naar inhoud

Trage PC na +/- 8 uur aan.


Aanbevolen berichten

Probleem: Als ik mijn PC de hele dag aan laat staan (en er verder niks op doe wegens werk) en 's avonds thuis kom is'tie niet vooruit te branden. Internet is traag, applicaties laden langzaam, muis schokt over het beeld. Ik heb een P3 700 Mhz Asus CUBX m.board. 512 MB ram 20 GB HD, Windows 98SE. Ik wordt er een beetje moedeloos van op deze manier. Wie helpt mij mijn pc weer op snelheid te krijgen?
Link naar reactie
heb je ook geen kazaa of andere file-share programma's openstaan op de achtergrond? Wat misschien (verbeter me als ik ongelijk heb) is dat je misschien spyware of een onschuldig virus op je computer hebt dat het zaakje vertraagd, of misschien een overvolle harde schijf. Anders zou ik het zo niet weten greetz
Link naar reactie
Je geheugen is aan het vollopen, Win Me staat daar zeer bekend om, windows 98 heeft het ook. Je kan een progje als RamIdle eens proberen, die "defragmenteerd" het geheugen, en haalt oude zooi er weer uit. Verder moet je misschien wat tweaken vwb geheugen instellingen. Cacheman is daar een goed progje voor. http://www.outertech.com/
Link naar reactie
[quote:20f5fbb988="hjs"]Je geheugen is aan het vollopen, Win Me staat daar zeer bekend om, windows 98 heeft het ook. Je kan een progje als RamIdle eens proberen, die "defragmenteerd" het geheugen, en haalt oude zooi er weer uit. Verder moet je misschien wat tweaken vwb geheugen instellingen. Cacheman is daar een goed progje voor. http://www.outertech.com/[/quote:20f5fbb988] GOOI WINDOWS 200/XP EROP DIE GAAN VEEL BETER MET DE MEMORY OM
Link naar reactie
[quote:db3d688dc3="taco78"]GOOI WINDOWS 200/XP EROP DIE GAAN VEEL BETER MET DE MEMORY OM[/quote:db3d688dc3] Die hoofdletters zijn nergens voor nodig en om nou te zeggen dat je posting zo beter leesbaar word? Kun je het ook onderbouwen, wat je zo zegt is vrij zinloos, ik kan ook wel gaan roepen dat linux stabieler is als windows. Tuurlijk is het waar was je zegt, net zoals mijn kreet waar is, maar wat schiet de vraagsteller daarmee op? :-? Ik denk ook dat het wel aan de fragmentatie van het geheugen ligt, staan er geen andere achtergrond programma's open? In office 97 had je snelzoeken wat na een kwartier inactiviteit aanging en het systeem ook zeer erg vertraagde. Ik zou daar eerst naar kijken
Link naar reactie
Ja XP kost alleen ook gelijk weer een paar honderd euro terwijl er gratis geheugen management tooltjes beschikbaar zijn :roll: (of betere gratis besturingssystemen :evil: ) Het kan BTW ook zo zijn dat je een progsel op de achtergrond hebt lopen waar een huge memoryleak in zit. Bijvoorbeeld een virusscanner, spyware of een file-sharing program.
Link naar reactie
[quote:179e21029e="Ochem@n"]sja, simpel antwoord maar waarom een pc aan laten staan als je er niets op doet? verder met voorgangers eens[/quote:179e21029e] Waarschijnlijk staat ie dus te downen oid of om erop in te loggen vanaf je werk. Bovendien is het beter voor een PC om 24/7 aan te staan.
Link naar reactie
[quote:6b2103ff0b="Marcel de Reus"][quote:6b2103ff0b="Ochem@n"]sja, simpel antwoord maar waarom een pc aan laten staan als je er niets op doet? verder met voorgangers eens[/quote:6b2103ff0b] Waarschijnlijk staat ie dus te downen oid of om erop in te loggen vanaf je werk. Bovendien is het beter voor een PC om 24/7 aan te staan.[/quote:6b2103ff0b] dat eerste weet ik niet, hij zegt ik doe er niets op dat tweede Marcel: beter voor een pc om hem dag en nacht aan te laten? leg eens uit?
Link naar reactie
Elke keer als je je PC aanzet gaat er een stroomstoot door de chips van je PC en dat is niet erg goed. Als je hem gewoon één keer aanzet en niet meer uizet heb je een grote kans dat je PC veel langer overleeft, mits hij natuurlijk niet meer belast is dan in de situatie waarin hij normaal uit staat. Bij 100% belasting 24/7 gaat hij juist niet erg lang mee ;)
Link naar reactie
[quote:d34fc74cfc="Marcel de Reus"]Elke keer als je je PC aanzet gaat er een stroomstoot door de chips van je PC en dat is niet erg goed. Als je hem gewoon één keer aanzet en niet meer uizet heb je een grote kans dat je PC veel langer overleeft, mits hij natuurlijk niet meer belast is dan in de situatie waarin hij normaal uit staat. Bij 100% belasting 24/7 gaat hij juist niet erg lang mee ;)[/quote:d34fc74cfc] lijkt idd logisch ja zou het type/merk (=kwaliteit) voeding hier op van invloed kunnen zijn? Ben zelf bezig mijn PC lekker stil te krijgen en heb de temps redelijk onder controle. Inmiddels Zalman op mijn Radeon 9500 pro gezet, wil ook de Zalman 400 watt aanschaffen maar heb gelezen dat deze voeding een nogal hoge "lekstroom" heeft van 44 watt?? (als ie uit staat) Kun je hem net zo goed aanlaten dus :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...